سرنگونی هواپیمای مسافری، و سرنگونی حکومت جنایت

روز جمعه 27 دی خامنه ای درنماز جمعه شرکت کرد تا مانع از هم گسستگی حکومتش بعد از قتل قاسم سلیمانی، خشم مردم از سرنگونی هواپیمای اوکراینی و اعتراضات و خیزش مردم در شهرهای مختلف بشود. خامنه ای آمده بود که رجزخوانی کند. اما بیشتر روضه خوانی کرد. او از فرماندهان پاسداران در رابطه با اعتراف به سرنگونی هواپیمای اوکراینی تشکر کرد و آنها را ستود. فقط گفت “ابهاماتی وجود دارد” که باید رفع شود! ابهاماتی که خامنه ای اشاره میکند در واقع تلاش و تقلا برای رفع و رجوع کردن تناقضات جدی ای است که در سناریوی حکومت در مورد سهوی بودن شلیک به هواپیما و جنایت فجیع پاسدران حکومت وجود دارد. ابهامات خامنه ای تنها و تنها با حضور او در جایگاه متهم اصلی در دادگاههای مردمی و توضیح علت شلیک به یک هواپیمای مسافبری و کشتار 176 نفر از عزیزان مردم حل خواهد شد. خامنه ای در واقع از اقدام جنایتکارانه و بی سابقه حکومت کثیف اسلامیش در کشتار مسافران هوپیما دفاع کرد. و تنها خواستار رفع ابهامات شد. حکومت اسلامی به دستور خامنه ای چندین روز نفس شلیک به هواپیمای اوکراینی را تکذیب کرد و این ادعا را کار دشمنان نظام و اسلام معرفی نمود. زمانی که شواهد غیر قابل انکاری در مورد شلیک به هواپیما توسط نهادهای مختلف و دولت اوکراین و آمریکا رو شد، حکومت اسلامی به ناچار پذیرفت که با شلیک اشتباهی یک موشک به هواپیما آنرا سرنگون کرده است. اما همه چیز گویای اینست که حکومت بازهم دارد دورغ میگوید و حقیقت تکان دهنده ای را در مورد جنایت خود لاپوشانی میکند. اکنون چند روز است که فیلم شلیک دو موشک و نه یک موشک به هواپیما در رسانه ها منتشر شده است. نفس شلیک دو موشک آنهم به فاصله حدود سی ثانیه به هواپیما خود گواه دیگری بر تعمد پاسداران حکومت به سرنگون کردن هواپیمای مسافربری است. جالب اینست که جمهوری اسلامی شخصی را که این فیلم را گرفته و منتشر کرده دستگیر نموده است. تناقضات بسیاری در ادعاهای حکومت اسلامی وجود دارد. شواهد دیگری نیز نشان میدهد که شلیک به هواپیما عمدی بوده است. بدنبال این شواهد حسن روحانی رئیس جمهور حکومت زبان باز کرده و به خیلی کسانی پیوسته است که میگوید در مخیله اش نمیگنجد که شلیک به هواپیما سهوی بوده است. این در واقع اعتراف به عمدی بودن شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی است. فقط روحانی تلاش دارد به عبث خود را از این جنایت حکومتش مبرا کند. زیرا راه فراری برای سران حکومت وجود ندارد. بهانه های مسخره ای نظیر اینکه ما فکر میکردیم که این موشک کروزبوده است و غیره برای هیچ کس قابل قبول نیست.


روز گذشته وزرای خارجه پنج کشوری که اتباعشان در میان قربانیان بوده اند در لندن کنفرانسی برگزار کردند و اعلام کردند که تحقیقات مستقلی را برای روشن کردن جوانب مساله دنبال خواهند کرد. و این برای جمهوری اسلامی یک مخمصه جدی است. وزرای خارجه کانادا، سوئد، افغانستان، اوکراین و انگلستان در کنفرانس لندن جمهوری اسلامی را مقصر این فاجعه دانستند و اعلام کردند که جوانب این مساله باید روشن شود.
همه کس میداند که از جمهوری اسلامی هیچ جنایتی بعید نیست. اما باور کردنی نبود که این حکومت به عمد یک هواپیمای مسابری با حدود دویست مسافر را سرنگون کند. اینکه دلایل پشت این ماجرا چیست نیز هنوز ناروشن است و دلایل مختلفی برای آن ذکر میشود. از جمله یک فرضیه اینست که کسانی که با قاسم سلیمانی عکس یادگاری گرفته اند از محافظان او بوده اند و اسناد مهمی علیه حکومت اسلامی را با خود حمله میکرده اند و بعد از سوار شدن بر هواپیما جمهوری اسلامی به ماجرا پی برده است. فرضیات دیگری نیز مطرح میشود.
قطعا جمهوری اسلامی تمام تلاشش را میکند که حقایق پشت این جنایت پوشیده بماند. حتی گفته میشود که جعبه سیاه هواپیما را با شوک الکتریکی پاک کرده اند. اما این نوع تقلاها کمکی به آنها نمیکند. همچنان که تاکنون کمکی به آنها نکرد و نتوانستند سقوط هواپیما را به نقص فنی مربوط کنند.
مردم ایران و جهان در شوک این جنایت بی سابقه و باور نکردنی بسر میبرند. تلاش خامنه ای در واقع این است که پرسنل و جناحهای از هم گسسته حکومتش را کنار هم قرار دهد و از افشاگری علیه یکدیگر پرهیز دهد. اما قطعا این تلاش نیز با توجه به اینکه شواهد غیر قابل انکاری در مورد تعمدی بودن این جنایت وجود دارد، با شکست مواجه خواهد شد.


جمهوری اسلامی بهر دلیلی دست به جنایتی زده است که در مخیله انسانهای سالم نمیگنجد. 176 تن از عزیزان مردم را وحشیانه کشتار کرده است. سران حکومت تلاش میکنند این جنایت فجیع را تحت الشعاع مسائل و رویدادهای دیگری قرار دهند. اما بدون تردید جوانب این مساله بزودی روشن تر خواهد شد و جهان بیش از پیش از این جنایت شوکه خواهد شد و در خشم و بهت بیشتری فرو خواهد رفت.
حقیقت اینست که این جنایت بسیار تکان دهنده و بی سابقه و باور نکردنی است. جمهوری اسلامی قبل از این جنایت نیز جنایات بسیاری را مرتکب شده است. یک جنبش فعال سرنگونی در کشور علیه حکومت مدتهاست جریان دارد. جنبشی که میخواهد به 40 سال جنایت و چپاول و ارتجاع و عقب ماندگی ای که این حکومت آنرا نمایندگی میکند پایان دهد. جامعه ایران قبل از این فاجعه نیز دست به کار سرنگون کردن حکومت اسلامی بود. اما حکومت اسلامی با این جنایت فجیع میخی بر تابود خویش زد. ما مردم دنیا را علیه این حکومت به حرکت در خواهیم آورد. مردم شریف جهان با خشم و نفرت از حکومت اسلامی یاد میکنند و خود را در کنار مردم ایران برای سرنگونی حکومت و دست یابی به یک جامعه انسانی میدانند. جمهوری اسلامی تاکنون در ترورهای زیادی دخالت داشته و سازمان دهنده گروههای ترویستی ای نظیر حشد الشعبی و حزب الله و حماس و دهها گروه دیگر بوده است. اما اکنون همه کس به چشم می بیند که خود جمهوری اسلامی مستقیما بدترین گروه تروریستی نظیر داعش و بقیه تروریستهای اسلامی است.


این فاجعه را میتوان و باید به آخرین جنایت حکومت اسلامی تبدیل کرد. جامعه ایران نمتیواند بیش از این جنایات این حکومت را شاهد باشد. خشم و نفرت و انزجار سراپای جامعه را فرا گرفته است. خشمی که 40 سال است تل انبار شده و اکنون به حد انفجار رسیده است.
با این خشم جنبش سرنگونی بار دیگر در خیابانها با شدت و حدت و عمقی بیشتر به حرکت در آمده است. و میتوانیم و باید کاری کنیم که با سرنگونی حکومت خونخوار اسلامی سرمایه داران، این جنایت حکومت بعنوان جنایتی که پرونده حکومت را بست در تاریخ ثبت شود. جمهوری اسلامی با این جنایت باید قطعا گورش را گم کند و از صحنه جامعه جارو شود. بشریت دیگر نمیتواند و نباید شاهد اینچنین جنایات فجیعی باشد که نمونه آن در تاریخ سابقه ندارد.
کاظم نیکخواه – 27 دی 98

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …