حزب کمونیست کارگری: سی و یکمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه, کارگر زندانی آزاد باید گردد!

هفت تپه: شماره ٣٦

روز ٢٥ تیر کارگران نیشکر هفت تپه در سی و یکمین روز اعتصاب متحدانه خود با خشم و اعتراض ابتدا مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و سپس با راهپیمایی در سطح شهر و شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد خواستار آزادی ٤ همکار بازداشتی خود یعنی ابراهیم عباسی، یوسف بهمنی، محمد خنیفر و مسلم چشمه خاور شدند. این ٤ کارگر روز گذشته در حالیکه از تجمع و راهپیمایی اعتراضی خود به منزل باز میگشتند، بازداشت شدند. فرزانه زیلابی وکیل کارگران نیشکر هفت تپه در روز گذشته در رابطه با بازداشت آنها از اینکه محمد خنیفر و یوسف بهمنی به ویروس کرونا مبتلا بوده و دوران نقاهت خود را سپری می‌کردند سخن گفته و دستگیری آنها را غیر قانونی و خلاف اخلاق اعلام میکند. کارگران نیشکر هفت تپه محکم ایستاده اند و خواستار آزادی فوری همکاران بازداشتی خود هستند. کارگران میگویند باید دستمزدهای پرداخت نشده و تمامی طلبهای آنها فورا پرداخت شود. اما این تنها خواست ما نیست. ما خواستار خلع ید کامل از بخش خصوصی و چپاولگری هایش و توقف فروش زمین های کشت هفت تپه، محاکمه مافیای اقتصادی هفت تپه و بازگردان پولهای به سرقت رفته به شرکت و ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و بازگشت به کار همکاران اخراجی خود هستیم.

همبستگی ها با کارگران نیشکر هفت تپه گسترش می یابد از جمله روز ٢٤ تیر ١٤ تشکل و گروه کارگری، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و دیگر فعالین اجتماعی طی بیانیه ای همگان را به حمایت از تجمع ٢٥ تیر بازنشستگان و اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه فراخواندند. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: “در تجمع روز ٢٥ تیر ٩٩ در مقابل سازمان تامین اجتماعی، در کنار مطالبات و خواسته های بازنشستگان، پشتیبانی و حمایت قاطع خود را از مبارزات برحق کارگران نیشکر هفت تپه اعلام خواهیم کرد. از خواستها و مبارزات کارگران هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد”.
نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم جنبش کارگری است. مبارزات این کارگران و خواستهایشان، حرف دل همه کارگرانی است که از اجحافات و چپاولگریها به خشم آمده اند. کارگران نیشکر هفت تپه با مخالفت و مقابله آشکار با شورای اسلامی این ارگان جاسوسی حکومت، و با برپایی هرروزه مجمع عمومی و تصمیم گیری شورایی به همه کارگران و بخشهای دیگر مردم راه نشان میدهند. اعتراض این کارگران به فقر، گرانی، به تبعیض ها و نابرابری ها و بساط دزدی و چپاول حاکم و امنیتی کردن مبارزات توسط حکومت، اعتراض همه مردم است. نیشکر هفت تپه اکنون به نمادی از اعتراض کل جامعه علیه فقر و ستمگری مفتخوران حاکم تبدیل شده است. باید از این مبارزات فعالانه و وسیعا حمایت کرد. چهار کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
زنده باد همبستگی با کارگران اعتصابی هفت تپه
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٥ تیر۱۳۹۹، ١٥ ژوئیه ۲۰۲۰

…………………..

تاکنون این تشکلها از کارگران نیشکر هفت تپه اعلام پشتیبانی کرده اند:
-١٤ تشکل و گروه کارگری، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان و دیگر فعالین اجتماعی:
اتحاد بازنشستگان ایران، انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار، سندیکای نقاشان البرز، شورای بازنشستگان ایران، گروه کارگران و معلمان ١٩ اسفند، گروهی از فعالین کارگری سقز، گروهی از فعالین لغو کار کودکان، دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد، جمعی از دانشجویان دانشگاه های هنر تهران، گروه شورای همبستگی کارگری، بازنشستگان فلزکار مکانیک

  • شبکه ملی شاپ استوواردزبریتانیا
  • جمع هایی از بازاریان شهر شوش
  • ٥ انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سرواباد، کامیاران، سقز، بانه و دیواندره
  • جمعی از کشاورزان چعب
  • سندیکای نیشکر هفت تپه،
  • گروهی از فعالین حقوق کودکان،
  • سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،
  • بازنشستگان فلزکارمکانیک،
  • بازنشستگان بافنده سوزنی،
  • گروه شورای همبستگی کارگری
  • کارگران شرکت آسفالت ماکام شرق
  • جمعی از کارگران فولاد اهواز
  • سندیکای شرکت واحد

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …