بهنام ابراهیم زاده باید فورا آزاد شود!

بهنام ابراهیم زاده را مجددا در شب ۲۱ آذر دستگیر کردند. بنا به گزارش رحمان ابراهیم زاده، پدر بهنام، شش نفر از ماموران اطلاعات جمهوری اسلامی در تهران بدون اطلاع قبلی وارد خانه بهنام شده، او را دستگر کرده و لوازم شخصی او از جمله کامپیوترش را با خود بردند. قبلا در تاریخ ٢٩ آبان دادگاه حکومت در کرمانشاه بهنام را غیابی به ١٨ ماه زندان به اتهام “تبلیغ علیه نظام” محکوم کرده بود.

جرم بهنام که بارها دستگیر شده و سالها در زندان های جمهوری اسلامی مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار گرفته این است که از کودکان بیحقوق و محروم در مقابل مشتی مفتخور حاکم دفاع کرده است. طبق آمار حکومت سالانه ١٠ هزار نوزاد بدلیل فقر جانشان را از دست میدهند. جرم بهنام این است که به این وضعیت ضد انسانی که قلب هر انسانی را به لرزه در میاورد اعتراض کرده است. بهنام به کمک مردم زلزله زده کرمانشاه و سر پل ذهاب شتافته و به حکومت اسلامی بدلیل لاقیدی به زندگی هزاران نفر از مردمی که همچنان بدلیل سرما و بی غذایی و بی تامینی جانشان را از دست میدهند اعتراض کرده و دیگران را تشویق به کمک به آنها کرده است. جرم بهنام این است که از کارگران و مردم در مقابل دزدان و میلیاردرهای حاکم دفاع کرده است و گفته است این زندگی شایسته مردم نیست. جرم بهنام این است که از کولبران در کردستان دفاع کرده و به شرایط غیر انسانی آنها و جنایات هر روزه حکومت علیه آنها اعتراض کرده است. جرم بهنام این است که هر جا ظلمی میبیند ساکت نمینشیند و اعتراض میکند. و اینها همه مصداق بارز! تبلیغ علیه نظام است. این نظام است که باید محاکمه شود. این سران حکومت اند که باید بدلیل تحمیل این شرایط غیر انسانی محاکمه شوند. این مقامات و سرکوبگران و شکنجه گرانند که باید بدلیل فساد و دزدی و سرکوب و جنایت علیه همه مردم دستگیر و محاکمه شوند.

بهنام چهره شناخته شده حقوق کودک و فعال محبوب جنبش کارگری است. بهنام انسان شریف و شجاع و معترضی است که بدلیل این فعالیت ها در قلب میلیون ها نفر راه یافته و الهامبخش مردم در مبارزه علیه فقر و تبعیض و سرکوب و فساد بوده است. اعتراض بهنام اعتراض مشترک دهها میلیون نفر در سراسر کشور است. آزادی فوری بهنام نیز خواست مشترک همه مردم است.

بهنام باید فورا و بی قید و شرط آزاد شود. کلیه فعالین اجتماعی و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. روزی که مردم در زندان ها را میشکنند و بهنام و علی نجاتی و سپیده و عسل و آتنا و گلرخ و آرش و اسماعیل عبدی و علیرضا بهشتی و کلیه زندانیان سیاسی را آزاد میکنند دور نیست. روزی که حاکمان اسلامی به جرم چهل سال جنایت و دزدی در دادگاههای مردمی محاکمه میشوند دور نیست.

حزب کمونیست کارگری ایران

23 آذر 1397، 14 دسامبر 2018

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل