فاجعه سیل در استان سیستان وبلوچستان.“حجم سیلاب اخیر این استان ۳ و نیم برابر سیلاب استان گلستان” بوده است.

منصور بیجار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در باره ابعاد فاجعه سیل گفته است که “حجم سیلاب اخیر این استان ۳ و نیم برابر سیلاب استان گلستان” بوده است.
سعید لک نماینده وزارت بهداشت گفته است تنها “۲۳ درصد مردم مناطقی که اکنون درگیر سیل هستند به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند”. مردم این استان “همچنان با کمبودها و مشکلات متعددی از جمله تامین آب شرب سالم، غذا، پتو و لوازم زندگی مواجه هستند و راه ارتباطی برخی روستاها همچنان قطع است”.

جمهوری اسلامی با بی تفاوتی و سیاستهای ضد انسانی اش سیل در استان سیستان و بلوچستان را تبدیل به یک فاجعه بزرگ کرده است. بر اساس تازه ترین اخبار و گزارشات حکومتی یک هزار و ۵۴۲ روستا در سیل سیستان و بلوچستان آسیب اند.٣٠٠ هزار نفر آواره شده اند.بیش از ٢٨ هزار واحد مسکونی آسیب دیده اند. ١٢ هزار واحد مسکونی تخریب ١٠٠درصدی شده اند.١٦هزار واحد مسکونی دچار تخریب ٥٠درصدی شده اند.راهها ارتباطی دهها روستا بعد از گذشت یک هفته از وقوع سیل هنوز قطع می باشد. آب وبرق اکثر روستاها قطع می باشد.تازه ترین اخبار در این زمینه

*ایسنا، احمدعلی موهبتی،‌ استاندار سیستان و بلوچستان گفته است: یک هزار و ۵۴۲ روستا درسیل آسیب اند. «این استان ۱۸۶ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر درگیر سیل بود که ۶۱ هزار کیلومتر مربع آن، وضعیت بحرانی داشت و خطر جدی بود و یک هزار و ۵۴۲ روستا در این منطقه آسیب دید.»

*همزمان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از تخریب «۲۰ هزار واحد مسکونی» و آسیب‌دیدگی «۹۳۳ روستا در ۱۵ شهرستان» این استان خبر داده است. وزیر آموزشو پرورش هم گفته: «۵۶ مدرسه» در اثر سیل تخریب شده و «۲۸۶ مدرسه» نیز نیاز به تعمیر دارد.

جمهوری اسلامی در امر کمک رسانی نه تنها کار جدی نکرده، بلکه با وقاحت وبی شرمی تمام عدم کمک رسانی اش را توجیه هم کرده است. کمبود، اقلام خوراکی، وسایل گرمایشی و اسکان، کمبود دارو؛ نفت و گاز، کمبود واکسن کودکان و شیر خشک و..بشدت وجود دارد. به اینها سرما هم اضافه شده است. مردم مصیبت دیده در این شرایط بحرانی با کمک و همیاری همدیگر وبخشا کمک های مردمی که می رسد، توانسته اند این یک هفته را دوام بیاورند. خوشبختانه مردم به موقع توانسته اند از مناطق سیل خیز وسیل زده فرار کرده و خودشان را به تپه ها و کوههای اطراف برسانند که این امر باعث تلفات و خسارت انسانی کمی شده است.هزاران نفر از ترس بارش های جدید و خطر سیل و بخشا ویرانی محل زندگی شان، هنوز در تپه ها و کوههای اطراف و بخشا در فضای باز روزگار می گذارنند.

جانیان حاکم بر ایران برای سپاه قدس تروریستشان بعد از به درک واصل شدن سلیمانی٢٠٠ میلیون یورو پول و اعتبار به این آدمکشانش اختصاص دادند.الان که صدها هزار نفر در گیر سیل و مصائب آن می باشند، مقامات استانی حکومت بی شرمانه می گویند پول و اعتبار ندارند، هلی کوپتر برای کمک رسانی کم است، جاده ها خراب شده ارسال کمکها سخت است و.. از این بهانه ها.
در این شرایط بحرانی تنها و تنها با کمک و همیاری و همبستگی مردم سراسر کشور، با سازماندهی و ارسال کمک های امدادی مستقیم به مردم سیلزده میشود از لطمات و صدمات بیشتر این بحران و فاجعه کاست. باید فورا به یاری سیلزدگان شتافت. باید حکومت دزدان وآدمکشان اسلامی را وادار کرد امر کمک رسانی را تسریع کرده و پول و امکانات و .. برای رفع مشکلات مردم اختصاص بدهد. این حکومت فقط زبان زور و مبارزه را می فهمد.

وضعیت بشدت بحرانی است.باید به یاری سیلزدگان شتافت. انتظار کمک و امدادرسانی از حکومت نباید داشت و عملا هم تا به امروز بعد از گذشت یک هفته هنوز کمک رسانی جدی، بویژه به مردم صدها روستاهای دور افتاده نکرده است. جمهوری اسلامی وقوع سیل را با این سیاستهایش تبدیل به یک فاجعه بزرگ کرده است. جان و زندگی صدها هزار انسان باتهدید جدی روبرو می باشد. مسئول گسترش ابعاد فاجعه سیل حکومت دزدان و اختلاسگران است.حکومت ر اباید زیر ضرب اعتراضات و مبارزه گرفت و مجبورش کرد امکانات زیستی ، معیشتی و درمانی مردم سیلزده را فورا و بدون اما و اگر تامین کند.

برنامه نگاه روز با محمد شکوهی در باره آخرین وضعیت مردم در مناطق سیلزده دوشنبه ٣٠ دیماه ١٣٩٨

اخبارو گزارشات روزهای قبل در این رابطه از اینجا

https://rowzane.com/news/article=178537

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …