کارگران نیشکر هفت تپه در برابر دسیسه های مختلف حکومتیان ایستاده اند

دفاع کارگران از وکیل خود فرزانه زیلابی

یک تلاش حکومتیان و رسانه ها و دارو دسته های وابسته به آنها اینست که پیروزی کارگران نیشکر هفت تپه برای خلع ید از اسد بیگی را به اسم جناحی از حکومت از جمله رافت رئیسی تمام کنند. تا به این شکل این عقب نشینی و شکست مفتصحانه خود را پرده پوشی کرده و در صف متحد کارگران تفرقه ایجاد کنند. از جمله این تلاش ها خبری جعلی علیه کارگران نیشکر هفت تپه است که در یک کانال تلگرامی گمنام در روز ۲۴ اردیبهشت با امضای “کارگران نیشکر هفت تپه” درج گردیده است. در این پیام ظاهرا کارگران نیشکر هفت تپه از نمایندگان مجلس و رئیسی بخاطر توجه به هفت تپه و خلع ید تشکر کرده اند. کارگران نیشکر هفت تپه طی پیامی این خبر را قاطعانه تکذیب کرده و چنین اعلام کردند:”ما بروشنی اعلام کردیم و اعلام میکنیم که از کسی و کسانی برای خلع ید تشکر نمی کنیم بجز کارگران هفت تپه و قدرت اتحاد و مبارزه شان. خب روشن است که خلع ید یا هر حکمی را بالاخره نهادهای حکومتی میدهند. اما برای اینکه این بشود، باید مبارزه ای و کاری شده باشد. روی هوا نمیشود. در واقع آن حکم در بالا، برسمیت شناختن اعلام حکم در پائین است. این پیروزی حاصل مبارزه ما بوده نه لطف کس یا کسانی. کارگران هفت تپه و نمایندگان شناخته شده آنها این خبر جعلی را قویا تکذیب و سیاست ایجاد تنش توسط اسدبیگی و عواملش را محکوم می کنند. موج سواری و سوء استفاده از پیروزی کارگران هفت تپه موقوف! “.

بدین ترتیب جدال کارگران با اسدبیگی و باند مافیایی او که بشدت زخم خورده اند و حکومت اسلامی که خود را در هفت تپه بازنده می بیند، ادامه دارد. یک تقلای دیگر حکومتیان برای تضعیف پیروزی این کارگران، پرونده سازی علیه فرزانه زیلابی وکیل کارگران هفت تپه است. مصداق این پرونده سازی نیز دفاع جانانه زیلابی از کارگران نیشکر هفت تپه و به خطر انداختن منافع باند مافیایی اسدبیگی و دارو دسته های آن در کل نظام است. کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل این پرونده سازی ایستاده و قاطعانه اعلام کرده اند که: “ما پرونده سازی برای خانم زیلابی را اقدامی علیه خود می دانیم. این اقدام را کنار دور جدیدی از فشارها همانند کاهش سهم آب کشاورزی شرکت هفت‌تپه و ایجاد تنش توسط باند اسدبیگی بعد از لغو خصوصی بازی میدانیم”.

طی پیامی دیگر کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به وکیل محبوب خود چنین میگویند:”خانم زیلابی عزیز، کارگران هفت تپه همه از شما دفاع می کنند. نگاهی به وضعیت تعدادی از کارگران این را نشان می دهد. پرونده سازی برای شما و اتهامات آشنای “اجتماع و تبانی علیه نظام” را ما خوب می شناسیم. ما کارگران هفت تپه در اجتماعات مختلف، در جشن خلع ید، در پیامهای مختلف از شما بعنوان وکیل شریف و نمونه و یاور کارگران نام بردیم. کارگران هفت تپه اعمال فشار و پرونده سازی برای شما را محکوم میکنند و همیشه حامی وکیل و یاورشان هستند”.

در همین راستا روز جمعه ۲۴ اردیبهشت جمعی از وکلای پرونده هفت تپه در واکنش به پرونده سازی علیه فرزانه زیلابی با نوشتن بیانیه‌ای در اعتراض به احضار وی و در دفاع از اقدامات او در جهت تحقق دادرسی منصفانه برای موکلانش از قوه قضاییه خواستار مختومه اعلام شدن این پرونده گردیدند. امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از: نعمت احمدی، امیر رئیسیان، سیدجمال الدین حیدری منش و سید حسین تاج.

مورد دیگر از دسیسه گری در نیشکر هفت تپه غارت اموال شرکت و خارج کردن شکر وتخلیه انبار توسط دارو دسته اسدبیگی است. کارگران هفت تپه نظری دادستان شوش و حسینی پویا دادستان استان را پشتوانه این چپاولگری دانسته و اعلام کرده اند که در مقابل آن می ایستند و همانطور که بارها تاکید کرده اند در دفاع از زندگی و معیشتشان با تمام قوا هفت تپه را حفظ میکنند.

و بالاخره تشدید فشار به کارگران نیشکر هفت تپه از طریق رساندن حق آبه این شرکت به کمترین میزان و کارشکنی در امر سرپا نگاهداشتن شرکت و برای به زمین زدن آنست که از نظر کارگران اقدامی عامدانه وبا همدستی مسئولان انجام گرفته است. کارگران ضمن دادن هشدار به استاندار و عوامل اسدبیگی خواستار حق آبه به میزان سالهای گذشته شده اند.

کارگران نیشکر هفت تپه خلع ید از باند مافیایی اسد بیگی را اولین گام پیروزی خود برای پیگیری خواستهای فوری خود دانسته و خواهان بازگشت به کار فوری اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و همه کارگران اخراجی، بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی و آزادی سپیده قلیان از حامیان خود در مبارزاتشان، پرداخت بموقع حقوق و حق بیمه و روشن شدن وضع قرارداد کارگران فصلی و غیر نیشکری و استخدام دائمی آن ها شده اند. کارگران نیشکر هفت تپه در مورد چگونگی اداره این شرکت بعد از خلع ید از اسدبیگی اعلام کرده اند که این مجتمع ۵ هزار نفره کارگری نباید به هیچ بخش خصوصی دیگر، به هیچ شرکت نیمه خصوصی و یا نیمه دولتی و هیچ نهاد نظامی- نیمه نظامی و موسسه و بورس و امثالهم واگذار شود و مطالبه اصلی آنها اینست که شرکت با نظارت شورایی کارگران باید در بخش عمومی- دولتی بماند و یا تماما به کارگران هفت تپه واگذار شود.

کارگران نیشکر هفت تپه در راستای مقابله با توطئه گری های حکومتیان و باند زخم خورده اسدبیگی و دفاع از زندگی و حقوق خود بر سازمانیابی شورایی با اتکاء به برپایی مجمع عمومی و انتخاب نمایندگان واقعی خود برای نظارت شورایی بر شرکت و اقدامات مدیریت تاکید داشته و اجرایی کردن آنرا در دستور کار خود گذاشته اند. پیروزی کارگران نیشکر هفت تپه در خلع ید از بخش خصوصی چپاولگر در هفت تپه و پیشروی های تا کنونی آن، موفقیت و پیروزی بزرگی برای همه کارگران است. این کارگران هم اکنون در جدالی سخت و در شرایطی تعیین کننده برای تثبیت موفقیت هایشان هستند. حزب کمونیست کارگری با تمام قوا از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه حمایت و پشتیبانی میکند. با تمام قوا از کارگران نیشکر هفت تپه و مبارزاتشان این سنگر مهم جنبش کارگری باید حمایت و پشتیبانی کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

25 اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵ مه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

ابراز نگرانی درباره «اجرای» حکم اعدام حبیب دریس و رضا رسایی

دادبان: «خطر اجرای حکم اعدام این زندانی در روزهای آینده به شدت افزایش یافته است.».کانال …