جمهوری اسلامی باید از نمایشگاه کتاب فرانکفورت اخراج شود!

از روزهای١٠ تا  ١٤اکتبر امسال نمایشگاه جهانی کتاب در شهر فرانکفورت آلمان شروع به کار خواهد کرد. به جمهوری اسلامی هم اجازه داده شده که در این نمایشگاه شرکت کند. اما هر سال با اعتراض مخالفان روبرو شده و غرفه هایش به محلی از افشاگری علیه آن تبدیل شده است.

فشار هر ساله اعتراضات مخالفان علیه حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه کتاب آنقدر موثر بوده که امسال از چند ماه قبل از شروع نمایشگاه، مسئولان و دست اندرکاران نمایشگاهی رژیم، سفارتی ها و لابی هایش، را به فکر مقابله با اعتراضات مخالفان انداخته است. تقلاهای زیادی کردند که جلوی حضور حزب کمونیست کارگری و سایر مخالفان خود در نمایشگاه کتاب را بگیرند، به مسئولان نمایشگاه نامه دادند و تهدید کردند که اگر به مخالفان اجازه حضور داده شود جمهوری اسلامی در نمایشگاه شرکت نمیکند. اما سرشان به سنگ خورد. حرفشان را پس گرفتند و گفتند شرکت میکنیم. امسال علاوه بر دایر کردن دو غرفه افشاگرانه در نمایشگاه، یک پانل نیز برگزار خواهد شد.

جای جمهوری اسلامی در نمایشگاه کتاب نیست. این حکومت ضد  آزادی بیان و آزادی اندیشه است و کوچکترین انتقاد و مخالفت سیاسی را با زندان و شکنجه پاسخ داده است. هرسال شمار بسیاری از جوانان را به جرم ابراز نظر در مدیای اجتماعی دستگیر و زندانی میکند. هزاران نفر را به جرم مخالفت با حکومت و بجرم داشتن عقاید دیگر زندانی، شکنجه و اعدام کرده است، حکومتی که در همین زمان حاضر صدها فعال سیاسی را در زندان نگه داشته است و مدام در حال اعدام و جنایت علیه مردم است، جایش در نمایشگاه کتاب نیست. حکومتی که به جرم نوشتن کتاب، فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کرده، شاعران و نویسندگان منتقد را زندانی کرده، در همین ماههای گذشته به کانون نویسندگان حمله کرده و نویسندگان معترض را مدام احضار میکند و مورد اذیت و آزار قرار میدهد، رژیمی که رسما وزارتخانه “فرهنگ و ارشاد اسلامی”را برای  سانسور کتاب و نشر افکار و عقاید سازمان داده است جایش در نمایشگاه کتاب نیست.

هیچ توجیهی از قبیل «آزادی بیان و نشر» برای حضور چنین رژیمی در نمایشگاه کتاب قابل قبول نیست. مماشات دست اندرکاران نمایشگاه با نمایندگان وزرات ارشاد جمهوری اسلامی، دهن کجی آشکاربه مردم ایران و به هرنوع آزادی بیان و عقیده است. جمهوری اسلامی و نهادهای به اصطلاح فرهنگی و غیر فرهنگی اش باید همه جا بایکوت شوند و از همه مجامع و نهادهای بین المللی و درهمه کشورها بیرون انداخته شوند.

غرفه های تدارک دیده شده برای جمهوری اسلامی باید برچیده شود و «انتشاراتی» های جمهوری اسلامی از نمایشگاه اخراج شوند. ما مخالفان جمهوری اسلامی را فرامیخوانیم که در این نمایشگاه حضور بهم رسانند تا هم انتشاراتی های جمهوری اسلامی و وزارت ارشادش و هم مسئولین نمایشگاه بدانند که نمایشگاه کتاب جای حکومت آدمکش و سرکوبگر جمهوری اسلامی نیست. در این نمایشگاه شرکت کنید و علیه حکومت اعدام و سرکوب و سانسور اعتراض کنید.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان

۱۹ سپتامبر ٢٠١٨

 

 

 

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …