خلع ید از اسد بیگی قطعی شد. یک موفقیت مهم برای کارگران نیشکر هفت تپه

بنا بر خبرهای منتشر شده امروز هیجدهم اردیبهشت ماه حکم خلع ید از اسد بیگی مالک خصوصی شرکت نیشکر هفت تپه اعلام شد. پنج سال است که کارگران با این موجود خبیث در جنگ و جدال بودند و بالاخره بعد از مبارزه ای جانانه کارگران نیشکر هفت تپه موفق شدند که حکومت اسلامی را به خلع ید از مالکیت بخش خصوصی و در راس آن اسد بیگی ناچار کنند. اسد بیگی فقط یکی از کارفرمایان بخش خصوصی نبود. او سر دسته یک باند مافیائی و ضد کارگری بود که تا روز آخر اخراج و سرکوب و پرونده سازی علیه کارگران را فعالانه دنبال میکرد و حمایت و پشتیبانی جناحهای مختلف حکومت را با خود داشت. خلع ید از اسد بیگی یک پیروزی مهم و شروع دور تازه ای در جنبش حق طلبی کارگران هفت تپه برای دستیابی به تمام خواستهایشان است.

بنا بر خبر امروز رای خلع ید و فسخ قرارداد بخش خصوصی هفت تپه توسط شعبه بیست و یک دادگاه حقوقی تهران صادر شده است. بسیار روشن و بدیهی است که خلع ید از این باند چپاولگر نتیجه مبارزه و اعتصابات و اعتراضات متحدانه 5 هزار کارگر نیشکر هفت تپه است و این پیروزی را به این کارگران شادباش میگوییم.

کارگران نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای این موفقیت بزرگ را جشن گرفته و چنین نوشته اند: “این پیروزی مشترک به همه کارگران شریف هفت تپه، خانواده های هفت تپه، مردم شریف شوش و منطقه و به همه یاران و حامیان هفت تپه مبارک باد! امروز کام مان شیرین شد و این پیروزی را با غرور جشن می گیریم! به امید شیرین کامی کارگران و مردم شریف و عزیز ایران در همه عرصه های زندگی! به امید عبور از این دوران سخت بیماری و بیکاری و مشکلات معیشتی و …!”.

کارگران نیشکر هفت تپه این موفقیت را بدرست نتیجه اتحاد و همبستگی مبارزاتی خود دانسته و مینویسند:” ما امروز یک پیروزی شیرین و مهم بدست آوردیم. ما با قدرت اتحاد و مبارزه و تسلیم ناپذیری مان کارفرمای فاسد و اختلاسگر را از هفت تپه بیرون انداختیم. اینرا بارها گفته بودیم و به وعده مان عمل کردیم. اتحاد و ایستادگی ما موجب شد که اسدبیگی و حامیانش یک به یک در پیشگاه افکار عمومی افشا شوند “.

در ادامه این کارگران در بیانیه خود مینویسند:” رای صادره توسط قوه قضائیه، نه لطف این یا آن، بلکه حاصل اتحاد و ایستادگی و پیگیری و مبارزه پنج ساله ما کارگران هفت تپه است. انواع و اقسام مسئولان و رسانه هایشان از این فاسدان حمایت میکردند و این ابَرمختلسان، سلطان رشوه هم بودند اما قدرت جمعی ما قوی تر از همه این قدرت ها بود و هست! “

بعنوان قدم اول کارگران نیشکر هفت تپه بر نظارت شورایی بر شرکت تاکید کرده و نوشته اند: “ما بارها اعلام کرده ایم و باز هم تاکید میکنیم و ما در هفت تپه، پایتخت اعتصاب جهان عملا پای این قضیه خواهیم ایستاد که: بعد از بیرون کردن بخش خصوصی که خواسته فوری ما بود، شرکت هفت تپه به هیچ بخش خصوصی دیگر، به هیچ شرکت نیمه خصوصی و یا نیمه دولتی و هیچ نهاد نظامی- نیمه نظامی و موسسه و بورس و امثالهم واگذار نمیشود. مطالبه اصلی ما این است: شرکت هفت تپه با نظارت شورایی کارگران باید در بخش عمومی- دولتی بماند و یا تماما به کارگران هفت تپه واگذار شود.”

کارگران نیشکر هفت تپه با تاکید بر اینکه این موفقیت یک قدم بسیار مهم آنها را جلو برده است و اعلام اینکه با آمادگی و انرژی و توان بیشتری برای قدمهای بعدی اقدام خواهند کرد، بر خواستهای فوری خود از جمله بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی، دائمی شدن قراردادهای موقت و فصلی تاکید نموده و مینویسند:” هفت تپه ظرفیت اشتغال هفت هزار کارگر را دارد. ما زندگی و امنیت و آرامش و رفاه که شایسته همه ماست را به هفت تپه و شوش و منطقه باز می گردانیم”.

این کارگران همچنین اعلام کرده و مینویسند:” دادگاه اختلاسگران که دو میلیارد دلار (برابر با مبلغ لازم برای ایجاد یک میلیون شغل و برابر با حدود هشتاد سال دستمزد کل کارگران هفت تپه)، اختلاس کرده اند باید سریعا از سر گرفته شود!”

خلع ید از اسد بیگی و باند مافیائیش برای همه کارگران در ایران یک موفقیت مهم است. تاکیدات کارگران نیشکر هفت تپه بیانگر هوشیاری آنها در ادامه مبارزه است که اجازه ندهند باندهای حکومتی این پیروزی را دستمایه بازی با سرنوشت هفت تپه و زندگی کارگران نمایند. کارگران نیشکر هفت تپه پنج هزار نفرند اما قدرت آنها از پنج هزار نفر فراتر میرود. یک طبقه سراسری و جهانی کارگران را برای عملی کردن تمام خواستهای خود و از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی و محمد خنیفر، بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی علیه کارگران و پایان دادن به دستمزدهای زیر خط فقر همراهی میکنند. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه! زنده باد اتحاد تمامی کارگران!

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

18 اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸ مه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

برزخی به‌ نام «انگلستان»؛ روایت پناهجویان ایرانی در انتظار

مهدی یک پناهجوی ۳۸ ساله ایرانی است که اکتبر ۲۰۲۲ با قایق و از راه …