نامه سرگشاده مینا احدی به جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال /فیفا. در مقابل زن ستیزی حکومت اسلامی کوتاه نیایید!

ایران تنها کشوری است در دنیا که در آن زنان حق ورود به ورزشگاهها را ندارند. در ایران حکومتی بر سر کار است که رسما یک آپارتاید کامل جنسیتی را بر علیه زنان اعمال میکند و ایران کشوری است که در آن ٤٠ سال است مردم بر علیه این حکومت و قوانین ضد انسانی آن مبارزه میکنند و رژیم اسلامی را به یک مترسک تبدیل کرده اند. 
یک بخش مبارزات زنان در چهل سال گذشته مبارزه برای باز کردن در ورزشگاهها بوده و سازمان شما همواره در مقابل این رفتار توهین آمیز به زنان با مدارا و سکوت رفتار کرده و در عمل نیز دیده اید که ما با چه حکومتی سر و کار داریم. 
سپ پلاتر رئیس قبلی فیفا، بارها مجبور شد بدلیل اعتراضات ما زنان، به مقامات حکومت اسلامی اعتراضی آرام بکند و بارها روحانی و خاتمی و مقامات ریز و درشت حکومت و مسئولین ورزش به او و فیفا قول همکاری دادند و بارها زیر این قول زدند و در مواردی حتی گزینشی تعدادی از زنان خانواده های ورزشکاران و یا همکاران صدا و سیما را به استودیوم ورزشی راه داده و چنان وانمود کردند که مشکل را حل کرده اند و فیفا در مجموع کوتاه آمد و با این ننگ توهین آمیز علیه زنان و زیر پا گذاشتن پرنسیپهای ورزش در قرن بیست و یک، به نوعی ساخت. 
اکنون یکبار دیگر میرویم که حکومت اسلامی را در این زمینه امتحان کنیم. فیفا و خود شما در مقام مسئول فیفا به جمهوری اسلامی ایران، گوشزد کرده اید که راه ورود زنان به همه ورزشگاهها را باز کنند در غیر اینصورت با تنبیه و تحریم مواجه خواهند شد و جهت اطلاع شما در نظر سنجی هایی که در ایران شده و حتی رسانه های حکومتی نیز اذعان کرده اند که اکثریت مردم در مواردی بیش از ٩٠ در صد خواهان تحریم و تنبیه حکومت اسلامی از سوی فیفا هستند اگر زنان را به ورزشگاهها راه ندهند. 
من به همراه آقای طاهر جعفرزاده مسئول نهاد ندا دی، فوریه ٢٠١٤ در ملاقاتی با هفت نفر از مسئولین بالای فیفا، در مورد اعمال فشار بیشتر فیفا به حکومت اسلامی ایران، با آنها مفصل صحبت کردیم و قول مساعد از این مقامات گرفتیم که کاری بکنند از این پس زنان با سد قوانین و اسلحه بدستان حکومتی مواجه نشوند، اما عملا حکومت اسلامی در ورزشگاهها را بروی زنان بست و هر اقدام خلاف این آپارتاید جنسیتی را با زندان و شکنجه پاسخ داد. فیفا در مقابل این اقدامات زشت و سرکوبگرانه حکومت اسلامی، متاسفانه نه تنها اقدام جدیی نکرد، بلکه در مقابل دستگیری و اذیت و آزار زنانی که با تغییر قیافه وارد ورزشگاه میشوند نیز سکوت اختیار کرد. اخیرا حکومت اسلامی ایران فروغ علایی، زهرا خوش نواز، لیلی ملکی و هدیه مروستی را بدلیل ورود به ورزشگاه دستگیر کرد و بدلیل اعتراضات، آنها را با وثیقه های سنگین موقتا آزاد کرده است تا در زمان مناسب دوباره دستگیر و شکنجه شان کند. 
آقای اینفانتینو ! 
از طرف زنان آزاده و ورزش دوست در ایران، میخواهم یکبار دیگر به شما و همه مقامات فیفا بگویم، انتظار از شما اینست که در مقابل بازیهای مسخره حکومت اسلامی کوتاه نیایید و اگر این بار حکومت اسلامی در ده اکتبر درهای استودیوم ها را باز نکند، حتما وزارت ورزش و فوتبال و مقامات حکومت زن ستیز اسلامی را در رابطه با ورزش تنبیه و تحریم کنید. این خواست ٩٠ در صد مردم ایران نیز هست تا به این رفتار توهین آمیز و زشت حکومت اسلامی با نیمه جامعه پایان داده شود. 
مینا احدی مسئول کمیته بین المللی علیه سنگسار و فعال حقوق زنان 
کلن / ٢٨ اوت ٢٠١٩ 
Minaahadi26@gmail.com 
00491775692413

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …