خشم از حکومت و حمله به “صندوقهای صدقه”

حکومت اسلامی از مدتها پیش در ایران تعداد بیشماری”صندوقهای صدقه” برای اختلاس خیابانی از جیب مردم نصب کرده است. این روزها این صندوقها مورد هجوم و تخریب از جانب مردم خشگمین از حاکمیت اسلامی قرار میگیرد. تا اینجای مساله کاملا قابل فهم است. ظاهراً مقامات حکومتی جایی  گفته اند که سیصد هزار فلسطینی از این صندوقها افطاری خورده اند و نوشته ای روی برخی از همین صندوقها قرار دارد که این گفته را تکرار میکند و در ادامه اش مینویسد”پس صدقه خود را در این صندوق نمی اندازم تا به هم وطنم برسد.”

روشن است که حمله به هر چیزی که بوی حکومت را میدهد ناشی از خشم مردم از این چپاولگران و مفتخوران حاکم است و باید از آن استقبال کرد. اما به این بهانه دامن زدن به تعصب ناسیونالیستی و  نفرت پراکنی نسبت به مردم فلسطین و جاهای دیگر، از جریاناتی بر می آید که دست کمی از خود جمهوری اسلامی ندارند. جمهوری اسلامی در فلسطین و لبنان و جاهای دیگر آشکارا سیاستهای اسلامی و تروریستی را دنبال میکند. اما جریانات ناسیونالیست با حساب باز کردن روی عقب ماندگی بخشهایی از مردم و دامن زدن نفرت و کینه نسبت به مردم فلسطین و لبنان بیشترین خدمت را به این حکومت میکنند. این نوع جریانات نهایت تلاششان را میکنند تا مسئولیت بخور بخور جمهوری اسلامی از ثروت و دار و ندار مردم را بگردن مردم فلسطین بیندازند. جمهوری اسلامی در کسوت “دفاع از فلسطین” مملکت و مردم تحت سلطه اش را می چاپد، و نویسندگان نوشتهٔ نصب شده روی صندوقها آنرا بحساب “پول افطار فلسطینی ها” قلمداد میکنند. کوتاه تر از دیوار فلسطین هم ظاهرا پیدا نمیشود.

جمهوری اسلامی از بدو تأسیس اش تا کنون از چرک و خونی که حکومتهای اسرائیلی و سیاست شارون و نتانیاهو و شرکا از کشتار مردم فلسطین فراهم میاورند تغذیه میکند. نتانیاهو و جریانات راست و فاشیست در رأس حکومت اسرائیل و جمهوری اسلامی در ایران هردو طرف به یک اندازه از “عدم حل مسئله فلسطین” سود میبرند. در واقعیت امر هر دو حکومت “عدم حل مسئله فلسطین” و تداوم و لاینحل نمائی آنرا مطابق منافع سیاسی خود در منطقه ارزیابی میکنند. جمهوری اسلامی اگر بدست کارگران و رادیکالترین بخش جنبش سرنگونی طلب مردم سرنگون شود، مردم فلسطین نیز نفس راحتی خواهند کشید و حکومتهایی امثال نتانیاهو و شرکای سیاسی اش نیز زیر پایشان خالی خواهد شد.

انترناسیونال 768

اینرا هم بخوانید

خرافه و مذهب!

فرق مذهب با خرافه در این است که خرافه محصول نادانی بشر از علت بروز …