اجرای احکام اعدام سه تن از معترضین آبان موقتا متوقف شد! این پایان کار نیست!

بدنبال اعتراضات وسیع و گسترده در سطح ایران و جهان وکلای سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی و محمد رجبی سه جوانی که به دلیل شرکت در اعتراضات آبان به اعدام محکوم شده بودند، اعلام کرده‌اند که اجرای حکم موکلان آنها فعلا متوقف شده و قرار است پرونده آنان دوباره بررسی شود.

این یک موفقیت بزرگ برای جنبش ضد اعدام در ایران است که  به دنبال اعتراض  بی سابقه شما در شبکه های اجتماعی  و صدور بیانیه هایی که صراحتا خواهان توقف اعدام این سه جوان شده بودند، حاصل شده است. همچنین باید به اعتراض جهانی در ۱۸ شهر در کشورهای سوئد، آلمان، کانادا، آمریکا و فنلاند نیز اشاره کنیم که نسبت به صدور این احکام از سوی کمیته بین المللی در روز ۱۸ ژوئیه برگزار شد. همه این اعتراضات ثمر داد و باعث شد جمهوری اسلامی که بی شرمانه به دنبال اعدام معترضین اعدام بود به عقب بنشیند و اجرای احکام اعدام را به تعویق بیاندازد. اما این پایان کار نیست. جمهوری اسلامی باید احکام اعدام سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی و محمد رجبی را لغو و از آنها رفع اتهام کند و آنها را فورا آزاد نماید.

ما این موفقیت را به همه کسانی که در این روزها مجدانه برای نجات جان سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی و محمد رجبی کوشیدند تبریک می گوئیم و همه این عزیزان را فرامی خوانیم تا لغو قطعی احکام اعدام این سه جوان و آزادی آنها از زندان به مبارزه و اعتراض خود ادامه دهند.

اعتراض میلیونی که با هشتگ #اعدام_نکنید در شبکه های اجتماعی براه افتاد، یک نه محکم به اعدام بود. با این حرکت بی سابقه جنبش علیه اعدام در ایران گام بزرگی به جلو برداشت و هر چه بیشتر توده ای شد. جنبشی که در سالیان گذشته بر دوش خانواده های کشته شدگان و بویژه  مادران خاوران پایداری خود را در مقابل قساوت و بی رحمی های جمهوری اسلامی نشان داده بود.

این موفقیت به ما نشان می دهد که ما می توانیم سلاح اعدام جمهوری اسلامی را خنثی کنیم. خواستند با اعدام از ما انتقام بگیرند و از اعتراضات دوباره ما جلوگیری کنند. اما نه تنها موفق نشدند بلکه اعتراضات بیشتری را دامن زدند که باعث شکاف و تشتت در صفوفشان شد و نهایتا مجبور شدند عقب بنشینند. این تجربه به ما نشان داد که نیروی متحد مردم می تواند حکام خونخوار را به زانو در بیاورد.

ما باید با ادامه اعتراض متحدانه خود تضمین کنیم که جمهوری اسلامی همه احکام اعدام علیه معترضین را فورا ملغی کند. ما نباید بگذاریم جمهوری اسلامی به خود جرات دهد احکام اعدام علیه جوانان مبارز و حق طلب و علیه هیچ انسان دیگری صادر کند. اعدام قتل عمد دولتی است و باید برچیده شود. نه به اعدام ما، نه به حکومتی است که اساسا با اعدام متولد شده است و با اعدام به حیات منحوس خود ادامه میدهد. ما نه فقط تسلیم نمی شویم بلکه با تعرض به ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی و پایان دادن به عمر ننگین و پر از جنایت جمهوری اسلامی می خواهیم به جنایت سازمان یافته دولتی برای همیشه در ایران خاتمه دهیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۹ تیر ۱۳۹۹- ۱۹ ژوپیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل