در گرامیداشت سالگرد تشکیل حزب کمونیست کارگری

بیست و نهمین سالگرد حزب کمونيست کارگري ايران نزدیک است، فرارسیدن سالگرد تاسیس حزب را به همگان تبریک میگوییم.

ما در شرایطی سالگرد حزب کمونیست کارگری ایران را گرامی می داریم که جامعه ایران آبستن تحولات اجتماعی بزرگی است و نیاز نقش رهبری چنین حزبی برای تحقق اهداف رهائیبخش طبقه کارگر و رهایی مردم از ستمگری و سرکوب و توحش سرمایه داری، بیش از هر زمان ضروری و حیاتی است. 

بدنبال خیزش آبانماه ۹۸ و پیامد های سیاسی ناشی از آن اکنون سرنگونی جمهوری اسلامی توسط انقلاب بیش از پیش به گفتمان اصلی مردم تبدیل شده است. با قدرت یابی افق انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی ما در شرایط بسیار مناسبی قرار داریم تا تحولات آتی را به سوی یک تحول عمیقا انسانی، چپ و رادیکال سوق دهیم. این بدون حزب کمونیست کارگری و گرد آمدن به دور این حزب میسر نیست. قدرت کارگران و ستمديدگانی که در حزب سياسی خود متشکل شده اند، تنھا نیرویی است که می تواند جمهوری اسلامی را به زیر بکشاند، ریشه ظلم و استبداد، نابرابريھا و تبعيضات اجتماعی را بخشکاند و یک جامعه انسانی و سوسیالیستی را پایه ریزی کند. 

از همین رو فراحوان ما در بیست و هشتمین سالگرد حزب این است که در این اوضاع متحول سیاسی به گرد حزب کمونیست کارگری و اھداف انسانی و آزاديخواھانه آن متشکل شويد.  

در شرايطی که بورژوازی تمامی جھان را به قھقرا و انحطاط کامل کشانده و ميلياردھا انسان را در چنگ فقر و بيحقوقی و جنگ و ناامنی و مذھب و خرافه اسير کرده است و در ايران نيز حکومت اسلامی سرمایه و چپاولگران فاسد رانت خوار، اکثريت عظيم مردم را از ھست و نيست ساقط کرده اند، پیوستن به حزب کمونيست کارگری برای تغییر این اوضاع به نفع اکثریت عظیم جامعه اهمیت بسیار اساسی دارد.
بايد به پا خاست و به توحش و بربریت حاکم خاتمه داد. باید به پا خاست و تکليف اين حکومت را که اصلیترين مانع برسر راه خوشبختی مردم و ساختن جامعه ای در شان انسان است، يکسره کرد. حزب کمونیست کارگری پاسخ این اوضاع است. حزب ما پرچم تغییر فوری این اوضاع را بدست دارد. به این حزب بپیوندید.

سالگرد حزب را به فرصت برای پیوستن به حزب و شناساندن هر چه بیشتر آن به مردم تبدیل کنید. حزب کمونیست کارگری در عرصه های مختلف نبرد از مبارزه برای بهبود شرایط کار و زندگی کارگران گرفته تا اعتراض علیه آپارتاید جنسی و مبارزه برای رهایی زنان، از بسیج جامعه برای خلاصی از حکومت دینی و خرافات مذهبی تا فقر زدایی و تامین زندگی ایمن برای کودکان و جوانان، از دفاع جانانه از وسیع ترین آزادیهای سیاسی و مدنی تا مبارزه برای لغو اعدام و شکنجه، درگیر کاری بزرگ است که هدفی جز به ثمر نشاندن آرزوهای دیرین مردم یعنی تحقق آزادی، برابری و یک جامعه انسانی ندارد.
  
در سالگرد تاسیس حزب شما تک تک اعضا و دوستداران حزب بکوشید در این فعالیتها مشارکت داشته باشید و در همراهی با رهبری حزب این فعالیتهای انسانی را بیشتر کنید.

در سالهای اخیر بویژه به يمن وجود تلويزيون کانال جدید، طيف وسيعي از مردم چپ و آزاديخواه حول حزب کمونیست کارگری جمع شده اند. در سالگرد حزب بکوشیم که اين طيف وسيع را با حزب و تاريخ آن آشنا کنيم. در سالگرد تاسیس حزب با نوشتن مشخصات کانال جدید این صدای آزادیخواهی و انسانیت را وسیعا به جامعه بشناسانیم.

  • در سالگرد حزب با نوشتن شعارهاي زنده باد حزب کمونيست کارگري ايران، آزادي برابري حکومت کارگري، زنده باد سوسياليسم حضور حزبمان را در سطحي وسيع و اجتماعي نشان دهيم.
  • در سالگرد حزب جمع ها و محافل حزبي ميتوانند به دور هم جمع شوند و اين روز را جشن بگيرند. ميتوانند در جمع هايشان در مورد تاريخ و اهداف اين حزب صحبت کنند. ميتوانند به اين مناسبت جشن و مهماني خانوادگي به پا کنند. ميتوانند برنامه يک دنياي بهتر و کتابهاي حزب را به دوستانشان هديه کنند.
  • در هر کجا که ممکن باشد پلاکاردهاي زنده باد حزب کمونيست کارگري را بويژه در دانشگاهها و در ميادين شهرها میتوان نصب کرد.

با تمام ابتکاراتمان، سالگرد تاسیس حزب روز را گرامي بداريم.

از فعاليتتان براي اين روز ما را با خبر کنيد. گزارش فعاليتهايتان در اين روز را برايمان ارسال کنيد.
بیست و نهمین سالگرد حزب را از هم اکنون به همه شما رفقا و دوستداران حزب تبريک ميگويم.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری
٤ آذر ٩٩، ٢٤ نوامبر ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

توماج صالحی، خواننده معترض، توسط دادگاه انقلاب اصفهان به «اعدام» محکوم شد

رادیو فردا وکیل توماج صالحی می‌گوید دادگاه انقلاب در اقدامی «بی‌سابقه» حکم دیوان عالی درباره …