حمایت بحرین از تهدید ترامپ علیه ایران

رادیو آلمان:حمایت بحرین از تهدید ترامپ علیه ایران

بحرین از موضع‌گیری تهدیدآمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه دولت ایران استقبال کرد. این کشور که محل استقرار ناوگان پنجم دریایی آمریکاست، اعلام کرد که از استراتژی ایالات متحده در قبال ایران کاملا حمایت می‌کند.

کابینه بحرین به ریاست ملک خلیفه بن سلمان آل خلیفه اعلام کرد که از استراتژی آمریکا بخصوص در رابطه با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و حمایت مالی این کشور از گروه‌های افراطی و تندرو در خاورمیانه پشتیبانی می‌کند.

در نشست هیئت وزرای بحرین در روز دوشنبه (۲۳ ژوئيه / اول مرداد) ملک سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه، ولیعهد بحرین نیز حضور داشت که معاون فرمانده عالی نیروهای دفاعی و معاون نخست وزیر بحرین نیز هست.کابینه بحرین بر حمایت کامل بحرین از استراتژی آمریکا تاکید کرد و آن را در راستای کاهش تهدیدهای تروریستی و افزایش امنیت منطقه دانست.

بحرین از متحدان عربستان سعودی در منطقه خلیج فارس است که ایران را به چشم دشمن می‌نگرند. هر چند در این کشور اکثریت جمعیت با شیعیان است اما حاکمیت سیاسی در دست اقلیت سنی قرار دارد. پس از “بهار عربی”، دولت بحرین قیام شیعیان معترض این کشور را با خشونت سرکوب کرد.

بحرین مخالفان شیعه در این کشور را به وابستگی به ایران متهم می‌کند. چیزی که مقامات جمهوری اسلامی همواره تکذیب کرده‌اند.

بحرین از کلیدی‌ترین متحدان آمریکا در منطقه و محل استقرار ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده است.  به گزارش “اشپیگل آنلاین”، ناوگان پنجم دریایی آمریکا هم اکنون از جمله همراه با ناو جنگی “ایوو جیما” در خلیج فارس مستقر است.

اینرا هم بخوانید

سفیران حقوق بشر ۱۱ کشور اروپایی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی را محکوم کردند

سفیران حقوق بشر ۱۱ کشور اروپایی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی٬ خواننده معترض و …