کارگران نیشکر هفت تپه: ما همه بخشی هستیم

امروز ٦ آذر تجمعات اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه با شور و اتحاد ادامه دارد. کارگران در بیست و سومین روز از اعتراضات خود با شعارهایی چون  “اسماعیل رو گرفتند، ما همه بخشی هستیم”، ” نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد” در شمار زیاد و صفوف فشرده ای مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و بر خواستهای خود با قاطعیت تاکید کردند. کارگران در این اعتراضات عزم جزم خود را برای تداوم مبارزاتشان اعلام میکنند. اولین خواست فوری کارگران نیشکر هفت تپه آزادی اسماعیل بخشی نماینده محبوبشان  و سپیده قلیان خبرنگار و فعال دانشجویی است که در جریان اعتراضات کارگران هفت تپه بازداشت شده است.

کارگران بعد از تجمع در مقابل فرمانداری به سمت خیابانهای اصلی شهر حرکت کردند و در میدان هفت تیر با فریاد کارگر زندانی آزاد باید گردد و با شعار “همشهری با غیرت حمایت، حمایت” مردم شهر را به پیوستن به صف خود فراخواندند. مردم به اشکال مختلف از حرکت کارگران حمایت میکردند. کارگران نیشکر هفت تپه به بساط دزدسالاری حاکم که باعث به تعطیلی کشیده شدن خطوط تولید این کارخانه و نا امنی شغلی آنها شده است و تعویق پرداخت دستمزدهایشان اعتراض دارند. یک خواست فوری کارگران کوتاه کردن دست سرمایه داران خصوصی و قرار گرفتن شرکت زیر نظارت و کنترل خود کارگران است.

در رابطه با اعتراضات قدرتمند این کارگران نماینده ویژه وزارت کار در “امور نیشکر هفت تپه” طی سخنانی با اعلام اینکه آبان و آذر ماه فصل برداشت نیشکر است و اگر این کار صورت نگیرد ٣٥ هزار تن محصول ازبین میرود، ابراز نگرانی کرده و با التماس میگوید ” اگرچه کارگران هفت‌تپه و گروه ملی فولاد به کارفرمایان خود بی‌اعتماد شده اند، اما به وعده‌های وزارت کار اعتماد کنند و قطعاً مطالبات آنها پیگیری می‌شود”. ادامه اعتراضات نشان میدهد که کارگران به آنها مطلقا اعتماد ندارند. کارگران نیشکر هفت تپه با شعارهایی چون “مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر”، “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “اسدبیگی حیا کن  هفت تپه را رها کن”، اعتراض خود را به کل این بساط چپاول و حاکمیت مشتی سرمایه دار دزد و مفتخور اعلام کردند.

گفتنی است که در این روز مامورین برای دستگیری علی نجاتی از چهره های شناخته شده کارگری و رئیس سابق و عضو کنونی سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه  به منزل مسکونی وی هجوم آوردند اما بعلت عدم حضور او موفق به دستگیریش نشدند. حزب کمونیست کارگری تهدید و فشار بر روی کارگران معترض نیشکر هفت تپه را شدیدا محکوم کرده و میخواهد این پیگردها فورا متوقف شوند.

همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه همچنان ادامه دارد و هر روز گسترده تر میشود. حزب کمونیست کارگری همه کارگران را به گسترش اعتراضات و اعتصابات همزمان و سراسری فرا میخواند. گسترش اعتراضات کارگری همزمان و اعتصابات سراسری یک شکل موثر برای تقویت و حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد اهواز است. باید فعالانه از آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان دفاع کرد و تعرض به علی نجاتی را وسیعا محکوم نمود. نمایندگان حکومت منفور اسلامی وقیحانه از کارگران تقاضای اعتماد میکنند و همزمان نمایندگان محبوبشان را زندانی میکنند. ننگ و نفرت بر حاکمان سرمایه!

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی تشکیل شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٦ آذر ٩٧، ٢٧ نوامبر ٢٠١٨

******************

لیست همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه:

 

– جمعی از کارگران شاغل در شهرک های صنعتی جابان و خرمدشت

– ‍ نیروهای پیمانکاری وزارت نفت

-کارگران معدن تراورتن عباس آباد در محلات خود با شعارنویسی بر دیوار محلات تحت عنوان اسماعیل بخشی را آزاد کنید، ما از کارگران هفته تپه پشتیبانی میکنیم، به صف همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه پیوستند.

-فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی در حالیکه کاغذی بدست گرفته بود و رویش نوشته شده بود” ما همه هفت تپه  هستیم” با پخش کلیپی درمدیای اجتماعی  حمایت خود و فرزندش سهیل عربی زندانی سیاسی ای که در بازداشت بسر میبرد از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام و خواستار آزادی اسماعیل بخشی شد

– پخش کلیپ در همبستگی از کارگران نیشکر هفت تپه از سوی بخش های مختلف جامعه همچون معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و رانندگان کامیون که خود در اعتصابند، انتشار یافته است.

 – بیانیه جمعی از کارگران و خانواده های کارگری سنندج در حمایت از کارگران هفت تپه و فولاد اهواز!

-کارگران گروه ملی فولاد اهواز،

پیام حمایتی اعضای اتحادیه هماهنگ کننده رانندگان سراسر کشور با امضاهای زیر است:

انجمن صنف تاکسیرانان مازنداران، انجمن صنف اتوبوسرانی قم، کانون صنف رانندگان کامیونداران کمپرسی  یزد ، کانون رانندگان و کامیونداران بندر عباس، اتحادیه حمل و نقل ترانزیت ایران ترکیه ، جمعی از رانندگان ترانزیت ایران ایتالیا ، حمل و نقل شهری تهران و حومه ، سندیکای رانندگان استیجاری شهر تبریز، انجمن رانندگان استیجاری شرکت گاز، جمعی از وکلای تهران و کرج ،واحد آتش نشانی قزوین،رانندگان ماشین آلات سنگین معدن اراک،انجمن حمایت از رانندگان یاسوج، واحد آتش نشانی شوش و حومه،کانون صنفی آموزشگاههای رانندگی کشور، اتحادیه ماشین آلات کشاورزی شیراز.

– کارگران گروه صنایع کاغذ پارس،

-جمعی از رانندگان شهر اصفهان،

 -جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج،

  – جمعی از معلمان عدالتخواه،

 – حمایت ۳۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانیبا امضاهای زیر:  انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی  مریوان و سرواباد،  انجمن صنفی کارگران ساختمانی سقز،  انجمن صنفی کارگران ساختمانی دیواندره، ۴: انجمن صنفی کارگران ساختمانی کامیاران، انجمن صنفی کارگران ساختمانی برقکاران کرمامشاه، انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان نظرآباد، انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه، انجمن صنفی کارگران ساختمانی پاوه، انجمن صنفی کارگران ساختمانی جوانرود، کانون کارگران ساختمانی استان کردستان، انجمن صنفی کارگران ساختمانی روانسر، انجمن صنفی کارگران ساختمانی هرسین، کانون انجمن های کارگری (حرف)کرمانشاه، انجمن کارگران ساختمانی کرمانشاه، انجمن صنفی کارگری اسلام آباد غرب،  انجمن صنفی کارگری ساختمانی پاوه،انجمن صنفی کارگری شهرستان روانسر، ۱۸: انجمن صنفی کارگران ساختمانی دهگلان، انجمن صنفی کارگری ساختمانی جوانرود، انجمن صنفی کارگری ساختمانی سرپل ذهاب، انجمن صنفی کارگری ساختمانی قصرشیرین، انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرری..وحسن اباد فشافویه، انجمن صنفی کارگری ساختمانی سنقرکلیایی، انجمن صنفی کارگری ساختمانی کنگاور، انجمن صنفی کارگران ساختمانی قروه، انجمن کارگری ساختمانی هرسین، انجمن کارگری ساختمانی صحنه،  انجمن صنفی کارگران ساختمانی آبادان، کانون کارگران ساختمانی خوزستان، انجمن صنفی کارگران ساختمانی رشت

– جمعی از معلمان ، کارگران و دانشجویان،

– گروه اتحاد بازنشستگان،

– شورای بازنشستگان ایران،

– جمعی از دانشجویان دانشگاه چمران،

–  کارگران گروه مپنا در کرج،

– کارگران چادرملو،

–  آموزش و پرورش شوش و شاوور،

– سندیکای شرکت واحد،

 -اتحادیه آزاد کارگران ایران،

– انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه،

– فرهنگیان شاغل و بازنشسته،

– کارکنان کاغذپارس،

–  کارکنان حریرپارس،

– کارکنان نیشکر میان آب،

–  کارکنان و کارگران هپکو در اراک،

– کارکنان و کارگران پتروشیمی ماهشهر،

– کارگران عسلویه،

– کارگران قند شوش ،

– کارگران آبداران شاوور،

– شورای کارگری بازنشستگان تامین اجتماعی،

-فرهنگیان شاوور و شوش،

– کارگران اداره مخابرات،

– نیروهای شرکتی مخابرات

– کارکنان بهداشت و درمان،

– فرهنگیان مشهد،

– بازاریان و مغازه داران شوش و…

– دانشجویان دانشگاه تهران

-دانشجویان دانشگاه علامه

– دانشجویان دانشگاه چمران

– طومار اعتراضی با بیش از دویست امضاء از سوی فعالین کارگری و چهره های شناخته شده کارگری

– جمعی از شهروندان تهران

– جمعی از کارگران ساوه

– پیام همبستگی اتحادیه کارگری یونیفور کانادا با بیش از ۳۰۰ هزار عضو

– کنفدارسیون سراسری ایتالیا برای کار (CGIL)

-اتحادیه کارگران فورد آلمان

در خارج کشور نیز از سوی حزب کمونیست کارگری و تعداد دیگری از احزاب و سازمان های سیاسی آکسیونهایی در همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه  و برای آزادی اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان سازمان داده شده است. این همبستگی ها ادامه دارد.

 این نیز قابل توجه است که وسعت و قدرت اعتراضات کارگران و مردم در صفوف حکومتیان هراس و شکاف انداخته و حتی “حوزه های علمیه” جمهوری اسلامی در قم، شوش، دزفول و اهواز و  “جامعه روحانیت” در قم از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام حمایت کرده اند!

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل