اخاذی حکومت از مردم به بهانه سیل ممنوع!

در روزهای گذشته بخشنامه ای در دانشگاه پزشکی اراک به امضای سرپرست دانشگاه و خدمات پزشکی درمانی استان منتشر شده و از کارکنان دانشگاه و پزشکان و کارمندان خواسته شده است یک روز حقوق خود را در هماهنگی با امور مالی دانشگاه به سیل زده ها اختصاص دهند. این آشکارا تلاشی از جانب جریانات حکومتی است و هرجا مشاهده شود باید قاطعانه مقابل آن ایستاد و دزدان و جنایتکاران حاکم را که میخواهند از این طریق ژست کمک به مردم را بگیرند افشا و رسوا کرد.

حاکمین اسلامی یکصدم پول هایی که صرف مذهب و گله امام جمعه و صرف سرکوب مردم و کمک به نیروهای تروریست اسلامی در عراق و افغانستان و سوریه و سایر کشورهای منطقه میکنند، صرف سیل زدگان نکرده اند، اما با چنین بخشنامه هایی میخواهند ژست کمک به مردم را بگیرند و در واقع جیب خود را پرتر کنند و یا صرف تروریست هایی مانند حشدالشعبی کنند. میلیاردرهای حاکم نه تنها سر کیسه های خود را شل نکرده اند، بلکه هر جا توانسته اند مانع امدادرسانی مردمی شده، شماره حساب هایی که به منظور کمک به سیل زدگان اعلام شده را مسدود کرده، مناطق سیل زده را امنیتی کرده و دهها نفر از امدادرسانان مردمی را دستگیر کرده اند و جنایت پیشگی خود علیه مردم را به اوج خود رسانده اند. این حکومت است که باید امکانات مالی و تجهیزات فنی خود را در اختیار سیل زدگان و امدادگران مردمی قرار دهد نه برعکس.

در دوران جنگ ارتجاعی ایران و عراق نیز جمهوری اسلامی هزینه جنگ را با انواع اخاذی از مردم تامین کرد. تلاش مجدد حکومت را باید در نطفه خفه کرد و همه جا اعلام کرد که جبهه مردم شریف و انساندوست از دشمنانشان جدا است. مردم کمک های خود را از طریق ستادها و شوراهای همیاری که خودشان تشکیل میدهند به سیل زدگان میرسانند. این نوع کمک ها را باید هرچه بیشتر گسترش داد و حکومتیان را همه جا تنها گذاشت. باید همه جا به حکومت فشار آورد که هرچه سریعتر امکانات لازم را صرف سیل زدگان کند.

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٧ فروردین ١٣٩٨، ۱۶ آوریل ۲۰۱۹

 

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل