کل حکومت مسئول کشتار آبان ٩٨ است. در حاشیه ادعاهای رئیسی و پاسخ دولت

رئیسی در مضحکه مناظره انتخاباتی در باره وضعیت دستگیر شدگان اعتراضات آبان ٩٨ گفته:” تمام بازداشتی‌های اعتراضات آبان مدت‌هاست که مورد عفو قرار گرفتند مگر آن‌هایی که ارتباط خارجی داشته‌اند.”

اطلاعیه دولت در پاسخ به رئیسی مدعی شده:” نحوه و شیوه برخورد با اغتشاش جزء مسئولیت‌های دولت نیست.به این ترتیب تحرکاتی که صرفا با هدف تخریب دولت انجام شد، کشور را با اعتراضات آبان ماه ۹۸ مواجه ساخت که با بیانات رهبری این توطئه خنثی شد”.

یکی از موضوعات مطرح شده در سومین دور مضحکه مناطره های انتخابات رژیم؛ موضوع گران شدن بنزین و اعتراضات به این تصمیم حکومت و سرکوب گسترده اعتراضات آبان ٩٨ بود. رئیسی برای شانه خالی کردن از نقش قوه قضائیه در این سرکوب ها گفته: “مسئول اجرای طرح بنزین دولت بوده و روحانی مسئول است”.دولت متقابلا اطلاعیه داده و گفته:”اصلاح قیمت بنزین تصمیم کلان ملی و حاکمیتی بود و به امضا سران سه قوه و تایید خامنه ای رسیده است”.

روایت های سران رژیم فرقی در این ماجرا نمی کند که کل حکومت در سرکوب خونین اعتراضات آبان ٩٨ فعالانه دست داشته و جنایات بزرگی مرتکب شده اند. اینها با تمام اختلافات جناحی که با همدیگر داشته و دارند، در سرکوب مردم ٩٨ متحد و یکدست بوده و هستند. دولت و کل نظام و از جمله کاندیداها از طراحان و سازماندهندگان کشتار بیش از ١۵٠٠ نفر و دستگیری بیش از ٧ هزارنفردر جریان اعتراضات آبان ٩٨ هستند.

ادعای رئیسی یک دروغ وقیحانه  و شارلاتانیسم بیش نیست.وی رئیس دم و دستگاه آدمکشی حکومت  و از جمله مسئول مستقیم رسیدگی به پرونده های دستگیرشدگان آبان ٩٨ است هنوز که هنوز است از سرنوشت هزاران نفر از دستگیرشدگان خبری در دست نیست. هر از گاهی تعدادی را محاکمه کرده و به زندان های بلند مدت محکوم می کنند. تعداد دیگر را با اتهامات واهی دیگر، نزدیک دوسال است که در زندان و زیر شکنجه اسیر کرده اند.

در این میان اعتراضات مادران جانباختگان و دستگیر شدگان آبان ٩٨ کماکان ادامه داشته و در بحبوحه مضحکه انتخابات رژیم بلند و رساترشده است. مادران دادخواه یک صدا اعلام کرده اند رای شان سرنگونی است و رژیم باید گورش را گم بکند.

مخالفت ها علیه نمایش انتخابات حکومت به اعتراف خود سران باندهای رژیم  هر روز بیشتر و بیشتر شده است. نه به انتخابات و رای به سرنگونی رژیم؛ و در روزهای اخیر با برگزاری تریبون های آزاد علیه این مضحکه؛ تبدیل به جنبش بزرگ و اجتماعی سرنگونی خواهی مردم شده است. تقلاهای حکومت برای کشاندن مردم پای صندوق های رای شکست خورده است. رای مردم سرنگونی است. جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند.

محمد شکوهی

٢٣ خرداد ١٤٠٠، ١٣ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …