گزارش و فراخوان به مردم: ما می توانیم اعدام معترضین را متوقف کنیم! لیست تجمعات اعلام شده

شما مردم شریف و آزاده شب گذشته و بدنبال آنکه سخنگوی قوه کشتار جمهوری اسلامی از تایید مجدد احکام اعدام سه تن از معترضین آبان یعنی سعید تمجیدی، امیر حسین مرادی و محمد رجبی حرف زد با راه انداختن یک طوفان توتیتری پاسخ محکمی به جمهوری اسلامی دادید. بنا به گزارشات منتشر شده هشتگ #اعدام_نکنید یک ترند جهانی شد. بنا به گزارشات منتشر شده شمار توئیت‌هایی که در آنها هشتگ اعدام_نکنید درج شده بود تا بامداد روز چهارشنبه ۱۵ ژوئیه از مرز هفت میلیون توئیت گذشت. این رقم در حالی به دست آمده است که توئیتر در ایران فیلتر شده است. تویت کنندگان علیرغم اینکه روی سه جوان تاکید داشتند اما با این هشتگ اعتراضشان را به کل مجازات اعدام اعلام کردند و خطاب به جمهوری اسلامی اعلام کردند که نه تنها با اعدام سه جوان مخالفند  ، بلکه  با نفس اعدام مخالفند و به آن اعتراض دارند. جنبش علیه اعدام یک جنبش قوی و نیرومند است و در اعتراض به این احکام جنایتکارانه یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشت. این نیرو می تواند هم جلو اعدام جوانان آبان را بگیرد و هم در مقابل ماشین آدم کشی جمهوری اسلامی قد علم کند و نقطه پایانی به انسان کشی و اعدام در ایران بگذارد. ما به همه کسانی که در این همایش جهانی اینترنتی شرکت داشتند و جواب رژیم جنایتکار اسلامی را دادند درود فراوان می فرستیم. رژیم از این حرکت جهانی چنان وحشت کرد که  دسترسی به اینترنت در ایران را برای ساعاتی با  اختلال روبه‌رو کرد. اما پیام شما را مردم جهان شنیدند: اعدام نکنید!

کمیته بین المللی علیه اعدام در واکنش به اولین نشانه های تایید احکام اعدام این سه جوان بهمراه دو نهاد دیگر یعنی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و کمپین برای آزادی کارگران زندانی ( (Free Them Nowبا انتشار اطلاعیه ای به تاریخ ۲۵ ژوئن به زبان فارسی و انگلیسی اعلام کرد که: “جامعه ایران به توحش افسارگسیخته دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعتراض دارد و جهانیان نیز نمی بایست در قبال چنین احکام ضد انسانی و جنایتکارانه سکوت کنند.” پیرو این اطلاعیه اعتراضاتی از سوی ما و همچنین مخالفین اعدام از جمله در شهرهای فر انکفورت (۲۷ ژوئن)، تورنتو (۲۸ ژوئن)،  در استکهلم  و ونکور(۳ ژوئیه) در هانوفر (۴ ژوئیه) برگزار شد.

بدنبال آنکه روز جمعه ۲۰ تیرماه (۱۰ ژوئیه) از قطعی شدن تایید حکم اعدام سعید تمجیدی، امیر حسین مرادی و محمد رجبی در دیوان عالی خبر آمد مینا احدی از طرف کمیته بین المللی علیه اعدام و درهمراهمی با دو نهاد دیگر کارزاری را برای نجات جان این سه جوان و همچنین همه معترضین آبان که به اعدام محکوم شده اند، اعلام کرد و همان روزاز طرف فعالین علیه اعدام اعتراضاتی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی  ودر مر کز شهر استکهلم برگزار گردید. ما  روز شنبه ۱۸ ژوئیه برابر با ۲۸ تیر را بعنوان روز جهانی اعتراض به احکام ضد انسانی اعدام این سه جوان اعلام کرده ایم. تا کنون در شهرهای  کلن،برلین، استکهلم، مالمو، بورس، گوتنبرگ، ونکوور، گردهمایی هایی در روزهای جمعه وشنبه ودوشنبه برای اعتراضی سازمان داده شده است و در برخی شهرهای دیگر نیز فعالین در تدارک آکسیون هستند. ما همه مردم را به شرکت در این اعتراضات فرامی خوانیم . همه ما می توانیم با برگزاری یک آکسیون اعتراضی در شهر خود به این حرکت جهانی بپوندیم و جان این سه جوان و همه معترضینی که به اعدام محکوم شده اند را نجات دهیم. شماری از هنرمندان و هنرپیشه ها نیز با انتشار ویدئوهایی صدور احکام اعدام برای این سه جوان را محکوم کرده اند و خواهان لغو اعدام آنها هستند. انتشار فیلم و ویدئو از سوی شهروندانی که به اعدام معترضند همچنان ادامه دارد و ما امیدواریم که این ویدئوها هر چه بیشتر شود. کمیته بین المللی علیه اعدام این روزها در همکاری نزدیکی با وب سایت آلمانی change.org  که بسیاری از فعالین و کمپینرها پتیشن شان را از طریق آن منتشر می کنند، قرار داشته است. این وب سایت شماری از ویدئو کلیپ های شما را که برای ما ارسال داشته اید و همچنین لیست گردهمایی هایی اعتراضی در شهرها و کشورهای مختلف برای ۱۸ ژوئن  را بازتاب داده است. افزون بر آن پتیشینی را در حمایت از این سه جوان منتشر کرده است که بیش از ۷۵ هزار نفر آنرا امضا کرده اند. همچنین عفو بین الملل ترکیه یک دادخواست آنلاین برای لغو حکم اعدام این سه جوان منتشر کرده است. لازم به توضیح است که دو تن از این دستگیر شدگان یعنی سعید تمجیدی و محمد رجبی درتبانی جمهوری اسلامی و دولت ترکیه از ترکیه به ایران تحویل داده شده بودند.

کمیته بین المللی علیه اعدام در تماس با مسئولین  وزارت خارجه در کشورهای سوئد، اتریش و آلمان از آنها درخواست جلسه کرده است تا از آنها بخواهند برای متوقف کردن این اعدامها، جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارند. مینا احدی با رسانه های فارسی زبان تلویزیون “ایران اینترنشنال” و همینطور روزنامه آلمانی زبان”بلید” مصاحبه کرده است. اعتراض پرشور شهر رستوک در آلمان علیه اعدام  با انجام گفتگوی هایی با احسان اکبر زاده در رسانه های محلی این شهر بازتاب داشته است. یک نماینده پارلمانی حزب چپ سوئد با انتشار یک ویدئو نسبت به صدور احکام اعدام این سه جوان اعتراض کرده است.

در همانحال در ایران چهارده تشکل بازنشستگان و دانشجویی علیه صدور احکام بیانیه ای صادر کرده اند و گفته اند: “صدور احکام اعدام برای این سه جوان، اقدامی جنایتکارانه به قصد مرعوب کردن مردم و پیشگیری از وقوع شورش های گرسنگان است که سران و مقامات مدام با اضطراب و دلهره به همدیگر هشدارش را می دهند. این احکام باید وسیعا مورد اعتراض واقع گردند و خواهان لغو فوری آن و آزادی بلافاصله و بدون قید و شرط امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی، محمد رجبی و دیگر زندانیان سیاسی محکوم به اعدام شد ” علاوه بر این در زندانهای جمهوری اسلامی شماری از زندانیان سیاسی با انتشار بیانیه هایی به صدور احکام اعدام علیه معترضین آبان  شدیدا اعتراض کرده اند.

همچنین در برخی شهرهای ایران شعارنویسی علیه اعدام این سه نفر شروع شده است:”مبارزان آبان در خطر اعدام”، “آبان ۹۸ سعید تمجیدی، محمد رجبی، امیرحسین مرادی”، “شهر ما قاضی نداشت قصاب بود ” ،”اگه یکی نشیم، یکی یکی کم می شیم”،” ۱۵۰۰ نفر کشته آبان”، “آبان ادامه دارد در هفت تپه”.

به این جنبش بپیوندید. به آکسیون های اعلام شده بپیوندند. دوستانتان را به شرکت در این تجمعات تشویق کنید. با احزاب سیاسی پارلمانی و نمایندگان پارلمان کشوری که در آن زندگی میکنید تماس بگیرید و بخواهید که در آکسیون ها شرکت کنند، از حکومت هایشان بخواهید به جمهوری اسلامی فشار بیاورند که حکم اعلام این سه جوان را ملغی کند. خودتان آکسیون اعلام کنید و مردم را به شرکت در آن فرابخوانید. اطلاعات مربوط به آکسیون تان را به ما نیز اطلاع بدهید که در لیست آکسیون ها اضافه کنیم.

جلوگیری از اعدام این سه جوان یک مبارزه مهم سیاسی برای مقابله با سیاست مرعوب کردن مردم توسط جنایتکاران و دزدان حاکم است. فکر میکنند با این اقدامات میتوانند جلو شورش سی میلیون مردم معترض و گرسنه را بگیرند. تا همینجا مردم نشان دادند که میتوانند جنبش عظیمی راه بیندازند. جنبش علیه اعدام یک رکن مهم جنبش برای سرنگونی حکومت نحس اسلامی است. آنرا با تمام قوا تقویت کنیم.

هرمز رها- مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام

مینا احدی و حسن صالحی- سخنگویان کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۵ ژوپیه ۱۳۹۹- ۲۵ تیر ۲۰۲۰

۱۸ ژوئیه ۲۰۲۰

روز جهانی در اعتراض به احکام اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی

آلمان:

کلن 

شنبه ۱۸ جولای؛ ساعت ۶ تا ۸ عصر

در محل ایستگاه مرکزی قطار

شماره تماس:‌ کیان آزادی ۰۰۴۹۱۷۳۸۲۰۶۷۳۵

برلین

دوشنبه ۲۰ جولای ساعت ۴ بعدازظهر

محل  Bundeskanzleramt

تماس: علی خادم الحسینی …

فراخوان دهنده:  Global Young Greens

سوئد:‌

استکهلم 

جمعه ۱۷ جولای، ساعت ۶ عصر

میدان سرگل

شمار تماس: هرمز رها ۰۰۴۶۷۳۷۸۹۶۵۰۵

مالمو

شنبه ۱۸ جولای ساعت ۱ تا ۲ بعدازظهر

مکان: Davidshallsbron – (پل روی کانال میان  Triangeln و Gustav Adolfs Torg)

برگزار کننده: کمیته بین المللی علیه اعدام

شماره تماس:

حسن صالحی: 0046703171102

شهاب بهرامی: 0046739809393

بورس (Borås)

زمان: شنبه ۱۸ جولای ساعت ۱ تا ۳ بعدازظهر

مکان: Stora Torget

برگزار کننده: کمیته بین المللی علیه اعدام

تلفن تماس: اسماعیل مردوخی  0046737598566

یوتبوری

دوشنبه 20 جولای ساعت ۵ بعدازظهر  

محل: ِDrotninggatan روبروی ایستگاه مرکزی قطار

شماره تماس: عبداله اسدی 0737178819

کانادا

ونکوور

شنبه ۱۸ جولای، ۲ و نیم تا ۴ بعدازظهر

مقابل آرت گالری

شماره تماس: ۶۰۴۷۲۷۸۹۸۶

فراخوان دهنده: کمیته بین المللی علیه اعدام

آمریکا

واشینگتن

چهارشنبه ۱۵ جولای، ساعت ۱ تا ۲ بعدازظهر

محل:1250 23 St. # 200 N.W.  Washington DC 200 37

فراخوان دهنده:‌کمیته بین المللی علیه اعدام

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل