فراخوان به کارگران در سراسر کشور،پرچم همبستگی با کارگران نفت را با خواست افزایش دستمزد بالای ۱۲ میلیون برافرازید

در شرایطی که کارگران نفت دست به اعتصاب سراسری زده و با قدرت با خواست افزایش دستمزد بالای ۱۲ میلیون و جمع کردن بساط پیمانکاران و خواست های عادلانه دیگری به میدان آمده اند، فضای مناسبی شکل گرفته که کارگران در سراسر کشور همبستگی خود را با کارگران نفت و مطالبات بحق آنها اعلام کنند و حول این خواست ها متحد شوند. خواست های کارگران نفت خواست های همه کارگران در همه مراکز کارگری است.

کارگران نفت در اعتصاب سراسری خود اعلام کرده اند که هیچ دستمزدی نباید کمتر از ۱۲ میلیون باشد. این خواست همه معلمان و بازنشستگان و پرستاران و کارکنان زحمتکش ادارات است. دستمزد بالای دوازده میلیون یعنی مقابله با زندگی زیر خط فقری که مفتخوران و یک درصدی های حاکم به کارگران و مردم کارکن و زحمتکش تحمیل کرده اند. یعنی صف بندی متحدانه کارگران علیه کارفرمایان و پیمانکاران که از قبل کار طاقت فرسای کارگران، هر ماه میلیاردها تومان به جیب میزنند. کارگران فولاد و هفت تپه همبستگی خود را با کارگران نفت اعلام کرده اند. خانواده های دادخواه و تشکل های مختلف کارگری و معلمان و بخش های دیگری از جامعه نیز به جنبش حمایت از کارگران اعتصابی نفت پیوسته اند. فضایی از همبستگی با کارگران نفت در جامعه شکل گرفته و بسرعت در حال گسترش است. وقت آن است که کارگران در سراسر کشور به این جنبش بپیوندند. کارگران نفت فی الحال این خواست کل طبقه کارگر را با اعتصاب قدرتمندشان اعلام کرده اند. باید به این حرکت پیوست.

با برافراشتن پرچم “هیچ دستمزدی نباید کمتر از ۱۲ میلیون باشد” متحدانه به میدان بیایید، حول این خواست در سراسر کشور متحد شوید و اعتصاب همکاران خود در نفت را تقویت کنید.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ تیر ۱۴۰۰، ۲۹ ژوئن ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …