نماینده مجلس:نیمی از مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در چادر زندگی می‌کنند. فیلم و خبر

نمانیده مجلس رژیم از کرمانشاه در باره وضعیت مناظق زلزله زده این استان گفته است:نیمی از مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در چادر زندگی می‌کنند. بنیاد مسکن هنوز ارزیابی دقیقی از میران خرابی ها ارائه نداده. خیلی جاها هنوز بنیاد مراجعه نکرده است.دهها هزار نفر از مردم زلزله زده در چادر زندگی می کنند.

لازم به توضیح است روز گذشته نیز رسانه های حکومتی با پخش عکس هایی ازمناطق زلزله زده اعلام کردند که مردم در وحشت از تکرار زلزله شبها را در این هوای سرد در خیابان ها چادر زده و سکنی گزیده اند. روز چهارشنبه مقامات محلی اعلام کردند که برآورد اولیه خسارات زلزله تا 48 ساعت دیگر اعلام خواهد شد. عصر روز گذشته استانداری کرمانشاه اعلام کرد 250 واحد مسکونی خسارت دیده اند.

فرهاد تجری نماینده مجلس در باره بازسازی مناطق زلزله زده در زلزله سال گذشته به تسنیم گفته است:همچنان ۵۰ درصد زلزله‌زدگان کرمانشاه در چادر و کانکس زندگی می‌کنند.مشکلاتی در ماه‌های گذشته در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به دلیل موضوعاتی همچون گرانی مصالح ساختمانی ایجاد شده است و برخی از پیمانکاران کار بازسازی را رها کردند که پیگیر تغییر این وضعیت هستم.در زلزله اخیر نیز دهها هزار نفر از مردم آواره شده و در چادر زندگی می کنند. این راه همین جناب نماینده تائید کرده است.

اظهارات ضد و نقیض مقامات حکومت در باره ابعاد خرابی ها و خسارات زلزله ادامه دارد. در این میان هوای منطقه سرد وبارانی می باشد. حکومت و مقاماتش مدام وعده می دهند. امروز جهانگیری معاون روحانی ضمن بازدید از مناطق زلزله زده وعده داده که بازسازی واحدهای مسکونی قبل از فصل سرما تمام خواهد شد. وقاحت وبی شرمی هم حدی دارد. یک سال از زلزله قبلی گذشته هنوز خانه های مردم بازسازی نشده و هر باند حکومت دلایل و توجیه خاصر خودش را اعلام می کند، خالا این جناب وعده بازسازی داده است و این در حالی است که دهها هزار نفر از مردم زلزله زده به اعتراف مقامات حکومتی بعد از زلزله روز یکشنبه آواره شده و در خیابانها چادر زنده و زندگی می کنند. علاوه بر این موضوع بازسازی حانه هایی که حکومت در زلزله قبلی وعده داده بود، در زلزله اخیر خیلی هاشان تخرب و غیر قابل سکونت شده اند.

به آمار و ارقام اعلام شده از طرف حکومت در باره خسارات و تلفات زلزله نباید اعتماد کرد. ابعاد و دامنه خرابی ها و خسارات بسیار بیشتز از آن است که حکومت اعلام کرده است. وضعیت زندگی و اسکان و درمان مردم اسفناک است.دهها هزار نفر به اعتراف حکومت هم اکنون در چادر زندگی می کنند.

حکومت به جای کمک رسانی و تامین نیازهای فوری مردم مشغول نظامی کردن مناطق زلزله زده است خودشان گفته اند که سپاه مناطق غرب کشور در مناطق زلزله زده برای “تامین امنیت”مستقر شده است. این یعنی نظامی و امنیتی کردن منطقه و جلوگیری از ورود مردم به امر کمک رسانی به زلزله زدگان. در اقدامی دیگر “ستاد بحران” حکومت در منطقه ورودی و خروجی شهرها و مناطق زلزله زده را بسته است. این سیاست کثیف را در زلزله قبلی هم به کار گرفتند. اما موج کمک های مردمی از سراسر کشور و حضور مردم در مناطق زلزله زده، این سیاست حکومت را عملا به شکست کشانید.

اکنون وقت مداخله مردم نوع دوست برای کمک رسانی به مردم زلزله زده است. باید عین سال گذشته که هبستگی برزگی در کمک رسانی به مردم این مناطق شد را، دوباره تکرار کرد. سال گذشته  مردم نشان دادند که ساکت و بی تفاوت ننشسته و در یک اقدام خودجوش و سراسری کاروانهای کمک رسانی  را راه انداختند. خودشان مستقیما دخالت کرده و همه سیاستها و تاکتیک های کثیف حکومت و میروهای نطامی را در جلوگیری از حضور مردم در مناطق زلزله زده را عقب زدند.

لازم به توضیح است که عصر روز یکشنبه ۴ ‌‌آذر زلزله ای با قدرت ۶.۴ ریشتر جنوب غربی شهر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزانده است.! ۱۹۰۰ روستا در استان کرمانشاه درگیر زلزله می باشند.رژیم خبر مصدومیت ۷۸۰ نفر را اعلام شده است.  در باره وضعیت مناطق زلزله زده دو فیلم ضمیمه می باشد.

محمد شکوهی

7 آذز 1397، 29 نوامبر 2018

*****

فیلم وضعیت مناطق زلزله زده

 

فیلم دوم

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …