جمهوری اسلامی مسئول مستقیم گسترش ابعاد بحران و فاجعه سیل در استانهای گلستان و مازندران است

رضا اردکانیان، وزیر نیروی حکومت گفته است:” ۱۷ شهر و ۶۳۵ روستا در استان‌های گلستان و مازندران درگیر سیل هستند. از این میان، آب شرب تنها برای ۸۴ روستا تامین شده است.

چند روز پیش هم مقام استانداری گلستان در مورد وضعیت گسترش سیل در شهر گمیشان با وقاحت گفته بود: به دلیل گسترش سیل مردم به طبقه دوم خانه هایشان بروند”! این در حالی بود که هزاران نفر از مردم این شهر که در محاصره سیل قراردارند، برای زنده ماندن می جنگند. حکومت جنایتکار هنوز این شهر را تخلیه نکرده است و هزاران نفردر محاصره آب و در تپه های اطراف شهر روزگار سختی را می گذرانند.

در یک چنین وضعیتی حکومت فرمانده سپاه و عوامل و اکره حکومت را با «هاوورکرفت» و قایق های مدرن موتوری شیک که با هلیکوپتر به منطقه وارد کرده، به همراه نفربرهای نظامی که اسکورت جانیان بودند را، در این شهر چرخاند، وقیحانه فیلم و گزارش پخش کرد که دارند کمک رسانی می کنند. دهها آخوند کله گنده و مقامت حکومتی از لاریجانی گرفته تا  وزیر کشور را بردند منطقه و نمایش مضحکه راه انداختند. امروز هم قرار است روحانی را به این منطقه ببرند. این کارهایی است که حکومت در منطقه سیلزده می کند.

در کنار این بی شرمی حکومت دیروز عکسی از مردم گمیشان در مدیای اجتماعی منتشر که در قایق های چوبی شکسته بدون امکانات در انتظار نجات می باشند. عکس روز سه شنبه گمیشان

لازم به توضیخ است  این دواستان از تاریخ 27 اسفند درگیر فاجعه سیل می باشند. در استان گلستان شهرهای آق قلا، گنبد کاووس، گمیشان؛ بندر ترکمن، سیمین شهر بطور کامل در سیل غرق شده اند.

طبق گفته مقامات حکومت در این دو استان بیش از 120 هزار نفر مستقیما  از سیل حادثه دیده اند. بیش از 20 هزار خانه آسیب دیده است. نزدیک به 6 هزار واحد مسکونی تخریب صدر صدی شده است.راهها و جاده های مواصلاتی تخریب شده است.حکومت میگوید در صدد کمک رسانی می باشد.تازه آن هم بعد از سه روز آغاز فاجعه سیل در این دواستان کمک های ناچیزی به مردم شده است.

اخبار و گزارشاتی که در مدیای اجتماعی منتشر میشود، ابعاد فاجعه و خسارات را  چندین برابر آن چیزی نشان می دهد که رژیم ادعا می کند. حکومت در مورد ابعاد فاجعه و خسارات وارده رسما دروغ می گوید. در سه روز گذشته اعتراض و نارضایتی های مردم در استان گلسان تا آن حد بالا گرفت که نمایند مجلس رژیم مجبور شد به میان مردم معترض رفته و علیه عدم کمک رسانی رژیم به مردم حرف بزند و بگوید حکومتش دروغ میگوید.

مردم درگیر یک فاجعه عظیم  به  کمترین امکانات  موجود می باشند. خود مردم هم می دانند که نباید به کمک های حکومت امیدی بست. دهها گروه و شبکه کمک رسانی در همن دو استان علیرغم دهها کمبود، شکل گرفته که امر کمک رسانی را به پیس می برند.

در اقدام ضد انسانی دیگر چند روز پیش حکومت آدمکشان اسلامی رسما اعلام کرد که جلوی کمک های مردمی را خواهد گرفت. اما مردم ساکت ننشستند. کمک رسانی مردم از استانهای شمالی و از سایر جاهای کشور به سیلزده گان ادامه دارد.

اظهارت وزیر نیرو ، مقامات حکومت بیانگر سیاست بی نهایت ضد انسانی و بی مسئولیتی تمام  عیار رژیمی است که  نه تنها کاری برای مردم نکرده استه بلکه جلوی کمک های مردم را هم گرفته است. اینها 8 روز وقت داشته اند که حداقل ها و امکانات یک زندگی را برای مردم مهیا بکنند، که نکرده اند.هنوز آب آشامیدنی،برق و تلفن شهرها قطع می باشد. حکومت برای توجیه این سیاست ضد انسانی اش، عدم وصل برق این مناطق را خطر برق گرفتگی اعلام کرد. وقاحت و بی شرمی حدی ندارد.

وضعیت در مناطق سیلزده گلستان و مازندران بحرانی و ابعاد عظیم این فاجعه در این دو استان هر روز برملاتر میشود. حکومت را برای کمک رسانی باید زیر ضر اعتراض و مبارزه گرفت. نیاید ساکت نشست. همین کاری که مردم در این دو استان کرده اند، یعنی اعتراض و سازماندهای گروههای کمک رسانی را باید به سراسر کشور گسترش داد. باید فورا به یاری سیل زدگان شتافت. انتظار کمک از حکومت بیهوده است.مردم باید امور را در دست گرفته و بحران و این فاجعه  را مدیریت بکنند. پایان دادن به این بحران و فاجعه فقط با قدرت اتحاد و تشکل و مبارزه و همبستگی سراسری همه مردم ایران در امر کمک رسانی به سیلزدگان است. باید حکومت را مجبور کرد همه خسارات وارده به مردم را تامین نماید.

محمد شکوهی

8 فروردین 1398، 27 مارس 2019

 

 

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …