کیفرخواست خانواده های جانباختگان پرواز اوکراین: جانیان حاکم صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارند

روز ۲۴ آذر جمعی از خانواده های جانباختگان هواپیمای اوکراینی دست به تجمع زدند و با حضور در دادسرای نظامی در تهران به روند رسیدگی به شکایت خود اعتراض کردند،مقامات و فرماندهان و عاملان کشتار ۱۷۶ مسافر بیگناه پرواز اوکراین را جنایتکار خواندند و اعلام کردند که روند تحقیق در مورد این فاجعه نباید مشتی جنایتکار باشند.

پدر مریم ملک، دختر دانشجویی که از قربانیان این جنایت بود، به نمایندگی از جانب خانواده های دادخواه در دادسرای نظامی حکومت به مقامات رژیم اعلام کرد که “چطور یک مشت جنایتکار ممکن است در تحقیقات شرکت داشته باشند؟ فرمانده هوافضایی که خودش دستش به خون فرزندان ما آلوده است آیا اجازه می‌دهد حقیقت روشن شود!””چرا در این مدت فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، رئیس هواپیمایی کشوری، فرماندهی سپاه و مخصوصا جنایتکاری که به عنوان وزیر خارجه است، برکنار نشدند؟””وسایل بچه‌های ما که تحت تصرف نیروی انتظامی و کلانتری بوده، کجاست؟ اشیا و یادگاری‌های بچه‌های ما کجاست؟””چطور اجازه دادند وسایل بچه‌های ما غارت شود؟”

این سخنان شجاعانه در مقابل چشم مسئولان حکومتی، حرف دل و کیفرخواست همه خانواده های جانباختگان و همه مردمی است که یک روز طعم شیرین زندگی را تحت حکومت نکبت اسلامی نچشیده اند. شجاعت این پدر دردمند و دادخواه، نشانه عزم یک جامعه برای در هم شکستن حکومت قاتل اسلامی است. نشانه عزم یک جامعه برای محاکمه جنایتکاران از فرماندهان سپاه و خامنه ای و روحانی و سایر مقامات حکومتی است که حتی یک روز از جنایت علیه مردم غافل نبوده اند.

آقای ملک در انتهای صحبتش رو به مقامات گفت: “بنده سینه‌ام را باز می‌کنم و استدعا می‌کنم همینجا دستور دهید مرا بازداشت کنند، همینجا مرا اعدام کنند.” و بدینوسیله شغل واقعی مقامات قاتل و جانی حکومت را به آنها اعلام کرد.

ما از مردم جهان میخواهیم که از کیفرخواست پدر مریم ملک که کیفرخواست همه مردم ستمدیده ایران است قاطعانه حمایت کنید و همراه با ما از دولتها بخواهید که خواهان محاکمه مسببین اصلی این جنایت و سایر جنایات عظیم جمهوری اسلامی بشوند. جمهوری اسلامی را بایکوت کنند و از کلیه نهادهای بین المللی، از نهادهای سیاسی و نظامی، فرهنگی و هنری و ورزشی جهانی بیرون بیندازند که ما کار این حکومت را یکسره کنیم تا نه تنها مردم ایران، بلکه مردم منطقه و جهان را از شر یکی از جانی ترین حکومتهای تاریخ جهان پاک کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

امام جمعه تهران:”به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد، اما در برابر ناهنجاری ایستاده‌ایم”!

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران:به زور کسی …