افشاگری سازمان گزارشگران بدون مرز:یک میلیون و هفتصد هزار زندانی ثبت شده در جمهوری اسلامی

یک میلیون و هفتصد هزار زندانی ثبت شده در چهار دهه حکومت جمهوری اسلامی! بیش از 61 هزار زندانی سیاسی،بازداشت بیش از شش هزار و ۴۸ تن در اعتراضات سال ۱۳۸۸،هزاران مورد اعدام  زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران و مخالفان حکومت در طول چهار دهه گدشته.

*سازمان گزارشگران بدون مرز روز پنج‌شنبه، ۱۸ بهمن‌‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد:به یک پرونده قضایی دست یافته است که اسامی یک میلیون و هفتصد هزارزندانی نام ثبت شده در آن وجود داد. این سازمان در تشریح جزئیات این پرونده آورده است:

*این سازمان میگوید که در واکاوی محتویات پرونده داده‌های دستگاه قضایی به اطلاعاتی در باره‌ دست‌کم ۶۱ هزار و ۹۴۰ زندانی سیاسی از سال ۱۳۵۹ رسیده است که دست‌کم ۵۲۰ تن از آنها به هنگام بازداشت تنها ۱۵ تا ۱۸ سال داشته‌اند.

*بیش از شش هزار و ۴۸ تن در اعتراض‌های مردمی در سال ۱۳۸۸ بازداشت شده‌اند.از این میان دست‌کم بیش از ۶۰۰ زن و ۵۴۰۰ مرد با اتهام «اقدام علیه امنیت داخلی» بازداشت شده‌اند.در این سند رسمی دستگاه قضایی ۲۱۸ تن روزنامه‌نگار و شهروند-خبرنگار هستند.»

*این سازمان در بیانیه اش نوشته است«به دست آوردن پرونده‌ای رایانه‌ای» خبر داده بود که بر اساس «اطلاعات و محتویات» آن که در ایران ثبت شده می‌توان از «بازداشت‌ها، زندانی کردن‌ها و اعدام‌ها در تهران» پرده برداشت.این سازمان این پرونده را «افشاگرانی که خواهان اعلام خطر درباره سرکوب بی‌رحمانه… به افکار عمومی و نهادهای جهانی بودند» در اختیار این سازمان قرار داده‌اند.

*کریستف دولوار، مدیرکل گزارش‌گران بدون مرز در این باره گفت: «وجود این پرونده و داده میلیونی آن نه تنها پردامنه بودن دروغ مقامات حکومتی ایران در همه این سال‌ها مبنی بر نبود زندانی سیاسی و روزنامه‌نگار در زندان‌های کشور را برملا می‌کند، که همچنین نشان می‌دهد که رژیم جمهوری اسلامی به مدت ۴۰ سال با سرکوبی بی کم و کاست و سازمان داده شده‌ صدها زن و مرد را برای عقیده و یا کار اطلاع‌رسانی‌شان به بند کشیده است .

این سازمان از میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواسته است تا «در برابر این دروغ حکومتی، از مقامات جمهوری اسلامی ایران بخواهد در برابر این اقدام‌های خود پاسخ‌گو باشند.»این سازمان تاکید کرده است بر اساس این یافته‌ها، «دستگاه قضایی تلاش کرده است که حقیقت را درباره وضعیت و اتهام‌های روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی دستکاری و یا بزک کند.»«روزنامه‌نگاران با اتهام‌های جعلی چون «اقدام علیه امنیت داخلی»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و یا «همکاری با عوامل بیگانه» و «جاسوسی» بازداشت و زندانی شده‌اند.»

متن گزارش رادیو فردا در این باره از اینجا

https://www.radiofarda.com/a/rsf-report-judiciary-iran-document-of-reporters-jailed-killed/29757234.html

یکی دو نکته باره جنایات نسل کشی جمهوری اسلامی در جهار دهه گدشته

لازم به یادآوری است که در هفته های اخیر نیز سازمان عفو بین الملل نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 7 هزار نفرد در جریان اعتراضات یکسال گذشته در ایران دستگیر و زندانی شده و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

همچنین در دو طول چند ماه گذشته و در جریان اعتراضات کارگری، دهها نفر از کارگران در هفت تپه، فولاد اهواز، دهها فعال معلمان و دانشجویان و فعلان محیط زیست توسط حکومت دستگیر و زندانی شده است.

جمهوری اسلامی از بدو سرکار آمدنش با حملات وحشیانه و سرکوبهای سازمانیافته به احزاب و جریانات مخالف، تشکلهای کارگری و سازمانهای مردمی، بویژه در دهه 60 دهها هزار نفر را دستگیر و زندانی و هزاران نفر را اعدام کرده است. تعداد زندانیان سیاسی در دهه اول حکومت را برخی مقامات حکومت بین 70 تا 90 هزار نفر رسما تائید کرده اند.

آنچه مسلم است ابعاد این جنایات و سرکوب های رژیم برعلیه مخالفان و مردم ایران ، بسیار فراتر می باشد. دهها هزار نفر از دستگیر شدگان در سالهای اول قدرت گیری جمهوری اسلامی در محاکمات چند دقیقه ای اعدام و در گورهای دسته جمعی دفن شدند. هزاران نفر تبعید و در زندانهای مخفی و علنی حکومت سالیان سال زندانی شده و خبری از سرنوستشان در دست نیست.

جمهوری اسلامی یک نسل کشی بزرگ در دهه اول قدرت گیری اش سازمان داد. هزاران نفر از احزاب وسازمانهای چپ، سوسیالست، فعالان و مدافعان حقوق زنان، دانشجویان و پرستاران و کارگران دستگیر؛ زندان و اعدام کرد. دهها هزار نفر را به زندانهای طولانی مدت محکوم کرد.

اکنون و به مروز زمان با افشاگریها و مبارزات مردم بر علیه حکومت پرونده هایی از ابعاد جنایات سازمانیافته حکومت بر ملا می شود. گزارش اخیر سازمان گزارشگران حقوق بشر یکی از اسناد رسمی جنایت مرتکب شده رژیم در طول چهار دهه گذشته می باشد که علنی شده است.

جمهوری اسلامی حکومت سرکوب، زندان و اعدام و شکنجه و اعتراف گیری می باشد. همه سران و مقامات و عناصر بلند پایه اش، از خامنه ای و روحانی گرفته تا، دم و دستگاه دولت و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اش، سپاه، بسیج  و دهها نهاد و ارگان سرکوبگر زیر مجموعه اش، از سازمان دهندگان و دست اندر کاران یزرگترین جنایابت برعلیه مردم ایران می باشد. همه اینها باید به جرم ارتکاب جنایت برعلیه بشریت، دستگیر و در دادگاههای مردمی محاکمه گردند.

در طول این سالها مبارزات کارگران و مردم برعلیه حکومت ادامه داشته و در طول یکی دوسال گذشته مردم برای به گور سپردن رژیم آدمکشان اسلامی سرمایه ،درگیر مبارزه ای گسترده و در همه عرصه ها برعلیه حکومت می باشند. امید و آرزوی به زیر کشیدن حکومت و برپایی یک جامعه آزاد و رها و بدور از سرکوب و زندان و اعدام و..تبدیل به یک واقعیت اجتماعی بزرگی شده است. ترس و وحشت حکومت را هر روزه میشود دید. تقلاها و تلاش های حکومت رو به فروپاشی و سرنگونی برای نشان دادن قدر قدرتی و به رخ کشیدن ابزار کثیف سرکوبش،با جو سازی علیه مبارزات کارگران و مردم و دستگیریها و اعتراف گیریهای و… هم نخواهد توانست فرجی برای جمهوری اسلامی باشد.کار جمهوری اسلامی تمام است و مردم یاران وارد نبرد نهایی برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی شده اند.

محمد شکوهی

18 بهمن 1397، 7 فوریه 2019

 

 

 

 

 

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …