رانندگان کامیون بار دیگر اعتصاب سراسری خود را شروع کردند. رانندگان شورای هماهنگی اعتصاب تشکیل دادند

رانندگان کامیون بار دیگر در سراسر کشور دست به اعتصاب زدند و در بیانیه ای خواست های خود را اعلام کردند. این دومین اعتصاب سراسری رانندگان کامیون در دوماه گذشته است. در روزهای اول خرداد رانندگان در بیش از ۱۸۰ شهر دست به اعتصاب زدند اما وعده هایی که مقامات به آنها دادند توخالی بود و مشقات رانندگان کامیونها نسبت به دو ماه قبل نیز بیشتر شده است.

اعتصاب که از روز اول مرداد شروع شده شهر به شهر در حال گسرش است. طبق گزارشات مختلف رانندگان کامیون در استان های تهران، آذربايجان شرقی، كردستان، اصفهان، فارس، سمنان، قزوين، كرمان، كرمانشاه، لرستان، مركزی، خراسان رضوی، چهار محال بختیاری، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، زنجان، گلستان و مازندران و برخی دیگر از استانها دست به اعتصاب زده اند. اعتصاب در حال گسترش است.

رانندگان اینبار با تجربه بالاتری نسبت به اوایل خرداد دست به اعتراض زده اند. خواست های خود را در بیانیه ای اعلام کرده اند و شورای هماهنگی اعتصاب را در تعدادی از شهرها ایجاد کرده اند. گروههای تلگرامی آنها گسترش یافته و هماهنگ تر، سازمانیافته تر و متحدتر وارد اعتصاب شده اند. اعتصاب رانندگان اعتراضی است برای افزایش حقوق رانندگان و بهبود شرایط بیمه و بازنشستگی، حق ایجاد تشکل و انتخاب آزادانه نمایندگان خود، ایجاد تسهیلات رفاهی و بهداشتی در پایانه های شهری و مرزی، علیه فقر و گرانی، ناامنی جاده ها، نقش دلال ها و فساد و زورگویی و رشوه خواری ماموران.

اعتصاب رانندگان با موجی از حمایت مردم در سراسر کشور مواجه شده است. مردم این نوع اعتصابات را نشانه پیشروی خود برای دست زدن به انقلابی برای سرنگونی جمهوری اسلامی و ایجاد جامعه ای انسانی میدانند. این اعتصاب در عین حال نشانه بحران و از هم گسیختگی اقتصادی است که نه تنها نشانه ای از فروکش ندارد بلکه هرروز عمیق تر میشود و ابعاد فقر و گرانی و بیکاری را بیشتر میکند. اعتصاب عمومی کامیونداران در کنار اعتراضات گسترش یابنده مردم علیه مصائب مختلف از مشکل آب و برق تا فقر و بیکاری و گرانی و سرکوب و بیحقوقی، نشاندهنده اوضاع طوفانی جامعه و شکل گیری انقلاب عظیمی است که علیه جمهوری اسلامی در چشم انداز قرار دارد.

دوماه قبل رانندگان گفتمان اعتصاب سراسری را دامن زدند و اینبار با ایجاد شورای هماهنگی اعتصاب، پرچم سازماندهی اعتصابات سراسری را در جامعه برافراشتند. اعتصابات سراسری امروز یک اهرم مهم جنبش سرنگونی است. همه جا در مراکز کار و در شهرهای مختلف باید امر اعتراضات و اعتصابات سراسری را سازمان داد. حزب کمونیست کارگری  بر ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در شهرها و محلات مختلف تاکید میکند و همه فعالین جنبش کارگری و فعالین اجتماعی را فرامیخواند که با تمام قوا سازماندهی مردم در سراسر کشور را در دستور خود قرار دهند.

پیش بسوی اعتصابات و اعتراضات سراسری

زنده باد شورای هماهنگی اعتصاب رانندگان

زنده باد شورای سازماندهی اعتراضات

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۸

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل