حزب کمونیست کارگری:ادامه مبارزه و جدال کارگران و توطئه گریهای حکومت در هفت تپه

علیرغم توطئه گریها و فضای امنیتی و تشدید سرکوبگریهای حکومت اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه ادامه دارد. روز گذشته  پانزدهم مهرماه بعد از بازداشت های گسترده کارگران در روز چهاردهم مهر ماه و احضار ها بیشتر قسمتهای شرکت از جمله کارگران کشاورزی در اعتراض به این تعرضات تجمع داشتند و دست به اعتراض زدند. امروز شانزدهم مهرماه نیز این کارگران در محوطه شرکت روبروی دفتر مدیریت تجمع کردند  و خواستار آزادی فوری همکاران خود و پاسخگویی به خواستهایشان شدند.

در اطلاعیه های قبلی گزارش کردیم که روز چهارده مهر ماه ۱۴ نفر از کارگران نیشکر هفت تپه که  برای ملاقات با نمایندگان مجلس اسلامی عازم تهران بودند در بزرگ راه تهران خرم آباد بازداشت  شده و تعدادی از آنها بعد از ارجاع به شوش آزاد شدند. اما شش نفر از آنها یعنی محمد خنیفر، ابراهیم عباس منجزی، ایمان اخضری، محمود خدایی، یوسف بهمنی و مسلم چشم خاور همچنان در بازداشت بسر میبرند. بنا بر خبرهای منتشر شده از سوی سندیکای نیشکر هفت تپه کارگران بازداشتی در پانزدهم مهر ماه در شعبه دوم دادیاری جمهوری اسلامی در شوش تفهیم اتهام شده و برای آنها وثیقه های ۴۰ تا ۵۰ میلیونی تعیین گردیده است. اما بعد به علت عدم موافقت دادستان و جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش این وثیقه ها افزایش یافته و دوبرابر شده است. وثیقه های تعیین شده به قرار زیر هستند: محمدخنیفر ( ۱۰۰ میلیون )، یوسف بهمنی( ۸۰ میلیون )، ابراهیم عباسی‌منجزی (۷۰ میلیون)، مسلم چشم خاور (۷۰ ) میلیون، محمود خدایی ( ۵۰ میلیون)،  ایمان اخضری ( ۶۰ میلیون)

گفتنی است که طی یک ماه گذشته هشت پرونده برای کارگران نیشکر هفت‌تپه در دادگستری شوش باز شده است. اسد بیگی کارفرمای منفور شرکت که پرونده اختلاس دارد این پرونده های امنیتی را برای کارگران باز کرده است. بعلاوه اینکه شش پرونده قبلی کارگران نیشکر هفت تپه درشعبه دوم بازپرسی شوش نیز با شکایت اسد بیگی باز شده است.

این چنین است که در سیستم دزدسالار حاکم کافرما، استاندار، نماینده مجلس، نیروی انتظامی، قوانین و کل دم و دستگاه حکومتی دست در دست یکدیگر مشغول فشار به کارگران و بگیر و ببند و چپاول زندگی و معیشت کارگران و کل جامعه هستند. اما کارگران در برابر این توحش و بردگی ایستاده اند و خواستهایشان را طلب میکنتد.

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به دزدی های پشت پرده و به بحران کشیده شدن تولید این کارخانه و خطر از دست دادن کارشان و به تعویق پرداخت دستمزدها و تعرض هر روزه به زندگی و معیشتشان است. این کارگران خواستار آزادی بدون قید و شرط همکاران بازداشتی، بازگشت بکار کارگران اخراجی، آزادی فوری اسماعیل بخشی و حامیان هفت تپه و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده هستند.  حزب کمونیست کارگری بازداشت و سرکوبگری های حکومت در نیشکر هفت تپه را شدیدا محکوم کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان و آزادی اسماعیل بخشی و حامیان هفته تپه تاکید دارد.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶  مهر  ٩٨،  ۸ اکتبر  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل