خیزش مردمی در خوزستان در یازدهمین شب. لیست حمایتها

اطلاعیه شماره ۱۲:علیرغم فضای امنیتی سنگین در شهرهای مختلف خوزستان و علیرغم قطع اینترنت در شهرهای اهواز، سوسنگرد، شوش، شادگان، حمیدیه، ایذه، ماهشهر، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر و برخی نقاط دیگر استان خوزستان اخبار دریافتی ما از ادامه اعتراضات مردمی در برخی نقاط از خوزستان گزارش میدهند.

 بر اساس گزارش دریافتی ما در اهواز در محلاتی چون شیلنگ آباد و کمپلو شماری از جوانان تجمع کردند. همچنین در محله انقلاب اهواز  مردم با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. بر اساس همین خبرها در کوی علوی اهواز کاملا در محاصره ماموران امنیتی قرار دارد و تمامی ورودی و خروجی ها به این منطقه کنترل میشود و اتومبیل ها بازرسی و گوشی های تلفن همراه افراد مورد بازبینی قرار می گیرد.

 بر اساس خبری دیگر اداره اطلاعات اهواز با تحت فشار قرار دادن خانواده ” فرزاد فریسات ” از کشته شدگان شب های گذشته در اهواز و خودداری از تحویل جسد به آنها، از پدر وی خواسته اند که در تلویزیون ظاهر شود و بگوید که تظاهرات کنندگان فرزندش را مورد اصابت گلوله قرار داده اند. همچنین گوشی تلفن همراه فرزاد را از خواسته اند که تحویل دهند و بگویند در آخرین لحظات کدام یک از دوستانش با او همراه بوده اند. پیش از این نیز عوامل سپاه که خود به طور مستقیم در کشتار مردم دخالت دارند پدر ” قاسم ناصری” (خضیری) از دیگر کشته شدگان اعتراضات در اهواز را وادار ساختند تا در قبال  تحویل جنازه فرزندش در مصاحبه تلویزیونی بگوید عوامل ضد انقلاب مسئول شلیک گلوله و مرگ فرزند وی هستند.

در شوش علیرغم فضای امنیتی در نقطه نقطه شهر تجمعات کوچکی برگزار شد و مردم  در کمین فرصت برای برگزاری تجمع بودند.

 در بازار  هفت تپه کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه اعتصاب بزرگ خود راهپیمایی کردند. کارگران نیشکر هفت تپه در تجمعاتشان حمایت خود را از اعتراضات مردمی در خوزستان اعلام  شده و در راهپیمایی خود در همبستگی با مردم شعار  خوزستان بیچاره یک قطره آب نداره را سر دادند.

در شادگان بنا بر خبرها اعتراضات مردمی علیرغم استقرار  نیروهای سرکوب در نقطه به نقطه شهر و  ایجاد پست های بازرسی و کنترل ادامه داشت. و در محلاتی مختلف شماری از جوانان تجمع داشتند. در شوش نیز در نقاطی از شهر تجمعاتی بر پا شد.

در مسجد سلیمان مردم معترض قصد تجمع داشتند که نیروهای سرکوب حکومت با ماشین و و آب پاش در مجتمع ورزشی شهدا مستقر شدند و مانع برگزاری تجمعات مردمی شدند.

 از سوی دیگر بر اساس گزارشات دریافتی تعدادی از جوانان دیشب دستگیر شدند. از سربندر هم  نیز خبر می رسد که شمار زیادی از بازداشت شدگان در این شهر کودکان زیر سن و نوجوانان هستند. و  این موضوع خانواده های بازداشت شدگان را به شدت نگران کرده است .  تعداد بازداشت شدگان اعتراضات مردمی در خوزستان بالاست و مقامات حکومتی که خود را زیر فشار اعتراضات مردمی و گسترش بیشتر دامنه آن به مناطق دیگر می بینند از آزادی و عفو شماری از آنها خبر میدهند. در کنار خانواده های بازداشت شدگان قرار بگیریم و با تجمع در مقابل بازداشت گاههای حکومت خواستار آزادی فوری آنها شویم. تمامی بازداشت شدگان باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

 بنا بر گزارشات تا کنون دوازده نفر از جوانان معترض در شهرهای مختلف شادگان، کوت عبدالله، شوش، ماهش، اهواز، الیگودرز، شهرک چمران و ایذه  توسط شلیک گلوله سرکوبگران حکومت به قتل رسیده اند و  این سرکوبگری ها فضای خشم و اعتراض را در شهرهای خوزستان شدت داده است و مردم خوزستان دادخواهند.

 واحد خوزستان ضمن ابراز همدردی و تسلیت خود به خانواده های جانباختگان بر حمایت خانواده های این عزیزان تاکید دارد. ترس جمهوری اسلامی از ادامه و گسترش اعتراضات مردمی در خوزستان است و از همین رو خانواده های جانباختگان این اعتراضات را چنین زیر فشار قرار داده است. با حمایت وسیع از این خانواده ها و محکوم کردن این فشار ها در کنار خانواده های باشیم و اجازه  ندهیم که  سرکوبگران حکومت به فشارهایشان ادامه دهند. مراسم گرامیداشت جانباختگان را به صحنه اعتراض خود تبدیل کنیم و عکس آنها را  در همه جا نصب کنیم و یادشان را گرامی بداریم.

 مساله آب در خوزستان مساله هستی و زندگی این مردم است. اکنون جدا از آب خبر قطعی برق نیز گزارش میشود.اعتراضات مردمی در خوزستان از ۲۴تیر ماه و در اعتراض به قطع آن آغاز  شد و  تمامی شهرهای این استان را در بر گرفت.  اعتراضات مردمی در خوزستان   فراتر از قطع  آب و برق است و مردم از بیش از ۴۰سال حاکمیت رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی جانشان به لب آمده و  در تظاهراتهایشان با شعار جمهوری اسلامی سرنگون این را فریاد زدند. از همین رو دامنه این اعتراضات به استانهای هم جوار و از جمله به لردگان و الیگودرز کشیده شد و در شهرهایی چون   تبریز، سنندج، شاهین شهر، فولاد شهر، ایزد شهر و… مردم با شعار سرنگونی حکومت همبستگی خود را با مردم خوزستان اعلام کردند. همین امروز نیز در خیابان جمهوری تهران شماری از مردم به خیابان آمدن و شعار خامنه ای حیا کن حکومت را رها کن سر دادند.  این اتفاقات در کنار اعتصاب سراسری دهها هزار کارگران نفت و کانون های داغ اعتراضاتی چون نیشکر هفت تپه و جنب و جوش اعتراضی ای که در میان بخش های مختلف جامعه به پا شده است، حرکت پر شتاب جامعه را برای پایان دادن به جهنم جمهوری اسلامی به نمایش میگذارد. جمهوری اسلامی نابود باید گردد.

 کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان

۴ مرداد ۱۴۰۰- ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۱

لیستی از حمایت های و همبستگی با  خیزش مردمی در خوزستان:

– اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای شرکت واحد، سندیکای نقاشان البرز، شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، اتحاد بازنشستگان، شورای بازنشستگان ایران

– بیانیه مشترک انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، سندیکای نقاشان البرز، گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه، گروهی از رانندگان تاکسی شهرک ظفر، گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه، گروهی کارگران جوشکار شهرک دولت آباد، گروهی از کارگران شرکت گاز رسانی شهر سنندج، گروهی از کارگران ساختمانی سنندج، گروهی از کارگران دستفروش سنندج، گروهی از زنان کوهنورد شهر سنندج، گروهی از کارگران نانوایی های شهر سنندج، گروهی از زنان خانه‌دار شهر سنندج، گروهی از معلمین شهر مریوان،گروهی از کارگران مرغداری های مریوان، گروهی از کارگران ساختمانی اشنویه، -گروهی از کارگران ساختمانی نقده، گروهی از کارگران ساختمانی کرمانشاه، گروهی از فعالین لغو کار کودکان تهران،  ندای زنان ایران، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان خطاب به کودکان خوزستان

– کارگران فولاد اهواز، و کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه،

– ۱۴۰ نفر از فعالان صنفی معلمان و فعالان مدنی

– تجمع روز گذشته ۲۹ تیرماه جمعی از فعالین مدنی، کارگری، معلمان و مادران دادخواه در حمایت مقابل وزارت کشور تجمع کردند. این تجمع با یورش نیروهای سرکوبگر حکومت روبرو شد و در جریان آن ۹ نفر از تجمع کنندگان به اسامی آرش صادقی، رسول بداقی، نرگس محمدی، جعفر عظیم زاده، پوران ناظمی، روح‌الله مردانی، آرش کیخسروی، حمید آصفی و بهزاد همایونی بازداشت شدند و به پلیس امنیت گیشا منتقل گردیدند. بازداشت شدگان در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه به تدریج  آزاد شدند.

–  انجمن جهانی پاداشت حقوق بشر ، عفو بین الملل و سازمان دیدبان حقوق بشر

-مادران دادخواه از جمله مادر امیر حسن زارع زاده و میلاد محققی از جانباختگان آبان ۹۸ و شهین مهین فر مادر امیر ارشد تاجمیر از جانباختگان سال ۸۸

– بیانیه بیش از ۳۳۰  نفر از سینماگران  در حمایت از مردم خوزستانُ و پیوستن ۷۰۰ منتقد و فعال مستقل سینما به کمپین حمایت از خوزستان

– بیانیه ۱۳۰ مستند ساز ایرانی با اعلام اینکه: “در کنار تشنگان خوزستان می مانیم و سرکوب شان را به شدت محکوم می کنیم”.  بیانیه کانون نویسندگان ایران و ۲۳۰ وکیل دادگستری  در حمایت از اعتراضات مردمی در خوزستان

– بازیکنان تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از مردم خوزستان، علی کریمی، ستاره پیشین فوتبال ایران

– تجمعاتی در شهرها مشهد، سنندج، یزدانشهر و شاهین شهر اصفهان، میبد یزد  و رباط کریم تهران – حمایت طیف وسیعی از شخصیتهای سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنری همچون حامد بهداد هنرپیشه سینما و تلویزیون، داریوش اقبالی، فرامرز اصلانی، ماز جبرانی، ابی، احمد رضا عابدزاده دروازه بان سابق تیم ملی و پرسپولیس، وریا غفوی، علی کریمی، جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی و انتشار کلیپ های مردمی در حمایت از مردم خوزستان

– حمایت مردم در متروی گلشهر کرج از خیزش خوزستان با شعار “سپاهی حیا کن مملکتو رها کن”،

– تجمع شماری از مردم سنندج در شامگاه چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۰ دست به تجمع اعتراضی در حمایت از مردم خوزستان و تیراندازی هوایی نیروهای نظامی برای متفرق کردن مردم معترض

-شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت

چهارشنبه ۳۰  تیرماه جمعی از هنرمندان و بازیگران سینما و تئاتر در حمایت از اعتراضات مردمی در خوزستان مقابل ساختمان خانه هنرمندان تهران دست به تجمع و سخنرانی زدند.

-حمایت شماری از زندانیان سیاسی از درون زندانها از جمله پیام علی نوری زاد زندانی سیاسی از زندان تهران بزرگ

– شعار نویسی بر در دیوار شهرهای مختلف در حمایت از مردم خوزستان  از جمله در شهرهای اردبیل، تهران و قزوین

– خانه موسیقی ایران: خوزستان پاره ی تن ایران است و ایران تشنه و خسته از ظلم و بی عدالتی در جهان امروز بیش از هر چیزی نیاز به اتحاد و همدلی دارد.  -رامهرمز، پرفورمنسِ خاکِ خشک و گلوله سهم خوزستان از منابع نفتی و گاز

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …