از همه کارزارهای اجتماعی و مردمی فعالانه حمایت کنیم

 

در ایران اکثریت عظیم مردم زیر فشار و تعرضات دائمی حکومت و سرمایه داران مفتخور قرار دارند. یک سیستم غارت و ستمگری و زندان و تبعیض توسط یک مشت مفتخور و جنایتکار زندگی مردم را به جهنم تبدیل کرده است. در برابر این تعرضات، مردم ساکت نیستند. کارزارها و طومارهای متعددی علیه فقر و بیحقوقی، علیه دستگیری و اذیت و آزار فعالین و در دفاع از خواست های بحق مردم در جریان است و هر روز کارزار تازه ای سازمان داده میشود. این کارزارها هر کدام گوشه ای از اعتراض اجتماعی و مقابله با سیستمی است که عامل همه مشقات این جامعه است. این کارزارها در عین حال کل جنبش حق طلبی و آزادیخواهانه را تقویت میکند و اتحاد و همبستگی اجتماعی را گسترش میدهد و به خواستهای مردم تعین و شفافیت بیشتری میدهد. باید به همه کارزارها و کمپینهای دفاع از حقوق انسانی بپیوندیم و آنها را تقویت کنیم.

 

کارزار حمایت از دستگیر شدگان هفت تپه، کارزار علیه طرح جمع آوری کودکان، کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات، کارزار علیه بیدادگاههای حکومت و دستگاه قضایی با خواست برگزاری دادگاه فعالان صنفی معلمان بصورت علنی و با حضور هیات منصفه، کارزار برای تحصیل رایگان، کارزار بازنشستگان برای درمان رایگان، کارزار برای آزادی دستگیرشدگان اول مه، کارزار دفاع از فعالین حقوق زنان در بند، کارزار دفاع از محمد حبیبی، کارزار حمایت از کولبران، کارزار حمایت از دستفروشان، کارزار حفاظت از محیط زیست و کارزار برای آزادی فعالان محیط زیست، از جمله کمپین های مهمی هستد که توسط فعالین جنبش های آزادیخواهانه به راه افتاده اند. این کارزارها باید هرچه بیشتر گسترش یابند و هرچه بیشتر توده ای شوند. خوشبختانه همبستگی با مبارزات یکدیگر در جامعه ایران به یک سنت تبدیل شده و توده های وسیع مردم هر مبارزه عادلانه ای را از خود میدانند و خود را در کنار آن میدانند. همبستگی سراسری با کارگران آتش نشانی، که در جریان فاجعه پلاسکو در دیماه ۹۵ حداقل ۱۷ نفر از آنان جان باختند، و همبستگی با کارگران فولاد و هفت تپه که ابعادی قدرتمند و سراسری یافت، دو نمونه برجسته همبستگی هستند. این سنت مبارزاتی بسیار مهم را باید هرچه بیشتر توده ای کرد و توده های وسیع مردم را به حمایت عملی از این کارزارها تشویق کرد. این یک راه مهم تقویت مبارزات عادلانه و آزادیخواهانه مردم، تقویت فضای اعتراضی و سراسری شدن خواست ها و اعتراضات، تقویت همبستگی طبقاتی، به میدان آوردن خانواده ها، متشکل شدن و متحد شدن در سطح سراسری و یک راه مهم تقویت گرایش چپ و رادیکال در مبارزات جاری و در فضای عمومی جامعه است.

 

حزب  کمونیست کارگری از کلیه کارزارهای مردمی حمایت میکند و فعالین آنها را فرامیخواند که با پیوستن به کارزارهای دیگر این سنت را تحکیم و تقویت کنند و مردم هرچه بیشتری را به حمایت از این کارزارها فرابخوانند. از همه کارگران و معلمان، بازنشستگان و دانشجویان، زنان و جوانان معترض و آزادیخواه که علیه اوضاع مشقت بار حاکم و برای دنیایی بهتر مبارزه میکنند میخواهیم از همه کارزارها به هر شکل که میتوانند، از جمله با امضای طومارها و یا دامن زدن به این گفتمان ها از جمله از طریق مدیای اجتماعی و از طریق تشویق خانواده ها و دوستان و آشنایان، حمایت کنند.

زنده باد همبستگی مبارزاتی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل