بیانیه حزب کمونیست کارگری: علیه تهاجم حکومت به کارگران فولاد اهواز قویا بایستیم!

در یک یورش شبانه به خانه های کارگران معترض فولاد اهواز در شب ٢١ آذر و روز بعد از آن بیش از  ٤٠ نفر از کارگران معترض فولاد اهواز توسط نیروهای جمهوری اسلامی دستگیر شدند. بدنبال آن شهر اهواز را به حالت حکومت نظامی در آوردند و حکومت تلاش میکند از این طریق فریاد کارگران معترض را خاموش کند. اما اعتراضات ادامه دارد. فریاد ها خشمگین تر شده است. خشم و نفرت همه جا را گرفته است.

لشکرکشی علیه کارگری که امنیت شغلی و شرایط قابل تحمل کار و پرداخت به موقع دستمزدش را میخواهد، چیزی جز اعلان جنگ با کارگران و مردم نیست. اگر جمهوری اسلامی فکر میکند میتواند با اتکا به یک مشت بسیجی و پاسدار و اوباش و نیروی مسلح ، در جنگ رو در رو با همه کارگران و مردم برنده شود تجربه همه دنیا نشان میدهد که کور خوانده است و ما هم یک بار دیگر در این کشور این را به مفتخوران جنایتکار ثابت خواهیم کرد. دنیا را علیه حاکمین خواهیم شوراند. هم اکنون معلم و دانشجو و بازنشسته و دیگر بخشهای مردم دارند در حمایت از کارگران فولاد و نیشکر هفت تپه اعلام حمایت میکنند.

جمهوری اسلامی هر روز در هفت تپه و اهواز و اراک و تهران و همه جا نشان میدهد که چماقی در دست چپاولگران علیه مردم و جزئی از باند دزدان مافیائی است که خود از سران و آقازاده های همین حکومتند و در این کشور شب و روز مشغول چپاول و دزدی و بالا کشیدن نان شب کارگران و اکثریت مردم هستند. کارگران را به حقوق چند بار زیر خط فقر محکوم کرده اند، شرایط برده وار کار را به کارگران و معلمان و پرستاران و اکثریت مردم در همه جا تحمیل کرده اند، و پاسدار و بسیج و گارد ویژه و نیروهای منفور ضد شورش سازمان داده اند تا کارگران و مردم نتوانند تکان بخورند. اما کل اوضاع جامعه نشان میدهد که این حاکمین مفتخور هستند که به بن بست رسیده اند و جامعه دارد از اعتراض و اعتصاب و راهپیمایی و حق طلبی میجوشد. ٤٠ روز است کارگران فولاد اهواز دارند فریاد میزنند و مقامات این حکومت تنها کاری که کرده اند اینست که مشغول تهدید و توطئه و نیرو جمع کردن برای حمله به کارگران شده اند.

کارگران فولاد اهواز و همینطور علی نجاتی و دیگر دستگیر شدگان هفت تپه باید فورا آزاد شوند. تمام پرونده های امنیتی علیه کارگران باید لغو و بسته شود و پرونده سازیها علیه کارگران و معلمان و دیگر بخشهای مردم باید کلا متوقف شود. کارگران و همه مردم حق دارند اعتصاب کنند، اعتراض کنند و از رفاه و زندگی انسانی برخوردار شوند. حکومت مافیائی و سرکوبگر و کل سیستم چپاول حاکم به قدرت انقلاب کارگران و توده مردم به زباله دان تاریخ روانه خواهد شد. از دی ماه ٩٦ حرکت جامعه برای خلاصی از یکه تازی مفتخوران با گامهایی سنجیده آغاز شده است و بدون تردید تا سرنگونی جمهوری اسلامی و برپایی جامعه ای انسانی و آزاد ادامه خواهد یافت.

زنده باد کارگران فولاد اهواز!

پیش بسوی اعتصاب عمومی

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ آذر ١٣٩٧، ١٨ دسامبر ٢٠١٨

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل