شلیک به هواپیمای اکراینی عمدی بوده است

با گذشت زمان شک و تردیدها درمورد عمدی بودن شلیک موشک به هواپیمای اکراینی قوت میگیرد. جمهوری اسلامی پس از سه روز لاپوشانی و مهمل بافی، زیر فشار اسناد متعددی که توسط دولت های مختلف ارائه شد، مجبور به تسلیم شد و اعتراف کرد که سپاه پاسداران به آن شلیک کرده است. اما در اعترافشان هم دروغهای تازه به هم بافتند. گفتند یک اشتباه فردی بوده است، مامور شلیک، هواپیمای مسافربری را با موشک کروز اشتباه گرفته است، هواپیما مسیرش را تغییر داده بوده است، به طرف حریم فضائی پایگاه پاسداران حرکت میکرده است و غیره و غیره! اینها بقول وزیر امور خارجه اوکراین “مزخرف” است. این توجیهات نشان میدهد که جانیان حاکم در تلاش برای مخفی داشتن واقعیت دیگری هستند. این واقعیت که شلیک به هواپیما عمدی بوده است. حتی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شان میگوید شلیک به هواپیما نمیتواند سهوا صورت گرفته باشد و باید دید پشت پرده چه گذشته است. اکنون دولت کانادا و دیگردولتهائی که شهروندانشان در این فاجعه جان باخته اند خواستار روشن شدن چرائی و چگونگی این ماجرا هستند و اعلام کرده اند تا روشن شدن تمام حقیقت به تحقیق در این مورد ادامه خواهند داد.

از جمهوری اسلامی و تک تک سرانش هرجنایتی ساخته است. اینها در طول ۴۰ سال گذشته مهلک ترین جنایتها را برای حفظ حکومت منحوسشان مرتکب شده اند و در توجیه تراشی و دروغ بافی مهارت کامل دارند. اما این بار مردم اجازه نمیدهند حکومت از این مهلکه جان سالم بدر ببرد. مردم ایران بویژه خانواده های جانباختگان، افکار عمومی جهانی و دول غربی باید جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارند تا زیر نظر نهادهای مستقل از حکومت اسلامی کل ماجرا بررسی شود و حقایق به دنیا اعلام شود.

خامنه ای و دیگر مقامات حکومت باید بدلیل فاجعه سقوط هواپیما، بخاطر کشتار قریب به ١٥٠٠ نفر در آبانماه، و بدلیل ۴۰ سال جنایت بی وقفه علیه مردم محاکمه شوند. دور نیست روزی که حکومت تبهکار اسلامی را سرنگون کنیم و آمرین و عاملین چهار دهه جنایت علیه بشریت را در دادگاههای علنی به محاکمه بکشیم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل