فاجعه سیل در خوزستان:خسارت به 62 هزار واحد مسکونی. 51 هزار واحد مسکونی نیز در معرض خطر هستند.

مدیرکل “مدیریت بحران” رژیم در استان خوزستان روز سه شنبه 20 فروردین اعلام کرد : 62 هزار واحد مسکونی در سیلاب دچار آسیب شده‌اند و 51 هزار واحد مسکونی نیز در معرض خطر هستند. سیل در خوزستان در حال تبدیل شدن به یک فاجعه است. دهها هزار نفر از مردم آواره و نیاز به کمک های فوری دارند.
پیشروی سیل در شهرها و روستاهای خوزستان، بالا آمدن آب سدها و رودخانه های کارون، کرخه و دز، خطر تکرار فاجعه دیگری نظیر فاجعه گلستان و لرستان در استان خوزستان را افزایش داده است اوضاع بشدت بحرانی است.چندین شهر و و صدها روستا درگیر سیل و مصائب ناشی از آن هستند. مردم از کمک رسانی های حکومت ناراضی هستند. نیاز های فوری سیلزدگان، قایق، لباس گرم، پلاستیک،جکمه، پنو، وسایل گرمایشی، مواد غذایی،آب و دارو،و… می باشد. بویژه نیاز فوری به قایق برای نجات هزاران نفر از مردم که در محاصره سیل قرار دارند، حیاتی می باشد. اکثر جاده های مواصلاتی بر اثر سیل صدمه دیده. به گفته هلال احمر خوزستان دسترسی به بیش از 70 درصد مناطق سیلزده فقط با قایق و از طریق هوایی امکانپذیر می باشد.
جمهوری اسلامی با سیاستهای ضد انسانی اش، یویژه جلوگیری از کمک های مردمی، بی تفاتی و بی مسئولیتی اش در مقابله با بحران سیل، عدم کمک رسانی به موقع، خود عامل اصلی دامن زدن به گسترش ابعاد سیل و خسارات وارده به مردم  و تبدیل آن به یک فاجعه دیگر می باشد. این سیاست کثیف و ضد انسانی حکومت بشدت محکوم است. باید حکومت و همه نهادی مدعی کمک رسانی در منطقه را زیر ضرب اعتراض و مبارزه گرفت تا نیازهای اولیه مردم را تامین نمایند. مردم با سازماندهی شوراهای همیاری و دخالت مستقیم در امر کمک رسانی و اداره و توزیع کمک های مردمی و..،می توانند جلوی تکرار فاجعه دیگری در خوزستان را بگیرند. جان و زندگی و امنیت مردم برای حکومت آدمکشان اسلامی ارزشی ندارد. باید فورا به یاری سیلزدگان شتافت.
محمد شکوهی
20 فروردین 1398، 9 آوریل 2019
********
برخی اخبار و گزارشات فاجعه سیل  در بیست و جهار ساعت گذشته
*ایسنا،مدیرکل مدیریت بحران خوزستان : 62 هزار واحد مسکونی در سیلاب دچار آسیب شده‌اند و 51 هزار واحد مسکونی نیز در معرض خطر هستند.
*مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پدیده سیل سبب تخریب ۱۰۳ مدرسه و یک اردوگاه دانش آموزی در استان خوزستان شده است و همچنین ٥٣٨ مدرسه بر اثر وقوع سیلاب آسیب دیده اند.
* اوضاع بحرانی در خوزستان.بالاآمدن آب رودخانه‌های کرخه، دز و کارون. خطر گسترش سیل به هورالعظیم و..
*وزیر جهاد کشاورزی حکومت گفته است:سیل حدود 6700 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خوزستان خسارت زد
*واحدهای صنعتی نیشکر و انبارهای شکر دچار آبگرفتگی شد
*فیلم|۴ روستای خوزستان نیازمند ۳ کیلومتر پلاستیک هستند!
https://media.farsnews.com/…/…/01/20/13980120000018_360P.mp4
*واحدهای صنعتی نیشکر و انبارهای شکر دچار آبگرفتگی شد
*۳۳ هزار خانه در اطراف سد کرخه در معرض خطرند.سیل به ۵۳۸ مدرسه در خوزستان خسارت وارد کرد. وضعیت حمیدیه فیلم
*در این ویدئو تصاویری از وضعیت امروز حمیدیه می‌بینید، آب به چند متری خانه‌های مردم رسیده و نیاز اصلی تقویت سیل بندها و دژهای مقابله با پیشرفت آب رودخانه است؛
https://media.mehrnews.com/d/2019/04/08/0/3094192.mp4
 
اخبارو گزارشات روزهای قبل از اینجا

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …