حزب کمونیست کارگری: چند خبر از اعتراضات کارگری

  • روز ۲۵ اردیبهشت پرسنل بیمارستان خمینی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و دیگر مطالباتشان مقابل سازمان همیاری شهرداری ها تجمع کردند.
  • روز ۲۵ اردیبهشت نیروهای خدماتی شهرکهای صنعتی آبادان و خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت حقوقهای معوقه خود دست به اعتصاب زدند.
  • کارگران شرکت سیمان جوین در سبزوار چندین روز است در اعتراض به عدم پرداخت معوقات و کم بودن حقوق و شرایط بد کاری در اعتصاب به سر میبرند.
  • روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه کارگران پیمانی مترو شیراز برای سومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن ۳ ماه حقوق و تبعیض در پرداخت آن، در برابر ساختمان قطار شهری شیراز دست به تجمع زدند. قطار شهری شیراز حدود یکهزار نیرو دارد و ۲۲ ایستگاه در سطح شهر تاکنون افتتاح شده است که ۱۳۰ نفر پاکبان و ۲۰ نفر سکوبان فعالیت می‌کنند.
  • روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت کارگران شهرداری سراوان در اعتراض به روند پرداخت دستمزدها در برابر ساختمان شورای شهر تجمع کردند. این تجمعات چندین روز است که جریان دارد. بنا بر خبرها کارگران شهرداری سراوان از ابتدای دی ماه ۹۹ تاکنون، مزدی دریافت نکرده و دیرکرد پرداخت حق بیمه، آنها را با مشکل دریافت همان حداقل خدمات نازل درمانی مواجه کرده است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵ مه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …