تلفات بیشترسیل و ادامه بی مسئولیتی حکومت! باید با تجمع در مقابل نهادهای حکومتی اعتراض کرد!

اطلاعیه کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران:

خبرها حاکی از افزایش تعداد تلفات جانی و خسارات دیگر سیل در استانهای شمال غرب و شمال کشور است. ابعاد جغرافیایی سیل هم بسیار وسیعتر از گزارشهای اولیه است. در مناطق مختلف استانهای آذربایجان، کردستان و زنجان مثل عجبشیر و آذرشهر واشنویه و سقز و بانه مردم عزیزان زیادی را از دست داده اند  و ویرانیهای سنگینی بر خانه و کاشانه و مزارع خود متحمل شده اند.  

مقامات حکومت نه تنها به داد مردم نمی رسند بلکه حتی از آمار جانباختگان هم گزارش درستی به مردم نمیدهند. مثل همیشه دهها خبر متناقض از نهادهای حکومتی پخش میشود.

اهالی حاضر در محل با صدای بلند در ویدیو کلیپهایی که منتشر کرده اند مستقیما مسئولین و مقامات رژیم را مسئول میدانند. در حالیکه در رسانه های رسمی همین حکومت بیشرمانه اعلام میکنند تماشاگران به خاطر بی اعتنایی به هشدارها قربانی شده اند!

تجربه برخورد این حکومت در شرایط فجایع طبیعی نشان میدهد که کوچکترین انتظاری نباید داشت که مقامات دولتی بدرد مردم برسند. بر عکس تمام هم و غمشان در چنین مواقعی این است که جلوی کمکهای مردمی را بگیرند و مانع همدلی و همبستگی مردم شوند. و حتی به نام کمک به سیل زدگان باندهای مختلف پول بالا بکشند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیسست کارگری ایران ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان قربانیان ومردم سیل زده در آذربایجان و کردستان و زنجان و سایر نقاط سیل زده اعلام میکند که تنها و تنها با فشار اعتراضی مردم  میتوان  بخشی از ثروت خود مردم را از این حکومت کند و برای رسیدگی به بازماندگان سیل اختصاص داد.

مردم شریف سیل زده،

فقط با گوشه کوچکی از اختلاسها و بچاپ و بچاپها و دزدیهای حکومتی میتوان بازماندگان سیل را از یک زندگی انسانی برخوردار کرد. کلیه خسارات وارده به شما باید از طرف دولت جبران شود. اما بدون اعتراض متحد شما این حکومت کوچکترین کاری برای مردم انجام نمیدهد. باید قبل از اینکه دیر شود به هر شکلی به حکومت اسلامی فشار آورد. باید با تجمات اعتراضی در مقابل نهادهای حکومتی، با تجمع در مقابل استانداریها و فرمانداریها، دولت و مقاماتش را وادار کنیم همه خسارات ناشی از سیل را جبران کنند.  

کمیته اذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

29 فروردین 1396 برابر با 18 آوریل 2017

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل