فولاد اهواز: “کارگران بیدارند از استثمار بیزارند”

  امروز سه شنبه ششم آذر ماه  شمار زیادی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در هجدهمین روز اعتصاب خود بنا بر فراخوانی که روز قبل اعلام کرده بودند، مقابل استانداری خوزستان دست به تظاهرات زدند. فضایی پرشور و رزمنده و متحدانه را از همان ابتدا شاهد بودیم. کریم سیاحی از کارگران معترض گروه ملی در جمع کارگران طی سخنانی با فریاد اینکه یاری دهنده ای نیست که ما را یاری دهد گفت “ما برحقیم و می ایستیم”. او با برشمردن خواستهای کارگران خطاب به چپاولگران حاکم گفت “شما نمیتوانید جلودار ما باشید”. در این تجمع همچنین یکی دیگر از کارگران معترض به اسم غریب حویزاوی سخنرانی کرد و گفت: “منِ کارگر دارم بهتون می‌گم. اشتباه کردید که فکر کردید ما سکوت میکنیم. اشتباه کردید که فکر کردید صفوف ما رو میتوانید بشکنید. ما ها خریدنی نیستیم. تا رسواتون نکنیم از کف خیابون نمیریم”. سخنران دیگر یکی از زنان شهر بود که به جمع کارگران پیوسته و در حمایت از مبارزات آنان صحبت کرد. کارگران با شعارهایشان این سخنرانی ها  را مورد پشتیبانی و تایید قرار میدادند.

همزمان با این تجمع مامورین سرکوب یگان  ویژه در باغ  فرمانداری مستقر شده بودند تا کارگران را از ادامه حرکت منصرف کنند. اما سیل جمعیت کارگران با فریاد شعارهای اعتراضی شان بطرف شهر به حرکت در آمد و طنین “شعار هر کارگر، مرگ بر ستمگر” بر فضای خیابانهای شهر طنین انداخت.  کارگران در صفوفی وسیع از روی پل نادری عبور کردند و با شعار دادن و با مشتهای گره کرده توجه مردم را به خود جلب میکردند.

دیگر شعارهایی که کارگران فریاد میزدند از جمله عبارت بود از: “ما کارگران آهنیم، ریشه ظلمو میکنیم”، “گروه ملی ما هستیم تا آخرش میایستیم”، “می ایستیم، میمیریم، حقمونو میگیریم”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، ” نه حاکم  نه دولت نیستن به فکر ملت”، ” کارگر میمیرد ذلت نمیپذیرد”. یک پلاکارد بزرگ با شعار “کارگران بیدارند از استثمار بیزارند” در پیشاپیش صف کارگران قرار داشت.

کارگران گروه ملی با شعار “زندانی هفت تپه، آزاد باید گردد” حمایت و پشتیبانی خود را از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند. خواست فوری کارگران فولاد اهواز پرداخت ٤ ماه دستمزد معوقه و به راه اندازی خطوط تولید کارخانه و ایمنی شغلی شان است. کارگران گروه ملی فولاد اهواز در مبارزاتشان بر ایجاد شوراها و به میدان آمدن خود کارگران برای پایان دادن به این بساط دزدی و استثمار و چپاول تاکید میکنند.  تجربه نیشکر هفت تپه الگوی خوبی برای تشکیل این شورا ها در گروه ملی و در همه مراکز کارگری است.

حزب کمونیست کارگری از خواستها و مبارزات کارگران گروه ملی فولاد اهواز قاطعانه حمایت میکند و همه مردم اهواز و تمامی کارگران را به حمایت از آنان فرا میخواند. حضور هرچه وسیعتر خانواده های کارگری در این مبارزات بسیار مهم است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شورا ها

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٦ آذر ۱۳٩۷، ٢٧ نوامبر ۲۰۱۸

Bereich mit Anhängen

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل