در حاشیه ممنوعیت فعالیت حزب‌الله لبنان در آلمان!

حزب الله لبنان بازوی عملیاتی ترور مخالفان جمهوری اسلامی در خارج کشور است.مقامات وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه ٣٠ آویل ٢٠٢٠ اعلام کردند که دولت این کشور فعالیت گروه حزب الله لبنان و انجمن های وابسته به آن را ممنوع اعلام کرده است.رسانه های آلمان پیرامون چند و چون این اقدام دولت آلمان گزارش دادند “در نخستین ساعات بامدادی روز پنجشنبه پلیس آلمان در چند ایالت این کشورعلیه انجمن‌های وابسته به حزب‌الله و پیروان این گروه به طور همزمان وارد عمل شد. ساختمان مساجد و مراکز تجمع نیروهای وابسته به حزب‌الله  در شهرهای برلین، دورتموند، برمن و مونستر به طور همزمان توسط پلیس و نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته است.

پس از این اقدام  وزارت کشور آلمان اعلام کرد که دلایل و شواهدی در دست دارد که این گروه فعالیتهای تروریستی داشته است.در همین رابطه وزارت کشور آلمان خبر ممنوع شدن فعالیت همه نیروهای وابسته به حزب‌الله در این کشور را با انتشار یک پست توییتری رسما اعلام کرده است.  وزارت کشور دولت آلمان در توضیح دلایل این ممنوعیت گفته است: “حزب‌الله و انجمن‌های نزدیک به آن از خشونت علیه اسرائیل جانبداری کرده و موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند.”

لازم به توضیح است که دولت آلمان بارها از طرف نیروهای اپوزیسیون غیرمذهبی و چپ از کشورهای اسلامزده از جمله ایران در باره فعالیتهای تروریستی این گروه زیر فشار بود و گروههای اپوزیسیون ضمن افشاگری برعلیه این گروه خواهان ممنوعیت فعالیت این گروه بودند.

این اقدام دولت آلمان بعد از سالها کنار آمدن با احزاب و جریانات اسلامی که در قالب و پوشش مساجد و انجمن های فرهنگی و مذهبی فعالیت می کردند، اقدامی هر چند دیرهنگام، اما بجا می باشد.سخنگوی وزارت کشور آلمان در توضیح اقدامات دولت این کشور در این رابطه گفته است که از سپتامبر سال گذشته انجمن ها و گروههای وابسته به آن تحت نظر پلیس امنیتی دولت آلمان بوده است و بعد از ماهها جر و بحث و کشمکش با نخست وزیران ایالتهای مختلف در این کشور، بالاخره دولت آلمان تصمیم به ممنوعیت فعالیتهای این گروه گرفته است.

لازم به توضیح است از اوایل سال ٢٠١٤ که گروه تروریستی داعش در سوریه “خلافت اسلامی” را در شهر رقه اعلام کرد تلاش ها وفعالیتهای انجمن های مستقر در مساجد و گروههای به اصطلاح فرهنگی وابسته به مساجد، که همگی بطور مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش سیاسی گروههای  تروریستی اسلامی از جمله حزب الله لبنان قراردارشتند، تحت نظر سازمان اطلاعات و امنیت آلمان قرار گرفتند. انجمن های یاد شده که عمدتا از کشورهای عربی بوده و با فعالیت تحث پوشش مساجد، رسما به محلی برای حذب و تربیت تروریست های اسلامی نوع داعشی و اعزام آنها به جنگ در سوریه و عراق و.. مشغول بودند. به گفته دولت آلمان انجمن های وابسته به حزب الله لبنان در کنار سایر گروهها و دار و دسته های مذهبی در این کشور در فاصل سالهای ٢٠١٤ تا ٢٠١٥ بیش از ٥٠٠ نفر را حذب گروه تروریستی داعش کرده و آنها را برای جنگ به سوریه و عراق و یمن اعزام کرده اند.

اما موضوع ممنوعیت فعالیت گروه تروریستی حزب الله لبنان از جنبه دیگری برای اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی مهم می باشد. جریان تروریستی حزب الله لبنان همیشه مورد حمایت جمهوری اسلامی بوده  و رژیم برای پیشبرد  ترورهایش علیه نیروهای اپوزیسیون در خارج کشور از این باندها استفاده می کرد. هسته های تروریستی این گروه از عاملان و پیش برندگان طرح های تروریستی جمهوری اسلامی علیه مخالفان حکومت در خارج کشور می باشند. دهه نود قرن میلادی گذشته نقطه اوج فعالیت های تروریستی رژیم با استفاده از جوخه ها ترور حزب الله لبنان در خارج کشور بود. ماجرای ترور رهبران حزب دموکرات در رستوان میکونوس در اوایل دهه نود و اثبات هویت دو نفر از تروریست ها که  از وابستگان حزب الله با پاسپورت های ایرانی وبا نامه های علی فلاحیان وزیر اطلاعات وقت در دولت رفسنجانی، فقط یک نمونه آن بوده است.

نه فقط فعالیت حزب الله لبنان، بلکه همه احزاب و دار و دسته های ترویستی اسلامی که در پوشش و عناوین مختلف در آلمان از سوراخ  وسنبه های قانونی استفاده کرده و به فعالیتهای تروریستی و ضد انسانی شان ادامه می دهند، باید فورا و بی برو برگرد ممنوع اعلام شود. دار ودسته ای اسلامی عامل اعمال فشار به اپوزیسیون رادیکال و غیر مذهبی و سکولار، فعالیت علیه زنان و تهدید فعالین دفاع از حقوق زنان و کودک، مبلغ و مدافع ارتجاعی ترین قوانین شریعه، از چند همسری گرفته تا ازدواج کودکان، تا صدور احکام قتل های ناموسی و… می باشند. نه فقط فعالیت همه دار و دسته ها، انجمن های به صطلاح فرهنگی و مذهبی وابسته به جریانات اسلامی، بلکه فعالیت  گروه های تروریستی اسلامی در این کشور باید فورا ممنوع شود.

محمد شکوهی

٣٠ آویل ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …