هفت تپه: شماره ٥٧: تداوم قدرتمند اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در روز ۵۲

امروز ۱۵ مرداد کارگران نیشکر هفت تپه در روز پنجاه و دوم اعتصاب خود مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و بر خواستهای خود تاکید کردند. در این تجمع عادل سرخه یکی از نمایندگان کارگران در میان جمعیت کارگران خشمگین صحبت کرد. اولین تاکید او خطاب به مجلسیان بود که قرار است امروز با نمایندگان اعزامی این کارگران که برای مذاکره دعوت شده اند در تهران نشست داشته باسند. او میگوید ” این را بدانید که نمایندگان ما حمایت ٥ هزار خانواده کارگری هفت تپه و مردم شوش را با خود دارند، پس با آنها کنار بیایید”. در این تجمع کارگران نیشکر تپه با تاکید بر خلع ید از اسد بیگی و باندش میگویند که با هیچگونه خصوصی سازی ای موافقت نخواهند کرد و بر دیگر خواستهای اعلام شده خود از جمله پرداخت فوری طلبهایشان و بازگشت به کار همکاران اخراجی خود تاکید میکنند.

عادل سرخه در بخش دیگری از سخنانش میگوید :”اگر زور کارگر نبود، اسد بیگی پشت میز محاکمه نبود” و ادامه میدهد “هفت تپه تنها نیست. اگر وضع به این شکل به پیش رود شوش در خطر است. زندگی ما در خطر است و باید منتظر تلفاتش باشند”. او با اشاره به اینکه اسد بیگی این شرکت را شش میلیون خریده است و بعد یک و نیم میلیارد دلار به اعتبار این شرکت وام گرفته است، سوالش این است که چگونه است که این اعتبار به او داده میشود و بعد از این میگوید که قرار بود با این پولها هفت تپه آباد شود و تولید بالا رود. اما این پولها را در بازار ارز خرج کرده اند و چیزی جز فلاکت و بدبختی نصیب کارگران نشده است. در ادامه عادل سرخه میگوید:”ما ایستاده ایم هفت تپه را پس میگیریم. هفت تپه ارث پدران ماست و جد اندر جد با هفت تپه زندگی کرده ایم”.

در نشست امروز با مجلس اسلامی هیاتی از نمایندگان کارگران از جمله ابراهیم عباسی، محمد خنیفر، یوسف بهمنی، و کارگران دیگری در همراهی با آنها شرکت دارند. کارگران نیشکر هفت تپه منتظر نتیجه مذاکرات نمایندگانشان با مجلسیان هستند. کارگران اعلام کرده اند که از خواستهایشان کوتاه نمی آیند. حفظ هفت تپه برای این کارگران به معنای حفظ زندگی و معیشتشان است و بر روی آن هیچ مصالحه ای نمیتوانند بکنند.

کارگران نیشکر هفت تپه با اتکا به مجمع عمومی و تصمیم گیری شورایی خود وارد میدان شده و اجازه نمیدهند که هفت تپه به تعطیلی کشیده شود. اعتصاب پنجاه و دو روزه کارگران هفت تپه در کنار اعتصابات گسترده کارگری نظیر اعتصاب متحدانه کارگران نفت و هپکو و کارگران شهرداریها و دیگر کارگران جبهه قدرتمندی را ایجاد کرده و تکان جدی ای در جامعه ایجاد نموده است و به کارفرمایان مفتخور و حکومتیان هشدار میدهد که حساب کار خود را بکنند. نیشکر هفت تپه با اتکاء به شورایش به جلو گام بر میدارد، تجربه نیشکر هفت تپه را باید در همه جا تکثیر کرد. شوراهای سازماندهی اعتراض را باید در همه جا به پا کرد و بسوی اعتصابات سراسری گام برداشت. به کل این بساط چپاول و دزدی بیرحمانه سرمایه داران مفتخور میتوان با قدرت اعتصابات و اعتراضات سراسری پایان داد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
١٥ مرداد۱۳۹۹، ٥ اوت ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل: توماج صالحی باید «فوری و بی‌قید و شرط» آزاد شود

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل صدور حکم اعدام برای توماج صالحی را محکوم کرد.این کمیته «مصرانه» …