کمپین برای آزادی کارگران زندان:٢٠ ژوئن روز جهانی حمایت از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی

بیستم ژوئن روز جهانی حمایت از کارگران زندانی و زندانیان سیاسی و سالگرد نسل کشی و هولوکاست اسلامی در ۳۰ خرداد سال ۶۰ است. این روز همچنین سالگرد خیزش عظیم مردمی سال ۸۸ علیه جانیان اسلامی و سالگرد به خون غلطیدن ندا آقا سلطان و سهراب اعرابی و دیگر عزیزان به دست جنایتکاران حاکم است. با گرامیداشت این روز عزم خود را برای باز کردن در زندانها و آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و لغو فوری مجازات اعدام اعلام میکنیم.

كميته مبارزه براى آزادى زندانيان سياسی از سال ۲۰۱۰ این روز را بعنوان روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی در ایران اعلام کرده و هر ساله برنامه های مختلفی به این مناسبت برگزار می کند. “کمپین برای آزادی کارگران زندانی از این اقدام مهم حمایت کرده و همدوش با کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی تلاش کرده است که به استقبال این روز اعتراضی سراسری برود.
امسال بدلیل شرایط ویژه کنونی و بحران کرونا، کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به مناسبت گرامیداشت ٢٠ ژوئن، روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی، در تدارک برگزاری کنفرانسی “ویرچوال” یا اینترنتی است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) همگان را به حمایت وسیع از این روز و شرکت در این کنفرانس فرامیخواند. اطلاعات مربوطه به برنامه های ٢٠ ژوئن را در لینک زیر میتوانید بدست بیاورید:
http://tiny.cc/1yovpz

“فری دم ناو” از همه تشکلهای کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان انتظار دارد که از این روز اعتراض جهانی حمایت و پشتیبانی کنند و برای متوقف شدن فشار بر روی فعالین و رهبران کارگری و بر روی تمامی فعالین سیاسی در ایران به رژیم اسلامی فشار بیاورند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کارگران زندانی، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی شوند.

جامعه هر روز بیشتر با کارزارهای قدرتمندش برای باز کردن در زندانها دارد به میدان می آید و از جمله شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” یک شعار مهم مردم در خیزش آبانماه و دیماه بود. امسال در شرایطی به استقبال ٢٠ ژوئن روزحمایت از زندانیان سیاسی میرویم که جنبش برای آزادی زندانیان سیاسی قویتر از هر وقت در میدان است. کارگران، معلمان و فعالین جنبش های اعتراضی در عرصه های مخالف فعالین این جنبش هستند و در صف جلوی آن خانواده ها قرار دارند. بویژه امروز در دل بحران کرونا علاوه بر تاکید بر خواست همیشگی آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی، یک خواست مهم جامعه تعطیلی زندانها و آزادی تمامی زندانیان در بند و نجات جان آنهاست.

هم اکنون جعفر عظیم زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و همچنین اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، ناهید فتحعلیان، محمود بهشتی، محمد علی زحمتکش و یاسر امینی آذر از معلمان معترض و نیز آتنا دائمی فعال دفاع از حقوق کودک، حقوق زن و علیه اعدام همراه با شمار بسیاری از زندانیان سیاسی دیگر در زندانند. کارگران زندانی، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
۲۰ ژوئن روزی برای بلندتر کردن صدای زندانیان سیاسی و همراهی با خانواده های زندانیان سیاسی، روز بلند کردن صدای دادخواهی مادران خاوران و خانواده های جانباختگان آبانماه و اعتراض به حکومت اسلامی و سرکوبگریهایش است. با این روز وسیعا اعلام همبستگی کنیم.

کمپین برای آزادی کارگران زندان
شهلا دانشفر shahla.daneshfar2@gmail.com
http://free-them-now.com/
٨ خرداد ٩٩، ٢٨ مه ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل