اعلام سیاست “مناطق ممنوعه برای حضور اتباع خارجی” توسط جمهوری اسلامی، راسیسم و نژاد پرستی عریان است

مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور حکومت گفته: برخی از شهر‌های کشور به دلایل امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مناطق ممنوعه برای حضور اتباع هستند.وی در توجیه این سیات حکومت گفته است:”.این ممنوعیت دلایل مختلف امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد. برای مثال نباید این افراد در مناطق مرزی یا شهر‌هایی که ممکن است مشاغل را اشغال کنند سکونت داشته باشند. در این شهر‌ها نمی‌توانیم هیچ خدماتی به اتباع بیگانه ارائه دهیم و عمدتا اتباع مجاز در این شهر‌ها سکونت ندارند همچنین در برخی از شهر‌ها ممکن است شرایط برای ساماندهی آن‌ها مناسب نباشد”.

این تازه ترین سیاست کثیف رژیم  که در ادامه سیاست های بشدت راسیستی و نژادپرستانه جمهوری اسلامی در برخورد به میلیونها  انسان ساکن ایران است که جرمشان فقط و فقط “اتباع خارجی بودن” و اینجا مشخصا افغانستانی بودن است، از زبان مقام وزارت کشور جمهوری اسلامی اعلام میشود.

سخنان این مقام حکومت علیه  میلیونها انسان ساکن در ایران  رسما و علنا راسیستی و نژاد پرستانه  بوده و بشدت محکوم  می باشد. این اولین و آخرین مورد اظهارات راسیستی حکومت علیه مهاجرین ساکن ایران نبوده و نخواهد بود. اما جمهوری اسلامی در این چهار دهه چه بر سر میلیونها انسان ساکن ایران آورده است؟

سیاستهای جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته در برخورد به جمعیت میلیونی مهاجران ساکن ایران که بخش اعظمشان افغانستانی می باشند، سیاست سرکوب، تصویب دهها قانون و مصوبه در ممنوعیت اشتغال، اسکان و … بر علیه این انسانها بوده است. جمعیت میلیونی مهاجران که از جنگ تروریستهای حاکم در افعانستان فرار کرده و به امید رسیدن به آرامش و زندگی حداقلی راهی ایران شده و در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی با انواع قوانین محدود کننده؛ راسیستی و نژادپرستانه و سیاستهای سرکوبگرانه مجبور به ماندن و مبارزه و” اقامت غیرقانونی” در ایران شده اند.

اشتغال کارگران مهاجر در ایران رسما ممنوع می باشد. حتی در قوانین و تبصره های قانون کار ضد کارگری رژیم نیز این امر منظور شده است. کارفرمایانی که کارگر خارجی استخدام می کنند جریمه میشوند. بیمه و خدمات درمانی شامل این جمعیت میلیونی و خانواده هایشان نمیشود. 90 درصد این جمعیت در حاشیه شهرها و در مناطق ناامن و بخشا مخروبه بدون حداقل امکانات مجبور به زندگی شده اند.

هزاران نفر در چهار دهه گذشته به اتهام “قاچاقچی مواد مخدر” توسط حکومت اعدام شده و دهها هزار نفر در اردوگاههای اجباری و در بیانهای ایران زندانی شده و در وضعیت غیر انسانی روزگار می گذرانند.  جمهوری اسلامی  صده ا هزار انسان را در گتو های خارج شهرها با عنوان”مهمانشهر” عملا زندانی کرده است.

در کنار این سیاستهای راسیستی حکومت، اخراج اجباری مهاجران  توسط حکومت ادامه دارد. حکومت بی شرمانه اعلام کرده است که در دوهه گدشته صدها هزار مهاجر را به افغانستان اخراج کرده است.  افغانستان نا امن  و درگیر جنگ تروریستهای اسلامی است. دو نسل از جمعیت مهاجرین در ایران بدنیا آمده و شهروند ایران به حساب نمی آیند. صدها هزار کودک شناسنامه ندارشته و از تحصیل محروم می باشند. دهها امورد قانون و تبصره برای سخت تر کردن زندگی و کار و تحصیل این مردم توسط حکومت دزدان و آدمکشان اسلامی تصویب و به اجرا گذشته شده است.

صدها هزار کارگر در یک چنین شرایطی برای امرار معاش و تامین زندگی شان مجبور به کار سیاه  با دستمزدهای ناچیز و در بدترین شرایط شده تا زندگی خانواده هایشان را تامین بکنند.

سیاستهای راسیستی و نژادپرستانه جمهوری اسلامی علیه مهاجرین و انسانهای ساکن ایران بشدت محکوم می باشد. دو نسل از این جمعیت میلیونی در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی بدنیا آمده و باید اتوماتیک شهروند ایران بشوند. جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته عملا و رسما زندگی میلیونها نفر از مهاجرین را تبدیل به جهنم کرده است. در این میان اعتراضات و مبارزات این جمعیت نیز علیه این سیاستهای نژاد پرستانه حکومت ادامه داشته است.

 جمعیت میلیونی  مهاجرین ساکن ایران شهروندان این جامعه  بوده وباید از چندغار حق و حقوق شهروندی، حق کار و تحصیل، برخورداری از بیمه و دوا و درمان،اقامت قانونی، آزادی مسافرت و … برخوردار شوند. برای تحمیل این حق و حقوق به حکومت دزدان و آدمکشان اسلامی سرمایه ، باید در جامعه و در بین مردم ایران در حمایت از این جمعیت مهاجر یک موج ابراز همدردی و همبستگی و دفاع از خواستهای  این جمعیت شکل گرفته، ضمن حمایت از حق اقامت و ماندن در ایران،خواهان برخورداری از چند غاز حقو حقوق شهروندی برای مهاجرین مقیم ایران بشود. راسیسم و نژاد پرستی، تصویب وبه اجرا گذاشتن دهها مورد قانون بر علیه این جمعیت  میلیونی توسط جمهوری اسلامی محکوم می باشد.

جمعیت میلیونی  مهاجرین مقیم ایران که جمهوری  اسلامی آنها را “اتباع غیرقانونی خارجی” می نامد، شهروندان آن جامعه بوده وباید تمام حقو حقوق شهروندی شامل حالشان بشود. محکومیت راسیسم دولتی و اسلامی، اظهارات نژاد پرستانه سران رژیم برعلیه این جمیت، شانتاژ و فضا و جو سازی علیه این انسانها محکوم بوده وباید جواب دندان شکنی از مردم بگیرد و در برابر آن موجی از همبستگی انسانی و دفاع از حق ماندن و کار و … برای این جمعیت میلیونی  شکل بگیرد.

محمد شکوهی

5 مهر 1398، 27 سپتامبر 2019

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …