وزیر آموزش و پرورش:67 هزار کلاس درس ناامن در کشور داریم!

دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش حکومت در مشهد به خبرگزاری حکومتی ایرانا گفته است: 67 هزار کلاس ناامن در سطح کشور وضعیتی نگران کننده دارند و نیاز به بازسازی دارند. وی در ادامه گفته: برای بازسازی این مدارس نیار به 120 هزار میلیارد ریال بودجه دارد. وی در آخر از “خیران” خواسته مدرسه بسارند.

حکومت برای ساختن مدرسه بودجه ندارد. در همین حال هر ساله با آب و تاب بودجه هزاران میلیاردی برای آموزش و پرورش اعلام کرده ادعا میکنند چندین هزار مدرسه را بازسازی کرده اند. این یک دروغ محض و آشکار می باشد. ساخت مدرسه و تامین اعتبار و استاندارد کردن مدارس امر این حکومت نبوده و نیست. نزدیک به 70 درصد مدارس کشور قدمتی بالای 50 سال دارند. در واقع تخریبی بوده و نا امن می باشند. علاوه بر این دهها هزار مدرسه سیستم گرمایشی استاندار نداشته و هنوز با بخاری نفتی گرم می شوند. حوادث ناشی از ریزش ساختمان و سقف مدارس و آتش سوزی در مدارس نا امنی که با بخاری نفتی گرم میشوند؛ تا حالا چندین قربانی گرفته است. آتش سوزی مدرسه شین آباد فجیع ترین بوده است.

حکومت و وزارت آموزش و پرورش و بخشا دولتها در جمهوری اسلامی رسما و عملا ساخت و تجهیز مدارس و استاندارد کردن مدارس را امر خود نداشته و آن را به “خیرین مدرسه ساز” واگذار کرده اند. بنگاهای جهل وخرافه مذهبی، دارالقرآنها، حوزه های علمیه حکومتی، “بنیاد برکت” وابسته به بیت رهبری،بسیج، جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی حکومتی و … از جمله این باندها و دار و دسته های می باشند که در مجموعه مافیای “خیرین مدرسه ساز” برای حکومت قرار میگیرند.

بخشی از بودجه آموزش و پرورش را به این باندها می دهند. این باندها هم بعد از لفت و لیس و دزدیهایشان، اقدام به ساختن چند مدرسه کرده، که البته بیشترشان به حجره های حوزه های علمیه حکومت شبیه است، می کنند. در این مدارس در کنار دروس جاری در مدارس رسمی حکومت که رسما آموزش جهل و خرافه را در دستور دارند، بیشترشان آموزش های مذهبی ویژه  به کودکان یاد می دهند. بخش اعظم این مدارس آخوند بچه؛ مداح و نوحه خوان تربیت می کنند. صدها میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش را اینجا به کار میگرند.

این وضعیت مدارس کشور می باشد. در کنار این وضعیت اسفناک، اما حکومت در بودجه بندی اش هزاران میلیارد تومان صرف “امور نظامی، سازمانها، نهاد ها و ارگانهای مذهبی و تخمیر افکار عمومی بودجه می دهد.به اعتراف باندهای مجلسی فقط نزدیک به 20 “نهاد فرهنگی نامشخص”  در لیست بودجه بندی دولت و مجلس وجود دارد که سالانه “بودجه های  ویژه”میگرند.

آزمایشات موشکی حکومت ادامه دارد و برایش کمبود بودجه نیست. در سطح کشور وبه بهانه خارج کردن زندانها از شهرها، دهها  زندان و اردوگاه اجباری برای “مجرمین” در حال ساخت است وکمبود بودجه هم ندارند.در سراسر کشور بیش از 2000 هزار مسجد در دست ساخت است. در تهران فقط 600 مسجد در دست ساخته. هزاران میلیاردتومان بودجه به اینها اختصاص داده اند. از این موارد فت و فراوان وجود دارد.

برای همه موارد یاد شده بودجه وجود دارد و زیاد هم وجود دارد. آن وقت جناب پاسدار آشتیاتی  وزیر آموزش و پرورش حکومت  120 هزار میلیارد ریال، 1200 میلیارد تومان بودجه ندارد که به اعتراف خود این جناب، حداقل این 67 هزار مدرسه را نوسازی بکند. همین جناب دم و دستگاه و نهادی با عنوان”سازمان توسعه و تجهیز مدارس” دارد که البته بودجه هم میگرد و طبق ادعایش کارش نوسازی و بازسازی مدارس می باشد، معلوم نیست چه می کند. این نهاد هم جمعی از دزدان وابسته به این وزارت خانه بوده که کارشان تقسیم بودجه بین باندهای  حکومتی می باشد.1200 میلیارد تومان حتی یک صدم دزدیهای باندهای حکومت، یک هزارم معوقات بانکی، پولهایی که باندهای حکومتی از بانکها گرفته و پس نمی دند، نمی باشد.  دیوان محاسبات رژیم حجم پول های گم شده و دزدی شده توسط باندهای حکومتی را 200 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است. دهها مورد دزدی و اختلاس هزاران میلیاردی دیگر پرونده شان در دست باندهای حکومتی در حال “رسیدگی” می باشد.دراین بخورو بچاپ و دزدی باندهای حکومت ، جناب وزیر “محتاج”  1200 میلیارد تومان برای بازسازی مدارس می باشد. جناب وزیر خودش از دزدان حکومت و شریک دزدان حکومت است. با همین ارقام نجومی دزدیهای هزاران میلیاردی میشود هزاران مدرسه استاندارد با همه امکانات امروزی  ساخت.

مدارس ایران پلاسکوهای کوچک و گمنام می باشند، که می توانند هرلحظه آبستن حوادث مرگبار و تلختری  نظیر ریزش ساختمان پلاسکوی تهران برای میلیونها دانش آموز را رقم بزنند. وزارت آموزشو پرورش نطیر سایر وزارتخانه های جمهوری اسلامی، وزارتخانه تقسیم بودجه بین باندهای دزدان حکومتی است. فکر و ذکر و امر این وزارتخانه تقسیم بودجه های هنگفت این وزارتخانه بین باندهای مشغول کار و فعالیت درعرصه پر سود صنعت جهل و خرافه مذهبی، و نهادی های مرتبط به این سیاستهای حکومت می باشد که بالا با آنها اشاره شد.  مردم در باربر این بی تفاوتی و بی مسئولیتی این وزارت خانه نباید ساکت بنشیند. باید به این وضعیت خطرناک و تهدید کننده مدارس ناامن که مستقیما جان فرزندانمان را تهدید می کند، اعتراض کرد. دولت و این وزارتخان هرا زیر فشار مبارزه گرفت. تحصیل در مدار امن و با استاندادر بالا و امروز ی حق مسلم فرزندان مردم است.برخوردای از مدارس امن با استانداردهای امروزی، تحصیل رایگان و بدون دخالت مذهب و دولت، تجهیز مدارس به امکانات ایمنی استاندارد، برخورداری از همه امکانات تفریحی و فضای سبز و…در کنار بر چیده شدن بساط و سیستم آموزشی جهل و خرافه مذهبی، رئوس مهمترین خواستها و مطالبات مردم  از دولت می باشد. طبیعی است که حکومت براحتی تن به این خواستها نخواهد داد. فقث و فقط نیروی اعتراض متحد، متشکل و سازمانیافته و سراسری مردم بر علیه این وضعیت اسفناک مدارس است که می تواند حکومت را وادار به عقب نشینی و تحمیل خواستهایشان بکند.و در نهایت وبرای رهایی از همه مصائب و عوارض ناشی از حکومت آدمکشان اسلامی سرمایه، باید کل نطام جمهوری اسلامی را به زیر کشید.

محمد شکوهی

15 بهمن 1395، 3 فوریه 2017

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …