بازنشستگان فراخوان تجمع دادند. ۲۲ اسفند ۱۰ صبح، مقابل دفتر روحانی در خیابان پاستور

بازنشستگان کشوری، فرهنگی و لشکری در ادامه تجمع هزاران نفره خود در مقابل مجلس در روزهای سوم و دهم اسفند و بی پاسخ ماندن خواست هایشان تصمیم به تجمع در مقابل دفتر روحانی گرفتند. بازنشستگان در فراخوانی که به این مناسبت منتشر کرده اند اعلام کرده اند که «دست به تجمع میزنیم و با حضور حداکثری و متحد و یکدل، عزم راسخمان برای تحقق همسانی حقوق در بازه کوتاه مدت را نشان می دهیم. از بازنشستگان سراسر کشور می خواهیم همت و توان خود را نشان داده تجمعی چندین هزار نفره را رقم بزنیم. منتظر حضور پرشور شما هستیم» .

در تجمع روز دهم اسفند بازنشستگان از شهرهای تهران و کرج و استانهای اصفهان، مازندران، گیلان، کردستان، اذربایجان شرقی، ایلام، خراسان و مشهد حضور داشتند و چندین ساعت شعار دادند، نماینده مجلس را هو کردند و بر خواست های فوری خود پافشاری نمودند. بازنشستگان شعار میدادند:‌

یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه، دزدیها كم بشه مشكل ما حل میشه، حقوق بازنشسته اصلاح باید گردد، نوبت ما که می‌شه خزانه خالی می‌شه، معیشت منزلت سلامت حق مسلم ماست، خط فقر چهار میلیون حقوق ما یک میلیون، بیمه کارآمد حق مسلم ماست، تا حقمان نگیریم ازپا نمی نشینیم، باز نشسته بپاخیز برای رفع تبعیض، این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی، ما منتظر نتیجه هستیم هیچ جا نمیریم همین جا هستیم، ما همه با هم هستیم.

تجمعات اعتراضی کارگران و بازنشستگان در مقابل مجلس، بطور واقعی انعکاسی از اعتراض ٩٩ درصدی های جامعه علیه فقر و فلاکت و سیاست های ریاضت اقتصادی حکومت، علیه تبعیض و نابرابری، علیه حقوق های نجومی و دزدی های میلیاردی حکومتیان و مدیران و برای داشتن یک زندگی انسانی است.

حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از خواست بازنشستگان برای افزایش حقوق اعلام میکند و از همه مردم آزاده میخواهد به هر شکل که میتوانند از خواست بحق آنها حمایت کنند. حزب کلیه خانواده های بازنشستگان را به شرکت در تجمعات اعتراضی فرامیخواند. حزب همچنین بازنشستگان را فرامیخواند که دست به کار سازماندهی خود شوند تا با قدرت بیشتر برای تحقق خواست های خود به میدان آیند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۵ مارس ۲۰۱۷

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل