طوفان درو کردند!

روز چهارشنبه ٢١ شهریور در همه شهرها و روستاهای کردستان اعتصاب عمومی انجام شد. این اعتصاب بزرگ و سراسری در سراسر کردستان انجام شد. در شهرهای بزرگ نظیر سنندج، مریوان، کرمانشاه، بانه، مهاباد، بوکان، اشنویه، پاوه، کامیاران و …مردم در اعتصاب بودند. بسیاری از مراکز کار و فعالیت تعطیل بود و مردم با این سکوت در خیابانها و مراکز کار، مشت محکم خود را به حکومت اسلامی نشان دادند.

از حدود یکسال قبل، کمپینی برای نجات جان رامین حسین پناهی اعلام شد که همه دستاوردها و تجارب تا کنونی مبارزه علیه اعدام را در خود جمع کرده و در طول ماهها مبارزه و کنکاش این دستاوردها و این تجارب را غنی تر و پیشرفته تر هم کرد.

این کمپین یک رو در رویی کامل با حکومت اعدام بود. به یکباره یک رو در رویی کامل با حکومت اعدام آغاز شد که مردم آزاده کردستان، ایران و در نهایت میلیونها نفر در دنیا را بخود جذب کرد. کمپینی با تاکتیکها و فراز و نشیب های فراوان. در این کمپین مردم  در ایران اسم رامین را شنیدند و آنرا در قلبهای خود حک کردند. در طول این کمپین آتش زدن طناب های دار آتش زده شد و بصورت حرکتی همگانی درآمد. و در طول این کمپین هزاران امضا جمع شد بارها اسم رامین در تویتر و مدیای اجتماعی ترند اول شد و در این مبارزه خانواده رامین و فعالین و مخالفین علیه اعدام نقش محوری بازی کردند.

برای نجات جان زانیار و لقمان مرادی هم از ٩ سال قبل کمپینی بزرگ به راه افتاده بود و در حالیکه حکومت دو بار سعی کرد حکم را اجرا کند بدلیل اعتراضات مجبور به عقب نشینی شد و در نهایت گفتند پرونده بررسی مجدد میشود.

اما حکومت اسلامی ایران، که این انسانهای معترض و مخالف را به گروگان گرفته بود، در واکنش به اعتراضات مردم آزادیخواه و مترقی در ایران و جهان روز شنبه ١٧شهریور در یک اقدام سریع هر سه نفر را اعدام کرد.

جمهوری اسلامی با این اقدام نه فقط قصد تعرض به کمپین نجات رامین حسین پناهی را داشت که جان رژیم را به لب رسانده بود، بلکه مهمتر از آن خواست تا با این اعدامها به همه مردم ایران چنگ و دندان نشان دهد. رژیم سعی کرد به مال باختگان و کارگران و مردمی که با از هم پاشیده شدن اقتصاد کشور و سقوط دائمی ارزش ریال و سطح معیشت مردم، در فقر مطلق زندگی می کنند و در مصاف با حکومت چیزی برای از دست دادن ندارند، به جوانانی که از دی ماه سال گذشته در تظاهرات های پر شور در خیابانهای شهرهای مختلف، با پای خود حکم به رفتن حکومت اسلامی داده اند و به زنان آزاده و بی حجاب در ایران، چنگ و دندان نشان دهد.

حکومت اسلامی برای نجات خود از سرنگونی و غرق شدن کشتی اش، دست به این تشبث خطرناک زد. اعدام سه فعال سیاسی و حمله به مقرهای حزب دمکرات و کشتن ١٦ نفر از فعالین این حزب.

رژیم اما کور خوانده بود، تناسب قوا و روحیه عمومی مردم بسیار تغییر کرده است. اکنون کسی از این حکومت نه تنها نمیترسد، بلکه چنان از این حکومت خشمگین و منزجر است و چنان جانش به لب رسیده که دیگر هیچ تشبثی و هیچ توطئه و جنایتی نمیتواند جلوی سیل نارضایتی ها و عزم مردم برای تغییر در اوضاع را بگیرد. جمهوری اسلامی برای قدرتنمایی دست به اعدام سه گروگان بیدفاع و انجام عمل تروریستی حمله موشکی زد اما پاسخ خود را با مشت محکمی از سوی مردم گرفت.

در مقابل این جنایت حکومت اسلامی فراخوان اعتصاب عمومی از سوی احزاب مختلف و فراخوان متحدانه پنج حزب چپ و کمونیستی داده شد. فراخوانی که با پاسخ مثبت و یکپارچه مردم مواجه شد.

روز ۲۱ شهریور مردم قهرمان کردستان یکپارچه به این اعتصاب پاسخ مثبت دادند و در سطح دنیا خبر ساز شدند. رسانه های مختلفی نوشتند پاسخ مردم کردستان به اعدامها و حمله به اپوزیسیون اعتصاب عمومی بود.

این یک واقعه سیاسی مهم است. این یک پاسخ قاطع به جنایتکاری حکومت اسلامی است و این پاسخ در عین حال دستاوردهای  زیادی برای مبارزات مردم ایران در پی خواهد داشت.

این اعتصاب نمایشی از نفرت و انزجار همگانی مردم از جمهوری اسلامی بود. این اعتصاب اعتماد بنفس مردم را بالا میبرد، این اعتصاب قدرت عزم و اراده متحدانه مردم را به خودشان نشان میدهد. این اعتصاب اهمیت سازمان و حزب را نشان میدهد. این اعتصاب جایگاه مبارزه علیه اعدام را به همگان نشان میدهد. این اعتصاب در عین حال الگویی است برای فراخوانهای مشترک و اقدامات مشترک احزاب سیاسی در مقابله با جنایات حکومت اسلامی. اعتصاب موفق مردم کردستان نشان داد که از این الگو میتوان و باید در سراسرایران برای نزدیک کردن روز سرنگونی حکومت اسلامی استفاده کرد.

من به نوبه خودم به مردم آزاده کردستان درود میفرستم و دست همه سازمان دهندگان و دست اندرکاران و فعالین محلی را به گرمی می فشارم.

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …