عثمان اسماعیلی باید فورا آزاد شود!

چهار شنبه ۹ اسفند عثمان اسماعیلی برای سپری کردن ٢ ماه زندان تعزیری راهی زندان مرکزی سقز شد.

عثمان اسماعیلی در تاریخ ۸ اردیبهشت امسال به اتهام شرکت در روز جهانی کارگر از سوی ماموران وزارت اطلاعات شهرستان سقز بازداشت شده بود.

احضار و به اجرا گذاشتن ٢ ماه زندان برای عثمان اسماعیلی توطئه آشکار حکومت اسلامی علیه فعالین کارگری است. زندانی کردن عثمان اسماعیلی در شرایطی انجام میشود که فعالین جنبش کارگری و جنبش رهایی زن در تدارک برگزاری روز جهانی زن و روز کارگر هستند.

اعتراضات کارگری و توده ای در حال گسترش است و روز بروز تعرضی تر و سیاسی تر گلوی رژیم را میفشارد.  در دی ماه  ٩٦ صدهاهزار نفر از کارگران و مردم در بیش از ٩٠ شهر در ایران علیه بیکاری، گرانی و فقر و بیحقوقی و علیه فساد حاکمان و با شعار سرنگونی  جمهوری اسلامی به میدان آمدند. جمهوری اسلامی ناتوان از پاسخگویی به ساده ترین نیازهای مردم و غرق در بحران و فساد و بی افقی، فشار علیه فعالین کارگری را گسترش داده است تا مانع اظهار وجود بیشتر آنان شود.

در ادامه اذیت و آزار فعالین کارگری، روز ٩  اسفند ماه  عثمان اسماعیلی فعال پُر شور کارگری و شخصیت شناخته شده در شهر سقز دستگیر شد. عثمان اسماعیلی به اتهام شرکت در روز جهانی کارگر زندانی شده است!

به زندان انداختن عثمان اسماعیلی به اتهام شرکت در روز جهانی کارگر نشانه وحشت و زبونی حکومت اسلامی است. جنبش اعتراضی مردم، اعتصابات و اعتراضات کارگران در مراکز کارگری در سراسر کشور و اوجگیری مبارزات زنان علیه حجاب تحمیلی اسلامی و علیه بیحقوقی، شرایط پیشروی و ادامه اعتراضات برای نان، و رفاه و علیه فقر و فساد را بیشتر از همیشه فراهم کرده است.  میتوانیم عثمان اسماعیلی و سایر فعالین کارگری و معلمان زندانی و زندانیان سیاسی را آزاد کنیم و به امنیتی کردن اعتراضات پایان دهیم. جمهوری اسلامی در اوج بحران دست و پا میزند باید فشار را بیشتر و بیشتر کنیم.

 

عثمان اسماعیلی باید فورا آزاد شود

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٩ اسفند ١٣٩٦، ٢٨ فوریه ٢٠١٨

 

متن کامل خبر دستگیری عثمان اسماعیلی؛

امروز چهار شنبه مورخ ٩/١٢/٩٦ عثمان اسماعیلی برای سپری کردن ٢ ماه زندان تعزیری راهی زندان مرکزی سقز شد.

عثمان اسماعیلی در تاریخ ٨/٢/٩٤ به اتهام شرکت در روز جهانی کارگر از سوی ماموران وزارت اطلاعات شهرستان سقز بازداشت و بعد از ٢ ساعت نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز به بازداشتگاه سنندج منتقل شد. بعد از ١٠ روز نگهداری و بازجوی در بازداشتگاه سنندج به زندان مرکزی سقز منتقل شد.

بعد از ١٢ روز بازداشت در سلول انفرادی با قرار وثیقه ٧٢ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. عثمان اسماعیلی در تاریخ های ١٠ و ١١ شهریور ماه ١٣٩٤ درشعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهرستان سقز به اتهام ١ – تبلیغ به نفع گروهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران ٢ – عضویت در کومه له کمونیست محاکمه و طی دادنامه شماره ٩٤٠٩٩٧٨٧٤١٠٠٠٨٤٤ به تاریخ ٢٠/٨/٩٤ با شماره پرونده ٩٤٠٩٩٨٨٧٤١٩٠٠١٤٧ به یک سال زندان تعزیری محکوم شد. رای صادره در تاریخ ١٧/١١/٩٤ به خانواده او ابلاغ شده . در فرجه قانونی به رای صادر اعتراض نمود و در اسفند ماه ١٣٩٥ در شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر استان کردستان پرونده مورد بررسی مجدد قرار گرفت و یک سال زندان تعزیری او به ٢ ماه زندان تعزیری کاهش یافت.

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل