سکوت دولتهای اروپایی در رابطه با اعدام رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی محکوم است

اعدام رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی، موجی از خشم و انزجارمیلیونی مردم را در سراسر جهان در پی‌داشت. هزاران نفراز مردم شرافتمند و انسان‌دوست، وجدانهای بیدار و آگاه، از ایران تا اروپا و آمریکای شمالی با اعتراضات خیابانی با کمپین آتش زدن طنابهای دار و “ما همه رامین، زانیار و لقمان هستیم”به این جنایت آشکار اعتراض کردند.

از ده‌ها میدان و خیابان فریاد خشم علیه اعدام سرداده شد! این حجم عظیم اعتراضات و تظاهراتها به وسعت جهان، علیه سبوعیت و درندگی حکومتی در شرف سقوط، صحنه مبارزه مردمی بود که پرچم نه به اعدام  در دست از حرمت انسانیت دفاع کردند!

مردم کردستان علیه حکم اعدام این سه زندانی سیاسی،با برگزاری اعتصاب عمومی  ویکپارچه،پیام روشن مردم ایران به جمهوری اسلامی را اعلام کردند!

علیرغم این مبارزات عظیم و با شکوه، دولتهای اروپایی خفقان گرفتند! این سکوت و مماشات را مادران و پدران داغدارو ستمدیده ایران، هزاران خانواده زندانیان سیاسی و همه وجدان زخم خورده بشریت در دهه شصت، در آن سالهای کشتار و خون و جنون حکومت اسلامی تجربه کرده بودند! در آن هنگام همدولتهایاروپایی خود را به نفهمی زدند! چمشمشان را بر آن جنایات عظیم بستند و دست قاتلین شریف‌ترین فرزندان مردم را فشردند و بر سر میز دیپلماسی چانه زدند!

مبارزات دلیرانه مردم ایراناز اعتصابات عظیم کارخانجات تا صدها تظاهرات و فتح خیابانها می‌رود که بساط جمهوری اسلامی را برای همیشه بروبد. این مبارزات بی‌امان، تکلیف این سکوت نفرت‌آور، این رفتار ضد انسانی، این دیپلماسی خونین و ننگینی که در خاطره تاریخی ما مردم برای ابد حک شده است را هم روشن خواهد کرد!عمر این دیپلماسی مشمئز کننده همانند عمر حکومت اسلامی ایران رو به ‌آخر است! مبارزات وسیع مردم ایران در مقابل بربریت حکومت اسلامی ایران، حامیانش را در میان وجدان بیدار و آگاه بشریت متمدن یافته است!

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، هم‌پیمان با هزاران مردمی که به میدان آمدند، ضمن محکوم کردن سکوت و مماشات نفرت آور تا کنونی دولتهای اروپایی، اعدام این سه زندانی سیاسی را به کمپینی علیه حکومت اسلامی و در حمایت از مبارزات مردم، برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی بدل خواهد کرد!

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

۳۰ شهریور ۱۳۹۷

۲۱ سپتامیر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل