پیام حزب کمونیست کارگری به مردم کردستان

زنده باد اتحاد و همبستگی و روحیه رزمنده شما مردم آزادیخواه در کردستان

اعتصاب عمومی یکپارچه و سراسری امروز شما در شهرهای مختلف کردستان، که علیه جنایات جمهوری اسلامی صورت گرفت، نقطه درخشان دیگری در مبارزات قهرمانانه شما علیه ستم و سرکوب و بیعدالتی و علیه حکومتی است که از روز سر کار آمدن تا امروز مشغول ظلم و جنایت بوده است. علیه حکومتی است که در روزهای گذشته سه جوان عزیزتان را پس از شکنجه در زندانهایش اعدام کرد. اعتصاب سراسری شما اعتراضی به اعدام، به سرکوب، به ۳۹ سال ظلم و فقر و ستم و علیه حکومتی مذهبی و ضد زن و عقب مانده است که با هر جلوه ای از شادی و خوشبختی مردم دشمنی دارد. علیه حکومت مشتی دزد و جانی است که کلیه امکانات این جامعه را صرف مفتخوری و گله آخوند و موسسات مذهبی و ترور و سرکوب و تحمیق کرده است.

شما تجربه مبارزاتی گرانبهایی دارید و در مقاطع مختلف در آزمون های دشواری قرارگرفته اید و تصمیمات تاریخی مهمی گرفته اید. تحصن ۲۶ روزه در سنندج و کوچ تاریخی مردم مریوان تا مقاومت مسلحانه طولانی مدت و برگزاری اول مه های باشکوه و جشن های آدم برفی در دفاع از کودکان و صدها تحصن و تجمع و اعتصاب و اعتراض، گوشه ای از مبارزات شکوهمند و جسورانه شما در مقابل حکومت ددمنش اسلامی بوده است. اعتصابات عمومی متعددی نیز در کارنامه مبارزاتی شما از جمله اعتصابات ماههای اخیر علیه کشتار کولبران ثبت شده است. اما اعتصاب امروز شما، یکپارچه تر،‌ فراگیرتر و قدرتمندتر از همیشه بود. اعتصاب امروز شما بیانگر عزم و اراده تازه ای در مسیر مبارزه برای سرنگونی حکومت است و تاثیرات عمیقی در صحنه مبارزاتی سراسر کشور بجای خواهد گذاشت. شما را تهدید کردند، فعالین را دستگیر کردند،‌ به مقرات نیروهای اپوزیسیون در کردستان عراق موشک پرانی کردند و زندانیان را به قتل رساندند تا روحیه مبارزاتی شما را در هم بشکنند اما طوفان درو کردند. فرماندهان حکومت بدنبال جنایات اخیر رجزخوانی کردند. اما‌ اعتصاب امروز شما که در پاسخ به فراخوان احزاب و نیروهای اپوزیسیون صورت گرفت، مشت محکمی به دهان همه آنها بود. حکومت در اوج ضعف و زبونی، فکر میکرد میتواند با جنایاتش قدرتنمایی کند، جلو رشد فضای اعتراضی در جامعه را بگیرد و مردم را مرعوب کند، اما خود را بیش از پیش در محاصره خشم و اراده انقلابی مردم دید.

اعتصاب امروز شما حلقه ای به یاد ماندنی در مبارزات سراسری مردم برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی است که با استقبال وسیع مردم در سطح کشور مواجه شده، همبستگی مبارزاتی میان مردم را تقویت میکند و تاثیر عمیقی بر عزم و اراده کارگران و مردم آزاده در سراسر کشور برجای خواهد نهاد. اعتصاب شما در عین حال بر نقش هماهنگی نیروهای اپوزیسیون و بویژه بر نقش موثر و متحدانه جریانات چپ و کمونیست در میدان مبارزه علیه حکومت تاکید کرد. اعتصاب امروز بعلاوه یک نه قاطع به مجازات اعدام و حکومت اعدام بود و جنبش علیه اعدام را یک گام مهم به جلو برد.

مردم آزادیخواه کردستان،‌ مردم آزادیخواه سراسر کشور!

اعتصاب امروز شما در شرایطی صورت گرفت که حکومت در اوج استیصال و بحران دست و پا میزند و مردم بویژه از دیماه ۹۶ در سراسر کشور به قصد سرنگونی حکومت به میدان آمده اند. سران جنایتکار حکومت با هر جنایتی دست به رجزخوانی میزنند اما اعتصاب موفقیت آمیز امروز نشان داد که مردم کوتاه نمی آیند و مصممند از شر این حکومت و چپاول و جنایتهایش خود را خلاص کنند.

اعتصاب قدرتمند امروز مردم در کردستان،‌ ما مردم سرنگونی طلب و ما کمونیست ها را در موقعیت تازه ای برای پیشروی قرار داده است. این موفقیت را باید سکویی برای پیشرویهای بیشتر در برابر حکومت اسلامی سرمایه داران قرا ر دهیم.

جا دارد به مردم کردستان صمیمانه درود بفرستیم و دست تک تک فعالینی را که برای این اعتصاب تلاش کردند، همبستگی و اقدام متحدانه را تشویق و تقویت کردند،‌ مردم بیشتری را قانع کردند و سهم مهمی در انجام موفقیت آمیز اعتصاب ایفا کردند بفشاریم. اعتصاب عمومی امروز و تحرک شما نقش مهمی در پیشروی جنبش سرنگونی طلبانه مردم ایفا نمود.

اصغر کریمی

از طرف حزب کمونیست کارگری ایران

 

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …