پرونده سازی جدید علیه اسماعیل بخشی را محکوم میکنیم!

فرزانه زیلابی وکیل مدافع اسماعیل بخشی گفته است که در یک پرونده سازی جدید سه اتهام تازه متوجه اسماعیل بخشی کرده اند: “نشر اکاذیب”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به مقامات”. بخشی ۲۵ روز در زندان بود، زیر شکنجه های جسمی و روحی بازجویی شد و نهایتا آزاد شد. بنابراین تنها دلیل دستگیری و پرونده سازی جدید علیه او، دعوت به مناظره با وزیر اطلاعات درمورد شکنجه شدن او در زندان است. این یک بار دیگر زبونی و درماندگی حکومت و اوج رذالت دستگاه قضائی کذائی و کل جنایتکاری حکومت را جلوی چشم جامعه میگذارد. 

 

نه وزیر اطلاعات و نه هیچ مقام دیگر حکومت جرات نکرد با او مناظره کند، میدانستند که بازنده تمام عیار این مناظره خواهند شد. اما دعوت به مناظره درمورد شکنجه در جمهوری اسلامی به معنی “نشر اکاذیب، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقامات” است. ابتدا سران سه قوه به صف شدند و گفتند شکنجه را بررسی میکنیم. اما بدون حضور بخشی و وکیل او به اصطلاح بررسی کردند و گفتند شکنجه ای در کار نبوده است. افکار عمومی متوجه زبونی حکومت شد. فکر کردند با به اصطلاح مستندسازی علیه او میتوانند ورق را برگردانند اما مستند سازی نیز با شعار مستند، شکنجه دیگر اثر ندارد از جانب مردم پاسخ گرفت. جمهوری اسلامی درمانده تر از پیش، دستگیری مجدد او و پرونده سازی جدید علیه او را انتخاب کرد. عین این مساله درمورد سپیده قلیان نیز اتفاق افتاد. سپیده پس از آزادی اش گفت او و بخشی مورد شکنجه قرار گرفته اند و درخواست کرد دادگاهش علنی برگزار شود تا مردم در جریان این پرونده قرار گیرند. جمهوری اسلامی که میدانست هرنوع علنی کردن دادگاه به صحنه محاکمه خود او منجر میشود، سپیده قلیان را مجددا دستگیر کرد.

 

دستگیری بخشی و سپیده قلیان یک گستاخی آشکار و تعرضی علیه همه مردم معترض است. اسماعیل بخشی صدای طبقه کارگر آگاه و کل انسانیت در جامعه است و در قلب کارگران و مردم جای دارد. صدای او با دستگیریش خاموش نمیشود. هزاران بخشی دیگر پا به صحنه خواهند گذاشت و صدها و هزاران انسان دیگر صدای او را رساتر منعکس خواهند کرد و جمهوری اسلامی توان مقابله با آنرا ندارد.

 

جامعه یکبار دیگر با تمام قوا علیه حکومت و سیستم قضایی اش باید بپاخیزد و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و محاکمه شکنجه گران شود. جامعه باید بلند شود و خواهان آزادی جعفر عظیم زاده و پروین محمدی، و کلیه کارگران و زندانیان سیاسی شود. باید پرونده سازی علیه کارگران و معلمان و بقیه مردم را محکوم کرد. رژیم از همیشه درمانده تر، منفورتر و ضعیف تر است. باید فشار را علیه حکومت بیشتر کرد و اعتصابات و اعتراضات را گسترش داد. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از تلاش و کارزار جهانی برای آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و جعفر عظیم زاده و پروین محمدی و همه زندانیان سیاسی پشتیبانی میکند و همه کارگران و مردم را به پیوستن به این کارزار فرا میخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۷ فوریه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل