رژیم اسد در پنج سال گذشته بین ۵ تا ۱۳هزار نفر را اعدام کرده است

روز 7 فوریه سازمان عفو بین الملل اعلام کرد براساس شهادت شاهدان عینی تخمین می زند که ۵ تا ۱۳ هزار نفر طی پنج سال در زندان “صیدنایا” در حومه دمشق توسط رژیم اسد اعدام شده اند.این سازمان میگوید برای تهیه این گزارش با ۸۴ نفر از جمله زندانبان های سابق، بازداشتی ها و مقام های زندان صحبت کرد.

این سازمان در ادامه گزارش خود میگوید:که احکام اعدام باید به تایید “مفتی اعظم” و وزیر دفاع یا رئیس ستاد مشترک ارتش که از طرف اسد نمایندگی دارند رسیده باشد.عفو بین الملل می گوید که این شیوه ها جنایت جنگی و جنایت علیه بشریه به حساب می آید.

لازم به یادآوری است که این سازمان درگزارش ماه اوت سال 2016 خود اعلام کرده بود که: از مارس ۲۰۱۳ تا دسامبر ۲۰۱۵، ۱۷ هزار و ۷۲۳ نفر در نتیجه شکنجه و محرومیت از آب، غذا و مراقبت های بهداشتی در زندان های سوریه جان باخته اند.

بیش از 5 سال است که رژیم اسد بعد از سرکوب انقلاب مردم این کشور به دنبال “بهارعربی”دست به بزرگترین جنایت و نسل کشی زده بر علیه مردم این کشور زده است. رژیم جمهوری اسلامی، دولت روسیه از متحدان رژیم دیکتاتوری اسد، در کنار اسد از دست اندرکاران و سازماندهندگان این کشتارهای وحشتناک، جنگ و ویرانی و آواره گی میلیونها  نفراز مردم سوریه می باشند. در کنار سرکوبهای رژیم اسد، دار و دسته های تروریست اسلامی و آدمکش،اکثرا وابسته به جریانات “سنی مذهب” و سلفی، با حمایت رژیم های عربستان، قطر و بخشا ترکیه، به جان مردم افتاده و دست به جنایتهای وحشتناک برعلیه مردم سوریه زده اند. بدین ترتیب دو جبهه و نیروی ضد انقلاب و ضد مردمی با حامیانشان به جان مردم سوریه افتاده و صدها هزار نفر را کشته و میلیونها نفر را آواره کرده اند.

اسد ، مقامات بلند پایه دم و دستگاه نظامی و سرکوبش مسئول اول ومستقیم این جنایات و نسلی کشی بر علیه مردم سوریه می باشند.در کناررژیم اسد سران دارو دسته های تروریست اسلامی “مخالف  اسد” نیز در ردیف متهمان به ارتکاب جنایت و آدمکشی قراردارند.همه این جانیان باید دستگیر و در دادگاهها محاکمه شوند. به زیر کشیدن رژیم اسد رهایی مردم از سرکوب وجنگ، آواره گی میلیونی هنوز که هنوز است یک خواست و مطالبه برحق مردم سوریه می باشد.

لازم به توضیح است که در جنگ داخلی سوریه که وارد ششمین سال خود شده است بیش از 230 هزارنفرکشته، صدها هزارزخمی و مفقود و نزدیک به 10 میلیون نفرازمردم این کشور آواره شده اند.

 

محمد شکوهی

22 بهمن 1395، 10 فوریه 2017

 

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …