شهروندان تبريز خواهان استعفاى شهردار شدند!

شهروندان تبريز خواهان استعفاى شهردار شدند!

امروز جمعه ٢٥ ارديبهشت گروهى از شهروندان تبريز و مدافعين حقوق حيوانات در اعتراض به رفتارهاى جنايتكارانه و خشونت آميز ماموران شهردارى نسبت به سگهاى بدون صاحب و در اعتراض به سياست هاى نادرست و غير انسانى شهردارى تبريز نسبت به اين سگها در مقابل شهردارى اين شهر دست به تجمع اعتراضى زده و خواهان استعفاى شهردار شدند.

شهردار تبريز كار جمع آورى سگهاى بى صاحب از سطح شهر را به شركتهاى خصوصى كنترات ميدهد و اين شركتها به شكل خشن به جمع آورى اين سگها و كشتن آنها اقدام ميكنند. در واقع شهردار حكم قتل اين سگها را صادر ميكند و اجراى اين جنايت را بدست مزدوران خود ميسپارد.

روز جمعه ٢٤ ارديبهشت، تعدادى از زنان يك محله با مشاهده صحنه هاى خشن و ناراحت كننده از جمع آورى سگها بوسيله ماموران شهردارى، به اين عمل اعتراض كرده و توانسته بودند تعدادى از اين سگها را از داخل يكى از ماشينها برهانند.

بدنبال آن فعالان اجتماعى و مدافعين حقوق حيوانات با تماس از طريق مدياى اجتماعى خود را براى دست زدن به يك اقدام متحدانه عليه سياستهاى خشونت آميز شهردارى نسبت به سگهاى بى صاحب در شهر آماده ميكنند. در ادامه اين فعاليتهاى متمدنانه، امروز گروهى از شهروندان تبريز در مقابل ساختمان شهردارى تجمع كردند و با سر دادن شعارهايى خواهان استعفاى شهردار تبريز شدند.

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى از اعتراض برحق شهروندان تبريز حمايت ميكند و از همه مردم تبريز ميخواهد كه به اين اعتراض ملحق شوند و خواهان توقف فورى رفتارهاى خشن ماموران شهردارى نسبت به سگها شوند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٥ ارديبشت ١٤٠٠، ١٥ مه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

برزخی به‌ نام «انگلستان»؛ روایت پناهجویان ایرانی در انتظار

مهدی یک پناهجوی ۳۸ ساله ایرانی است که اکتبر ۲۰۲۲ با قایق و از راه …