گزارشات تصویری وفیلم از 5 روز حضور در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت

حکومتی که نویسنده و روزنامه نگار را می کشد، کارگر معترض را زندانی می کند، حکومتی که حامی رسمی تروریسم اسلامی و جنگ و ناامنی در منطقه است، جایش در نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیست!

از روز چهارشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ نمایشگاه جهانی کتاب در شهر فرانکفورت آغاز به کار کرده است.غرفه کمیته بین اللملی علیه اعدام در طول این چهار روز در محل نمایشگاه دایر بود.صدها  نفراز این غرفه  دیدن کرده وبا دست اندرکاران به بحث و گفتگو در مورد موضوعات مرتبط با ایران پرداختند.

 روز شنبه مینا احدی در پنل سیاسی در نمایشگاه سخنرانی کرد. موضوع سخنرانی وی آینده ایران بود که با استقبال خوب مردم مراجعه کننده روبرو شد.مینا احدی در سخنرانی اش گفت: ما به حضور جمهوری اسلامی در نمایشگاه اعتراض می کنیم و اعلام می کنیم جای رژیمی که در ایران آزادی بیان و اعتراضات و مبارزات مردم را سرکوب میکند، در این نمایشگاه نیست. دولت آلمان و کشورهای اروپایی این وضعیت را می دانند و واکنشی در دفاع از آزادی بیان نشان نمی دهند.برای دولت آلمان و دول اروپایی حفظ روابط اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی مهم است.من از همه شما ها می خواهم این واقعیت ها را دیده و از مبارزات مردم ایران برای رهایی از شر حکومت آپارتاید جنسی یاری کنید.

در طول این پنج روزدرغرفه شهناز مرتب و دست اندرکاران غرفه ساعت ها مشغول افشاگری علیه جمهوری اسلامی و سیاست های سرکوبگرانه و جنایاتش علیه  کارگران؛ مردم وزنان بودند.

در محوطه نمایشگاه در طول این پنج روز چادر اطلاع رسانی کمیته  بین اللملی علیه اعدام و کمیته اینتگراسیون برپا بود. هزاران نفر ضمن بازدید از چادر اطلاع رسانی در این چند روز، با دست اندکاران آن پیرامون موضوعات مربوط به ایران به بحث و گفتگو پرداختند.

 صدها نسخه اطلاعیه و ماتریال به زبانهای آلمانی و انگلیسی  و در افشاگری از سیاستهای سرکوبگرانه جمهوری اسلامی و سرکوب اعتراضات مردم توسط رژیم پخش شد. خواست اخراج جمهوری اسلامی از نمایشگاه ؛ حمایتش از ترویسم اسلامی، مهاجرت و پناهندگی، زنان و آزادی بیان و زندانیان سیاسی  و… از مهمترین مباحث بر سر میز اطلاع رسانی بود.

یک صحنه از جنگ ما با جمهوری اسلامی حکومت اعدام و زندان و ترور در نمایشگاه جهانی کتاب می باشد. چندین سال است که با حضور مستمرمان و افشاگری از جنایات حکومت اجازه نداده ایم حکومت آدمکشان اسلامی سرمایه براحتی بساطش را در نمایشگاه پهن نماید.

  حضور هر ساله ما در این نمایشگاه و همراهی مخالفان جمهوری اسلامی در اعتراض به حضور حکومت آدمکشان اسلامی در نمایشگا،خاری در چشم رژیم، پادوها و عواملش شده است. اینها تقلاهای بسیاری در چند سال گذشته کردند تا بلکه بتوانند مانعی بر سر راه حضور ما ایجاد بکنند، که موفق نشدند. حضور واعتراض ما علیه جمهوری اسلامی سمپاتی و همراهی مردم مترقی و مدرن و آزادیخواه را به دنبال داشته و این امر برای حکومت گران تمام شده است.

ما خواهان اخراج جمهوری اسلامی از نمایشگاه کتاب هستیم. حکومتی که در داخل نویسنده و  روزنامه نگار را می کشد، کارگر معترض را دستگیر و زندانی می کند، حکومتی که حامی رسمی تروریسم اسلامی و جنگ و ناامنی در منطقه است، جایش در نمایشگاه کتاب نیست.

 محمد شکوهی

١٩ اکتبر ۲۰۱۹

………………….

گزارش تصویری از غرفه کمیته بین المللی علیه اعدام در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت شنبه بعد از ظهر ١٩ اکتبر ٢٠١٩

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1212506622287180&set=pcb.1212507568953752&type=3&theater

گزارشات تصویری از روزهای گذشته تا به امروز را مشاهده می کنید

روز شنبه ۱۹ اکتبر در چهار مین روز نمایشگاه جهانی کتاب تعداد زیادی از مردم از غرفه کمیته بین المللی علیه اعدام دیدن کرده و با دست اندرکاران غرفه به بجث و گفتگو پرداختند. تصاویر از لینک زیر

گزارشات مرتبط از اینجا

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1212282365642939&set=a.113805455490641&type=3

گزارش شهناز مرتب از محل غرفه کمیته بین المللی علیه اعدام در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت

https://www.facebook.com/mamad.shokohi/videos/1212245325646643/

روز شنبه ۱۹ اکتبر مینا احدی در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت سخنرانی کرد. موضوع این سخنرانی آینده ایران بود. گزارش تصویری از لینک زیر به همراه فیلم

مصاحبه سیامک زارع با مینا احدی درباره سخنرانی اش در نمایشگاه کتاب

https://www.facebook.com/mina.ahadi.50/videos/10218179502230452/

لینک فیلم سخنرانی

https://www.facebook.com/mamad.shokohi/videos/1212165685654607/

روز سوم، جمعه ۱۸ اکتبر

فیلم و عکس از سومین روز برپایی چادر اطلاع رسانی کمیته علیه اعدام و کمیته اینتگراسیون در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت. جمعه ١٨ اکتبر ٢٠١٩
فیلم گزارش محمد امین کمانگر

https://www.facebook.com/mamad.shokohi/videos/1211324712405371/

****

روز دوم

گزارش تصویری از چادرهای اطلاع رسانی کمیته علیه اعدام و کمیته اینتگراسیون
جلوی در ورودی نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت پنجشنبه ١٧ اکبتر ٢٠١٩
دهها نفر امروز از چادر اطلاع رسانی دیدن کرده و در مورد مسائل و موضوعات مختلف در رابطه با ایران و اینکه ما کی هستیم و برای چه اینجا هستیم، با فعالین و دست اندرکاران چادر اطلاع رسانی به بحث و تبادل نظر پرداختند. گزارشات کامل متعاقبا منتشر خواهد شد

**********************

گزارش کوتاه محمد امین کمانگر از محل چادر اطلاع رسانی کمیته علیه اعدام و کمیته اینتگراسیون در نمایشگاه جهانی کتاب فرانکفورت پنجشنبه ١٧ اکتبر ٢٠١٩

* امروز پنجشنبه ١٧ اکتبر ٢٠١٩ رادیو فردا در محل غرفه کمیته علیه اعدام در داخل سالن نمایشگاه با شهناز مرتب مصاحبه کرد. لینک و گزارش این مصاحبه متعاقبا منتشر میشود

https://www.facebook.com/mamad.shokohi/videos/1210319439172565/

*********************

روز اول:

تصاویر از غرفه کمیته بین المللی علیه اعدام در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل