مردم سیل زده گلستان و مازندران به کمک فوری نیاز دارند!

دهها هزار نفر در اثر سیل در استان های گلستان و مازندران آسیب دیده اند. هزاران نفر بی خانمان شده اند و طبق گفته مقامات حکومتی حداقل ۵۰۰ مسکن تخریب شده است. اما مسئولان حکومت اعلام کرده اند که تنها ۲۹۵ نفر اسکان موقت داده شده و برای ۳۴۷ نفر اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است!‌ کمترین امکانات در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است. معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفته است دسترسی به ۲۲ هزار عشایر گلستانی امکان پذیر نیست و عمق فاجعه هرلحظه بیشتر میشود. حکومتی که میلیاردها دلار صرف تسلیحات اتمی و موشکی کرده است توان دسترسی به چند هزار سیل زده و کمک رسانی به آنها را ندارد!

روشن است که جمهوری اسلامی و رسانه های منفورش ابعاد مساله را هیچوقت بیان نمیکنند. دهها هزار نفر احتیاج به کمک فوری دارند. جمهوری اسلامی را باید در سراسر کشور تحت فشار قرار داد که بلافاصله کمک های لازم را تحت نظارت خودم مردم به سیل زدگان اختصاص دهد.

مصائب سیل تماما به عهده حکومت است. جمهوری اسلامی ۴۰ سال فرصت داشته است که با اقدامات پیشگیرانه از صدمات سیل در این استانها جلوگیری کند. میتوانست از قبل به فکر تامین کمک رسانی فوری به مردم در شرایط اضطراری شود. اما حکومت مفتخوران اسلامی بجای این، فعالین محیط زیست را که بارها نسبت به این مصائت هشدار داده اند به زندان می اندازد. نه اقدامی برای پیشگیری از این مصائب میکند و نه موقع بروز این حوادث کار چندانی میکند. هنوز مردم زلزله زده کرمانشاه در سخت ترین شرایط زندگی میکنند و ارگان های حکومتی حتی مانع کمک رسانی مردم به آنها شدند، کمک های مردم را مصادره کردند تا به عنوان کمک حکومت به مردم بدهند و یا کمک ها را بالا کشیدند و در بازار فروختند.

 

حزب کمونیست کارگری مردم در سراسر کشور را فرامیخواند که مستقیما به یاری سیل زدگان بشتابند و با دست زدن به اعتراض جمهوری اسلامی را وادار کنند امکانات فوری و لازم را برای نجات سیل زدگان و کمک رسانی به آنها اختصاص بدهد. مسکن، غذا و پوشاک و امکانات دارویی لازم باید فورا توسط حکومت تامین شود، مسکن های آسیب دیده بطور کامل باید توسط حکومت بازسازی شود، و کلیه خسارت هایی که مردم دیده اند جبران شود.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲ مارس ۲۰۱۹

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل