دومین روز تجمع خانواده های بازداشت شدگان گروه ملی فولاد اهواز مقابل استانداری

امروز چهارم دیماه خانواده های کارگران بازداشتی شرکت فولاد اهواز برای دومین روز متوالی در اعتراض به ادامه بازداشت عزیزانشان مقابل استانداری تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی خانواده ها با تاکید بر اینکه وعده داده شده بود که تا روز یکشنبه همه کارگران بازداشتی آزاد خواهند شد، خواستار جوابگویی استاندار و سایر مقامات مسئول شدند. همزمان با این تجمع تعدادی از کارگران فولاد و خانواده های آنان برای پیگیری آزادی بازداشت شدگان مقابل دادگستری تجمع کردند.

 

ده روز از بازداشت کارگران گروه فولاد ملی اهواز میگذرد و ٢٣ نفر دیگر آنان در زندانند. اسامی کارگرانی که همچنان در زندانند عبارتند از:”میثم علی قنوایی، احمدباوی، امین علوانی، مرتضی اکبریان، طارق خلفی، مسعود عفری، جعفرسبحانی، مصطفی عبیات ، غریب حویزاوی، کریم سیاحی، بهزاد علیخانی، حافظ کنعانی، مجید جلالی، حسین داودی، کاظم حیدری، یاسر ابراهیمیان، میثم آل مهدی، احسان یوسفی، بهزاد شهبازی، سید مجید موسوی، محمد پور حسن، محسن بهبهانی، سید احمد سید نوری. کارگران گروه ملی فولاد اهواز خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی بازداشت شدگان و عملی شدن دیگر خواستهای خود هستند.

 

شرکت فعال خانواده در مبارزه برای آزادی عزیزانشان یک اقدام بسیار مهم و پیشرو است و باید از آنها وسیعا حمایت کرد. دستگیری کارگرانی که خواستهای بسیار روشن و بدیهی و بحقی دارند، نمیتواند مانع گسترش اعتراضات کارگران و خانواده های آنها شود. حکومت اسلامی و کارفرمایانی که زندگی کارگران را به محرومیت و مشقت کشانده اند با هر مورد تعرض به کارگران نفرت وسیعتری را علیه خود در کل جامعه دامن میزنند. خواستهای کارگران فولاد اهواز از جمله راه انداختن تولید و تامین شغلی کارگران و پرداخت به موقع دستمزدها و حق تشکل و اعتصاب است. مبارزات کارگران برای عملی شدن خواستهایشان ادامه خواهد یافت. حزب کمونیست کارگری همه کارگران و مردم را به حمایت هرچه وسیعتر از اعتراضات و خواستهای کارگران فولاد اهواز و در قدم اول آزادی فوری تمامی کارگران دستگیر شده فرا میخواند.

پیش بسوی ایجاد شورا ها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٤ دی ۱۳٩۷، ٢٥ دسامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل