کارگران بیکار در تبریز دست به اعتراض زدند, همه بیکاران و آماده بکاران باید حقوق دریافت کنند!

فراخوان به میلیون ها کارگر بیکار

روز سه شنبه ۱۴ مرداد شاهد یک حرکت ساده اما بسیار مهم بودیم. عده زیادی از کارگران بیکار و کارگران میدان در تبریز که هر روزه در میدان راه آهن ایستگاه سواری های مرند دنبال کار هستند، در اعتراض به بیکاری و بی تامینی دست به تجمع زدند و خواهان پاسخگویی مسئولین شدند. این کارگران در واقع دارند بر حقوق اساسی خود تاکید میکنند و اعلام میکنند که حق دارند از زندگی انسانی برخوردار شوند و از این حق کوتاه نمی آیند. بیکاری مساله جامعه است و کسی که بیکار میشود نباید ناچار به تن دادن به گرسنگی و محرومیت شود. شرایط کنونی که اعتراضات و اعتصابات کارگری از همه جا سر بلند کرده است زمان بسیار مناسبی است که همه میلیونها کارگر بیکار، دستفروشان، کارگران میدان، کولبران و همه کسانی که کار و درآمدی ندارند جمع شوند، همچون کارگران تبریز فریاد بزنند و بر حقوق اساسی و انسانی خود تاکید کنند.

میلیون های نفر را نظام گندیده حاکم از داشتن کار و درآمد محروم کرده است. اینها حق زندگی دارند. فرزندانشان حق زندگی دارند و حکومت مفتخوران را باید وادار کرد از هزینه های هنگفتی که صرف دزدی و سرکوب و تروریسم و دم و دستگاه مذهب میکند زندگی همه آنها را تامین کند.

اعتراض کارگران بیکار در تبریز جرقه ای از به میدان آمدن جمعیت عظیم بیکاران است و به همه آنها راه نشان میدهد. دولت در قبال معیشت همه کسانیکه درآمدی ندارند و یا کم درآمد هستند مسئول است. همه مردمی که فاقد درآمد هستند و یا درآمد پایینی دارند باید از حقوق پایه در حد تامینیک زندگی انسانی برخوردار باشند.

شوراهای سازماندهی اعتراض در همه شهرها و محلات شهرها را فورا ایجاد کنیم و با اعتراضات خود حکومت را از همه طرف تحت فشار بگذاریم.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۵ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل