جنایت وحشیانه جمهوری اسلامی علیه افغانستانی ها غیر قابل انکاراست!

جمهوری اسلامی برای پوشاندن هر جنایتی که میکند،به انواع دروغ ها متوسل میشود. نمونه ها زیاد هستند. آخرینش انکار جنایتی است که مرزبانان جمهوری اسلامی مرتکب شدند و طی آن شماری از مهاجرین افغان جویای کار را پس از اذیت و آزار به رودخانه مرزی هریرود انداختند و کشتند. در این جنایت هولناک که در روز ۱۲اریبهشت امسال اتفاق افتاد نیروهای جمهوری اسلامی مهاجرین را وادار به پریدن به داخل رودخانه کردندکه در نتیجه۱۲نفر کشته و ۱۷ نفر ناپدید شدند. علیرغم شواهد غیر قابل انکار و منجمله روایت جان به دربردگان این جنایت وحشیانه و اهالی روستایی که شاهد این جنابت بوده اند، جمهوری اسلامی وقیحانه به انکار این جنایت پرداخته و “قویا” این مسئله را تکذیب کرده است.

بنا به اخبار منتشر شده کمیساران مرزی افغانستان و ایرانجلسه ای داشته اند و در این جلسه کمیساران مرزی جمهوری اسلامی اسناد، شواهد و مدارک طرف افغانستان را قبول نکرده‌اند. جمهوری اسلامی حتی حاضر نشده است در سطح مقاماتبالاتر با دولت افغانستان در این‌باره مذاکره کند و تنها در سطح «کمیسارهای مرزی» (مرزبانان) مذاکره کرده‌ است. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی بیشرمانه چنین حادثه‌ای را رد کرده و گفته بود “در تاریخ مورد نظر و در محدوده ادعایی چنان واقعه‌ای رخ نداده و مواجهه‌ای از هیچ نوع میان نیروهای جمهوری اسلامی با اتباع افغان گزارش نشده است”.

اینهمه وقاحت و بی شرمی فقط از جمهوری اسلامی بر می آید. جانیان حاکم بر ایران سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط سپاه پاسدران را نیز منکر شدند ولی نهایتا بدلیل شواهد غیر قابل انکار و فشار بین المللی مجبور شدند مسئولیت آنرا بپذیرند و آنرا به ” خطای انسانی و غیرعامدانه” تقلبل دهند. این جانیان خود مسبب کشتار مردم در خیزش آبانماه ۹۸ هستند ولی این کشتارها را یا منکر می شوند و یا یا به عوامل خارجی نسبت می دهند.

حزب کمونیست کارگری ضمن محکومیت شدید این جنایت نژادپرستانه،مردم را فرامی خواند که این جنایت هولناک و هر گونه رفتار نژادپرستانه و فاشیستی حکومت در برخورد به پناهجویان و مهاجرینافغانستانی را شدیدا محکوم نمایند. اگر جمهوری اسلامی درعرصه داخلی و بین المللی تحت فشار قرار بگیرد قادر نخواهد بود که در برابر جنایتی که مرتکب می شود شانه بالا بیاندازد و آنرا وقیحانه انکار کند. شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان بر پیگیری اینجنایت پافشاری کرده و هشدار داده‌اند که اگر این موضوع از سوی دولت افغانستان دنبال نشود، آنها به دادگاه بین‌المللی لاهه در هلند و سازمان ملل ‌متحد شکایت خواهند برد.

حزب کمونیست کارگری از این خواست قویا پشتیابانی می کند. جنایتی که جمهوری اسلامی در مرز ایران و افغانستان مرتکب شده، مصداق مسلم جنایت علیه بشریت است و به دلیل ارتکاب این جنایت و به دلیل جنایت و کشتار مردم ایران از هزاران زندانی سیاسی در دهه شصت گرفته تا کلیه اعدام هایی که در طول حاکمیتش مرتکب شده و قتل های زنجیره ای در داخل و ترورهای سیاسی در خارج کشور، تا کشتار معترضین در دی ۹۶ و آبان ۹۸ و قتل عامدانه سرنشینان پرواز PS752 باید به دادگاه لاهه کشیده شود و سران این حکومت تحت پیگرد بین المللی قرار گیرند.

حزب کمونیست کارگری بر همبستگی انسانی مردم دو کشور ایران و افغانستان تاکید دارد و از حقوق کامل شهروندی افغانستانی های ساکن ایران حمایت می کند. ما همه مردم بویژه فعالین اجتماعی را فرامی خوانیم که نسبت به تحریکات ارتجاعی و عقب مانده ناسیونالیستی علیه مهاجرین افغانستانیبعنوان تحریکاتی علیه انسانیت و همبستگی انسانی قاطعانه بایستند و طرحها و اقدامات نژادپرستانه جمهوری اسلامی را به شکست بکشانند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱ خرداد ۱۳۹۹- ۲۱ مه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …