اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در روز ٥٤

هفت تپه: شماره ٥٩

روز ١٧ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضاتشان مقابل فرمانداری تجمع کردند. تا همین جا اعتراض کارگرا ن نیشکر هفت تپه دستاورد های خوبی داشته است. دولت را ناگزیر به دادن وعده پرداخت دستمزدهاو تمدید دفترچه های بیمه و بازگشت بکار اسماعیل بخشی و دیگر همکاران اخراجی شان کردند. کارگران خواستار عملی شدن این وعده ها هستند. ضمن اینکه خلع ید از بخش خصوصی این بخش چپاول و دزدی در راس خواستهای آنها قرار دارد. این خواست برای کارگران نیشکر هفت تپه به معنای جلوگیری از تعطیلی این کارخانه و تامین زندگی و معیشتشان است.

در نشست روز ١٥ مرداد نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه با مجلسیان ضمن دادن این وعده ها تصمیم گیری در مورد وضعیت شرکت به هفته آینده موکول شد. کارگران اعلام کرده اند که به هیچ شکلی از خصوصی سازی یا خصولتی شدن شرکت تن نخواهند داد. اجازه نخواهند داد که شرکت به تامین اجتماعی که خود پرونده بزرگ دزدی دارد داده شود یا پای سپاه به آنجا باز شود. کارگران میگویند یک نفر از دولت به آنجا فرستاده شود تا شرکت تحت نظارت و مشورت خود آنان اداره شود. کارگران نیشکر هفت تپه با اتکا به تصمیم گیری شورایی و مجمع عمومی شان متحدانه ایستاده و پیگیر خواستهایشان هستند.

در نشست روز ١٥ مرداد نادری نماینده مجلس و عضو کمیسیون اصل نود مجلس مسئولین رو مورد خطاب قرار داده و با گفتن اینکه این وضعیت محصول سیاستهای “نئولیبرالی” دولت روحانی و خصوص سای های بی رویه است، و با اشاره به وضعیت مشابه دشت مغال و هپکو هشدار میدهد که تا این خصوصی سازیها مشکلات امنیتی دیگر درست نکرده دریابید، تا کمونیست روی آن سوار نشود. نادری مساله هفت تپه را امنیتی خوانده و مسئولین را به خطر کمونیست هشدار میدهد چون امنیت نظام و کل سیستم سرمایه داری وحشی حاکم را در خطر میبیند.
کارگران در پیامهایشان در پاسخ به نادری قاطعانه اعلام میکنند که با هیچ روش امنیتی ای و الصاق هفت تپه به کمونیست و سوسیالیسیت و رادیکال و غیره مرعوب نخواهند شد، آنها حقشان را میخواهند و به هیچ نوع از خصوصی سازی و چپاول و غارت زندگی و معیشتشان تن نخواهند داد.

کارگران نیشکر هفت تپه به ادامه اعتصاب خود تا عملی شدن وعده های داده شده و خلع ید از بخشی خصوصی و پایان دادن به این بساط دزدی و چپاول در شرکت تاکید دارند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ مرداد۱۳۹۹، ٧ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

برزخی به‌ نام «انگلستان»؛ روایت پناهجویان ایرانی در انتظار

مهدی یک پناهجوی ۳۸ ساله ایرانی است که اکتبر ۲۰۲۲ با قایق و از راه …